Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 24 Noiembrie 2024

Proiect de modificare a OUG 28 din 1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale


Pe site-ul Ministerului Finatelor Publice a fost publicat un Proiect de Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999.
 
Conform proiectului, operatorii economici ar avea obligatia justificarii bacsisului prin datele inscrise in documentele emise cu aparate de marcat electronice fiscale si evidentierii acestuia pe un bon fiscal distinct. Prin bacsis se intelege orice suma de bani oferita in mod voluntar de client, in plus fata de contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate de catre operatorii economici care utilizeaza aparatele de marcat electronice fiscale  precum si restul dat de vanzator clientului si nepreluat de acesta in mod voluntar. Bacsisul nu poate fi asimilat unei livrari de bunuri sau unei prestari de servicii.
 
Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
Operatorii economici utilizatori vor stabili printr-un regulament de ordine interioara daca veniturile provenite din incasarea bacsisului raman la dispozitia lor, sau constituie o sursa de alte venituri care se distribuie salariatilor. Regulamentul se pastreaza la locul de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal in vederea prezentarii acestuia organelor de control.
 
Se interzice operatorilor economici sa conditioneze, sub orice forma, livrarea de bunuri sau prestarea de servicii de acordarea bacsisului.
 
Sumele provenite din incasarea bacsisului se inregistreaza in contabilitate la alte venituri, iar sumele distribuite salariatilor se inregistreaza pe seama cheltuielilor, potrivit reglementarilor contabile aplicabile.
 
Proiectul prevede introducerea obligativitatii de a inregistra banii personali detinuti de angajati. Astfel, la ora inceperii programului de lucru, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale ar fi obligati sa asigure inregistrarea banilor personali detinuti de angajatii operatorului economic care isi desfasoara activitatea in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, intr-un registru de bani personali, special intocmit in acest sens. Orice suma de bani inregistrata in plus fata de suma inregistrata la ora inceperii programului de lucru, nu reprezinta suma justificata prin registrul de bani personali. Nerespectarea acestor obligatii de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale se va sanctiona cu amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei.
 
La solicitarea organelor de control, atunci cand se afla in incinta unitatii de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor in care isi desfasoara activitatea si in timpul programului de lucru, angajatii operatorului economic sunt obligati sa prezinte sumele de bani aflate asupra lor. Nerespectarea acestei obligatii se sanctioneaza cu amenda de la 800 lei la 1.500 lei, care se aplica persoanelor fizice.
 
Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale au obligatia sa intocmeasca documente justificative pentru sumele introduse in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, altele decat cele pentru care au emis bonuri fiscale sau cele inscrise in registrul special, dupa caz, precum si pentru sumele extrase din unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor altele decat cele utilizate pentru a acorda rest clientului. Unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor reprezinta suprafata destinata accesului consumatorilor pentru achizitionarea produsului/serviciului, expunerii produselor oferite, platii acestora si circulatiei personalului angajat pentru derularea activitatii. Conform proiectului neindeplinirea acestei obligatii se sanctioneaza:
i) cu avertisment in situatia in care diferenta constatata intre sumele inscrise in documentele justificative emise de/pentru operatorul economic pentru operatiunile desfasurate la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor si sumele de bani efectiv existente in orice loc din incinta/incintele in care se desfasoara activitatea, inclusiv sumele aflate asupra personalului si cele incasate prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, este de pana la 100 lei inclusiv, dar nu mai mult de 1% inclusiv, din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului;
ii) cu amenda de la 2.000 lei la 5.000 lei, in situatia in care diferenta constatata intre sumele inscrise in documentele justificative emise de/pentru operatorul economic pentru operatiunile desfasurate la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor si sumele de bani efectiv existente in orice loc din incinta/incintele in care se desfasoara activitatea, inclusiv sumele aflate asupra personalului si cele incasate prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, este de pana la 100 lei inclusiv, dar mai mare de 1% din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului;
iii) cu amenda de la 10.000 lei la 15.000 lei, in situatia in care diferenta constatata intre sumele inscrise in documentele justificative emise de/pentru operatorul economic pentru operatiunile desfasurate la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor si sumele de bani efectiv existente in orice loc din incinta/incintele in care se desfasoara activitatea, inclusiv sumele aflate asupra personalului si cele incasate prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, este cuprinsa intre 100 lei si 1.000 lei inclusiv, dar mai mica de 1% inclusiv, din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului;
iv) cu amenda de la 15.000 lei la 20.000 lei, in situatia in care diferenta constatata intre sumele inscrise in documentele justificative emise de/pentru operatorul economic pentru operatiunile desfasurate la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor si sumele de bani efectiv existente in orice loc din incinta/incintele in care se desfasoara activitatea, inclusiv sumele aflate asupra personalului si cele incasate prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, este cuprinsa intre 100 lei si 1.000 lei inclusiv, dar mai mare de 1 % din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului;
v)cu amenda de la 20.000 lei la 25.000 lei, in situatia in care diferenta constatata intre sumele inscrise in documentele justificative emise de/pentru operatorul economic pentru operatiunile desfasurate la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor si sumele de bani efectiv existente in orice loc din incinta/incintele in care se desfasoara activitatea, inclusiv sumele aflate asupra personalului si cele incasate prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, este mai mare de 1.000 lei dar mai mica de 1 % inclusiv, din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului;
vi) cu amenda de la 25.000 lei la 30.000 lei, in situatia in care diferenta constatata intre sumele inscrise in documentele justificative emise de/pentru operatorul economic pentru operatiunile desfasurate la unitatea devanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor si sumele de bani efectiv existente in orice loc din incinta/incintele in care se desfasoara activitatea, inclusiv sumele aflate asupra personalului si cele incasate prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, este mai mare de 1.000 lei si mai mare de 1%, din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre OUG 28/1999

Aug062022

Aplicarea OUG nr. 28/1999 cu modificarile ulterioare

de Elena Ionescu valabil la 06 Aug 2022
Intrebare: Va solicitam consultanta fiscala referitoare la automatele de parcare, si anume: la automatele independente folosite la sistemul de administrare a parcarilor ce functioneaza pe baza de tichete la care se plateste cu numerar contravaloarea stationarii autovehiculului ne puteti comunica daca sunt incluse in categoria de echipamente ce trebuie dotate cu aparate de marcaj electronic fiscal cu jurnal ...
Iul202022

Societate obligata sa se doteze cu aparat de marcat electronic fiscal. Aspecte privind incasari de la persoane juridice

de Ionut Jinga valabil la 20 Iul 2022
Intrebare: Am o nelamurire in legatura cu incasarea in numerar a unor facturi. Stiu ca in situatia in care societatea incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea prestarilor de servicii catre beneficiari, indiferent ca acestia sunt persoane fizice sau juridice, aceasta are obligatia de a emite bon fiscal. Societatea ...
Iun022022

Vanzari cu amanuntul la activitate predominant cu ridicata

de Alexandru Palaghia valabil la 02 Iun 2022
Intrebare: Un SRL platitor de impozit pe profit cu obiect de activitate comert cu ridicata se confrunta cu urmatoarea situatie: Vinde marfa in majoritate catre persoane juridice. Sunt insa situatii in care vin persoane fizice sa achizitioneze marfa si platesc cash (numerar sau card). Societatea nu are spatiu de desfacere cu amanuntul. In aceste conditii, este obligatoriu sa utilizam casa de marcat pentru ...
Mar062022

Bonuri cu valoare fixa. Pescuit sportiv

de Vera Constantin valabil la 06 Mar 2022
Intrebare: Va rog sa emiteti opinia legata de emiterea documentului de incasare in ceea ce priveste pescuitul pe balti. Poate fi considerata activitate recreativ-sportiva pentru care se aplica aceleasi reguli ca si in cazul unor activitati similare exceptate de la regula bonului fiscal? Se poate consemna incasarea doar in baza bonurilor cu valoare fixa? Daca se poate folosi doar bonul cu valoare fixa, ce ...
Feb272022

Recunoastere cheltuieli si TVA din bonurile fiscale

de Elena Ionescu valabil la 27 Feb 2022
Intrebare: Va rugam sa ne precizati pentru deductibilitatea cheltuielilor la bonuri fiscale si a tva ului de pe bonurile fiscale la platile in numerar sau cu card ce acte trebuie sa anexam la aceste bonuri fiscale fara facturi in special la combustibili care este cadrul legal astfel incat la un control ANAF sa nu platim impozit pe profit si tva deci sa fie deductibil fiscal si profit si tva cu ce acte sa ...
Feb082022

Vanzare catre salariati a produselor realizate in propria productie. Pret de vanzare

de Mariana Prejbeanu valabil la 08 Feb 2022
Intrebare: Suntem o companie producatoare de produse alimentare. Dorim sa facem o politica prin care angajatii proprii sa poata achizitiona produse cu un termen mai mic de valabilitate/ aflate aproape de termenul de expirare la un pret redus. As dori sa stiu daca vanzarea (regulata catre angajati de produse), va genera obligatia de a tine casa de marcat/ de a emite bonuri fiscale (in prezent nu vindem catre ...
Vezi toate studiile de caz despre OUG 28/1999 keyboard_double_arrow_right