Proiect de ordin pentru modificarea Codului de procedura fiscala
30 Mai 2016
Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice in data de 25.05.2016 a fost publicat un proiect de lege pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.
O parte din schimbarile propuse urmaresc transpunerea Directivei 2015/2376/UE de modificare a Directivei 2011/16/UE in ceea ce priveste schimbul automat obligatoriu de informatii in domeniul fiscal.
In vederea usurarii sarcinii de conformare fiscala, proiectul propune exonerarea contribuabilului/platitorului de la obligatia de a depune cerere de modificare a domiciliului fiscal, in situatia in care domiciliul sau sediul social coincide cu domiciliul fiscal, avand in vedere ca administratia fiscala detine aceste date urmare fluxurilor zilnice ale schimbului de informatii realizate electronic cu ONRC, in situatia in care urmare modificarii domiciliului/sediului social, acesta este si domiciliul fiscal. Astfel, modificarea domiciliului sau sediului social care reprezinta si domiciliu fiscal ar avea ca efect si modificarea de drept a domiciliului fiscal contribuabilul/platitorul nemaiavnd obligatia depunerii cererii de modificare a domiciliului fiscal. In acest caz, transferul dosarului fiscal al contribuabilului/platitorului de catre vechiul organ fiscal central catre noul organ fiscal central se face in termen de 15 zile lucratoare de la data inscrierii in registrele in care, potrivit legii, se inregistreaza modificarile privind sediul social/domiciliul.
O alta propunere vizeaza regulile privind refuzul de a primi acte administrativ fiscale in cazul in care comunicarea se face direct la domiciliul contribuabilului, respectiv daca in procedura comunicarii directe a actului administrativ fiscal la domiciliul fiscal al contribuabilului/platitorului ori imputernicitului acestuia, acesta refuza primirea actului sau nu este gasit la domiciliul fiscal, se va afisa pe usa destinatarului o instiintare. Asadar nu se afiseaza actul administrativ fiscal sau actul de executare, ci se afiseaza o instiintare din care rezulta ca respectivul contribuabil a refuzat primirea actului sau nu a fost gasit la domiciliu, precum si anumite informatii care sa ii permita contribuabilului sa identifice organul fiscal care a afisat instiintarea. In acest caz, contribuabilul are la dispozitie 15 zile in care poate sa se prezinte la sediul organului fiscal pentru a i se comunica actul. Daca in cele 15 zile nu se prezinta, atunci actul se considera comunicat si organul fiscal este indreptatit sa puna in executare decizia de impunere sau alt act administrativ fiscal.
Alte modificari/completari propuse:
1. Clarificari cu privire la data de la care curge termenul de indeplinire a obligatiei de declarare a sediilor secundare de catre contribuabili/platitori, respectiv:
a) data inregistrarii/mentionarii acestora la registrul comertului sau in alte registre in care a
fost inregistrata entitatea care le-a infiintat;
b) data actului de infiintare, in alte cazuri decat cele prevazute la lit. a).
2. Exonerarea contribuabilului/platitorului de obligatia depunerii la organul fiscal central de copii ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie, in situatia in care organul fiscal detine deja documente doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie.
3. Clarificari privind declaratiile fiscale depuse la un organ fiscal central/local necompetent In cazul creantelor administrate de organul fiscal central sau de organul fiscal local, declaratia fiscala depusa la un organ fiscal necompetent este considerata a fi depusa la data inregistrarii acesteia la organul fiscal necompetent. In acest caz, organul fiscal necompetent transmite declaratia fiscala la organul fiscal competent in termen de 5 zile lucratoare de la data inregistrarii declaratiei.
4. Reglementarea altor termene de publicare a listei debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante la bugetul local, respectiv semestrial in functie de termenele de plata a impozitului pe cladiri, teren, mijloace de transport.
5. Includerea in sfera de aplicare a penalitatii de nedeclarare introdusa prin Noul Cod de procedura fiscala si a obligatiei fiscale principale stabilite prin decizie de impunere emisa urmare procedurii de verificare a situatiei fiscale personale. In cazul contribuabililor care
beneficiaza de esalonarea la plata a obligatiilor fiscale nedeclarate si datoreaza penalitate de nedeclarare, in cazul pierderii valabilitatii esalonarii la plata, pentru sumele ramase de plata din esalonarea sa se datoreze doar penalitatea de nedeclarare, nu si penalitatea de 5%.
6. Alte schimbari privind masuri de suspendare a executarii silite, procedura licitatiei, contestatia actului administrativ, schimbul automat obligatoriu de informatii in domeniul fiscal.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"!
Studii de caz si articole despre Legea 207
Dec182023
Calitatea de asociat in mai multe microintreprinderi de la 01 ianuarie 2024
de
Rodica Mantescu
valabil la 18 Dec 2023
Intrebare: Din 2024 mai poate fi acelasi asociat in trei firme microintreprinderi, cu peste 25% sau s-a modificat legea si nu se mai poate decat intr-o firma? Multumesc!
Decizie importanta a ICCJ! Termenul de prescriptie in materie de impozit pe profit
de
Irina Dumitrescu
30 Sep 2020
Cu privire la stabilirea momentului de la care se calculeaza termenul de prescriptie pentru obligatii fiscale principale/accesorii aferente impozitului pe profit stabilit suplimentar, de-a lungul timpului a existat o practica neunitara atat in randul instantelor judecatoresti, cat si al organelor fiscale.
Vechiul cod de procedura fiscala prevedea ca termenul de prescriptie a ...
Proiect de ordin pentru depunerea online a “Raportului pentru fiecare tara in parte”
de
Portal Codul Fiscal
06 Aug 2019
Pe site-ul ANAF, la rubrica transparenta decizionala a fost publicat un Proiect de ordin privind modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3.049/ 2017 din 24 octombrie 2017 privind aprobarea modelului si continutului formularului "Raportul pentru fiecare tara in parte".
Prin acest proiect se propune stabilirea modalitatii de trasmitere organului fiscal competent din Romania a ...
Medierea fiscala, o procedura nou introdusa in legislatie. Ce presupune si cum se poate realiza?
de
Portal Codul Fiscal
08 Iul 2019
Incepand cu 20.01.2019 prin O.U.G. nr. 25/2018 s-a introdus in Codul de procedura fiscala posibilitatea de mediere intre organul fiscal si debitor, in vederea clarificarii obligatiilor inscrise in somatie si stabilirea unei solutii optime de stingere a obligatiilor fiscale restante, inclusiv posibilitatea de a beneficia de inlesnirile la plata prevazute de lege.
Procedura de mediere, ...
Mar232019
Pastrarea documentelor finaciar-contabile
de
Mariana Prejbeanu
valabil la 23 Mar 2019
Intrebare: Pe ce perioada se pastreaza documentele contabile (facturi, extrase de banca, balante de verificare, situatii financiare, registru de casa, rapoarte Z, registre contabile etc.).? Care este perioada pentru care un inspector de control poate solicita documentele?
Feb272019
Termen depunere D 101 rectificativa
de
Elena Ionescu
valabil la 27 Feb 2019
Intrebare: In urma unei analize de cont de final de an s-a constatat ca in anul 2016 nu s-au scazut din contabilitate 60000 lei, suma ce este aferenta unor produse vandute catre un client in anul 2016. Avand in vedere ca suma de 60000 lei este prea mare pentru a fi considerata o cheltuiala a exercitiului financiar 2018, s-a hotarat sa se inregistreze in contul 1174 -Rezultat reportat provenit din corectarea ...
Vezi toate studiile de caz despre Legea 207 keyboard_double_arrow_right