Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 24 Noiembrie 2024

Proiect de ordin pentru stabilirea metodologiei de calcul a cifrei de afaceri pentru facilitatile din constructii


Prin O.U.G. nr. 43/2019 au fost aduse schimbari in domeniul aplicarii facilitatilor fiscale pentru angajatii din constructii. Una dintre aceste schimbari ce se va aplica incepand cu veniturile aferente lunii iulie 2019 vizeaza determinarea cifrei de afaceri in functie de care se aplica facilitatile in domeniile specifice constructiilor prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal. Astfel, pentru societatile comerciale nou-infiintate, respectiv inregistrate la registrul comertului incepand cu luna ianuarie a anului 2019, cifra de afaceri se calculeaza cumulat de la inceputul anului, inclusiv luna in care se aplica scutirea, iar pentru societatile comerciale existente la data de 1 ianuarie a fiecarui an se considera ca baza de calcul cifra de afaceri realizata cumulat pe anul fiscal anterior.

Pentru societatile comerciale existente la data de 1 ianuarie al fiecarui an ce au avut o cifra de afaceri din activitatile in sectorul constructii realizata cumulat pe anul fiscal anterior de peste 80% inclusiv, facilitatile fiscale se vor acorda pe toata durata anului in curs, iar pentru societatile comerciale existente la aceeasi data care nu realizeaza aceasta limita minima a cifrei de afaceri se va aplica principiul societatilor comerciale nou-infiintate.

Mecanismul de calcul a cifrei de afaceri, in vederea aplicarii facilitatii fiscale, se va stabili prin ordin al presedintelui Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza, care se va publica pe site-ul institutiei.
Pe site-ul Comisiei Nationale de strategie si prognoza a fost publicat in dezbatere publica un Proiect de Ordin pentru aprobarea metodologiei privind mecanismul de calcul a cifrei de afaceri.
 
Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
 
Mecanismul de stabilire a cifrei de afaceri prevazut de proiect este urmatorul:
 
1. Cifra de afaceri totala realizata cumulat de la inceputul anului pentru societatile nou infiintate sau cifra de afaceri realizata cumulat pe anul anterior pentru societatile comerciale existente reprezinta suma veniturilor cumulate pe perioada de referinta realizate din vanzarea de produse si prestarea de servicii, evidentiate potrivit O.M.F.P. nr. 1.802/2014, sau, dupa caz, O.M.F.P. nr. 2.844/2016 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, cu modificarile si completarile ulterioare, la care se adauga sumele reprezentand:

a) veniturile din subventiile de exploatare aferente cifrei de afaceri nete, inregistrate in contabilitate pe parcursul fiecarei luni de raportare;
b) soldurile lunare creditoare, inainte de transferul in contul de profit si pierdere ale veniturilor aferente costurilor stocurilor de produse si servicii in curs de executie, evidentiate in contabilitate la sfarsitul lunilor de raportare in care se inregistreaza sold creditor;
c) veniturile din productia de imobilizari corporale si productia de investitii imobiliare, inregistrate in contabilitate pe parcursul fiecarei luni de raportare.
 
2. Din cifra de afaceri calculata la pct. 1 se scad sumele reprezentand soldurile lunare debitoare, inainte de transferul in contul de profit si pierdere ale veniturilor aferente costurilor stocurilor de produse si servicii in curs de executie, evidentiate in contabilitate la sfarsitul lunilor de raportare in care se inregistreaza sold debitor.
 
La determinarea cifrei de afaceri pentru stabilirea veniturilor din vanzarea de produse se iau in calcul numai veniturile realizate din vanzarea produselor finite, semifabricatelor, produselor reziduale si a marfurilor, care sunt obtinute din productia proprie, nu si veniturile din vanzarea de produse achizitionate in scopul revanzarii.
 
Cu privire la cifra de afaceri proiectul mai prevede:
  • Cifra de afaceri luata in calcul se poate referi si la alte tipuri de contracte si activitati specifice destinate sectorului de constructii, precum contracte de servicii, de furnizare. In activitati specifice sectorului constructii sunt incluse lucrari de intretinere curenta si/sau periodica a drumurilor, asa cum sunt definite in Normativul privind intretinerea si repararea drumurilor publice Ind AND 554- 2002.
  • Cifra de afaceri luata in calcul este cifra de afaceri realizata pe baza de contract sau comanda si acopera, in cazul contractelor de executie, manopera, materiale, utilaje, transport, echipamente, dotari, precum si alte activitati auxiliare necesare.
  • Cifra de afaceri va cuprinde inclusiv productia realizata si nefacturata.
  • In calculul cifrei de afaceri pentru determinarea procentului de 80% se ia in considerare numai cifra de afaceri realizata pe baza de contract sau comanda din activitati circumscrise codurilor CAEN prevazute de O.U.G. nr. 114/2018, cu toate modificarile si completarile ulterioare.
  • In cazul in care societatile comerciale au sucursale, filiale sau puncte de lucru in diverse zone teritoriale, calculul cifrei de afaceri se efectueaza pe intreaga societate.
 
La determinarea "Cifrei de afaceri totale cumulate realizata de la inceputul anului, inclusiv din luna de raportare" si a "Cifrei de afaceri cumulate de la inceputul anului realizata efectiv din activitatea de constructii conform art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, inclusiv din luna de raportare" se vor lua in calcul veniturile inregistrate in contabilitate cu respectarea reglementarilor contabile aplicabile.

Ponderea de 80% a cifrei de afaceri din activitatile CAEN precizate in O.U.G. nr. 114/2018 din cifra de afaceri totala se calculeaza ca raport intre suma rezultata din calculul rezultat in urma aplicarii acestei metodologii si suma reprezentand cifra de afaceri totala, asa cum rezulta din documentele contabile ale societatii comerciale, inmultit cu 100.

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre proiect

Modificari ale accizelor la produse alcoolice pentru 2025 - 2026

de Profeanu Laura 17 Nov 2024
Ministerul Finantelor a propus un proiect de Ordonanta de Urgenta care introduce un calendar de crestere graduala a accizelor pentru anumite produse alcoolice, aplicabil in perioada 2025-2026. Scopul principal al acestei initiative este cresterea predictibilitatii fiscale si sprijinirea operatorilor economici din industria alcoolului si bauturilor alcoolice. Accizele si modificarile ...

Notarii publici vor putea solicita inregistrarea fiscala a nerezidentilor in Romania

de Profeanu Laura 17 Nov 2024
Un proiect de Ordonanta de Urgenta (OUG), publicat recent de Ministerul Finantelor pentru dezbatere publica, propune posibilitatea ca notarii publici sa solicite inregistrarea fiscala in Romania a persoanelor nerezidente, in contextul raporturilor juridice fiscale legate de impozitele locale pentru proprietati imobiliare. Procedura de inregistrare fiscala a nerezidentilor Conform ...

Bonificatia majorata pentru contribuabilii corecti: de la 3% la 5% in 2024

de Profeanu Laura 12 Nov 2024
Un nou proiect de lege vine cu vesti bune pentru contribuabilii romani care si-au respectat obligatiile fiscale in mod exemplar: bonificatia acordata acestora va creste de la 3% la 5% din valoarea impozitelor datorate si achitate in termen, pentru anul 2024. Parlamentul intentioneaza sa aprobe aceasta modificare in curand, proiectul fiind deja adoptat de comisiile Camerei Deputatilor si ...
Oct312024

Locul prestarii

de Alexandru Palaghia valabil la 31 Oct 2024
Intrebare: Firma noastra A factureaza servicii de proiectare catre firma B (firma din Romania platitoare de TVA). La randul ei, firma B refactureaza aceste servicii catre firma C (firma din Germania, platitoare de TVA). Intrebarea este cum factureaza firma A catre firma B serviciile, cu TVA sau fara TVA. Mentionam ca: 1. Firma A efectueaza serviciile de proiectare la birou in Romania. Mai sunt ...

Propuneri de modificare a sanctiunilor in Sistemul RO e-Transport

de Profeanu Laura 28 Oct 2024
Avand in vedere proiectul de OUG pentru modificarea si completarea OUG nr. 41/2022 privind RO e-Transport, prezentat recent in transparenta decizionala, se propun cateva modificari menite sa ajusteze cerintele sistemului la realitatile operationale ale contribuabililor si sa echilibreze sanctiunile impuse pentru nerespectarea obligatiilor de raportare. In textul modificat, se observa o ...

Noi masuri propuse in sprijinul operatorilor economici in contextul utilizarii caselor de marcat

de Profeanu Laura 28 Oct 2024
Guvernul Romaniei a publicat un proiect de ordonanta de urgenta care aduce modificari in legislatia privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale. Modificarile vizeaza atat amanarea aplicarii unor sanctiuni, cat si introducerea unor exceptii de la utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale. Aplicarea dispozitiilor art. 10 lit. cc) si art. 11 alin. ...
Vezi toate studiile de caz despre proiect keyboard_double_arrow_right
Prin O.U.G. nr. 43/2019 au fost aduse schimbari in domeniul aplicarii facilitatilor fiscale pentru angajatii din constructii. Una dintre aceste schimbari ce se va aplica incepand cu veniturile aferente lunii iulie 2019 vizeaza determinarea cifrei de afaceri in functie de care se aplica facilitatile in domeniile specifice constructiilor prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal. Astfel, pentru societatile comerciale nou-infiintate, respectiv inregistrate la registrul comertului incepand cu luna ianuarie a anului 2019, cifra de afaceri se calculeaza cumulat de la inceputul anului, inclusiv luna in care se aplica scutirea, iar pentru societatile comerciale existente la data de 1 ianuarie a fiecarui an se considera ca baza de calcul cifra de afaceri realizata cumulat pe anul fiscal anterior.