Proiect de ordonanta pentru acordarea unor facilitati fiscale
09 Oct 2015
Pe site-ul Ministerului de Finante, la rubrica Transparenta decizionala, a fost publicat un Proiect de OUG privind acordarea unor facilitati fiscale prin care se propune instituirea unei masuri conjuncturale de acordare a unei facilitati fiscale pentru stimularea achitarii voluntare de catre contribuabili a obligatiilor de plata restante la buget.
Proiectul propune urmatoarele facilitati fiscale:
1. Anularea penalitatilor de intarziere aferente obligatiilor de plata principale datorate bugetului general consolidat, restante la 30 septembrie 2015, inclusiv, si administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) toate obligatiile de plata principale restante la 30 septembrie 2015, inclusiv, administrate de organul fiscal central (A.N.A.F.), se sting prin orice modalitate prevazuta de lege pana la data de 31 martie 2016, inclusiv;
b) dobanzile aferente obligatiilor de plata prevazute la lit. a) stabilite prin decizii comunicate pana la data stingerii obligatiilor de plata principale, se sting prin orice modalitate prevazuta de lege pana la data de 30 iunie 2016, inclusiv;
c) sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege dobanzile datorate pana la data stingerii obligatiilor de plata principale prevazute la lit. a) si stabilite prin decizii comunicate dupa aceasta data, pana la termenul de plata prevazut la art. 111 alin. (2) din Codul de procedura fiscala;
d) sunt stinse, pana la data depunerii cererii de anulare a penalitatilor de intarziere, prin orice modalitate prevazuta de lege, toate obligatiile de plata principale administrate de organul fiscal central cu termene de plata cuprinse intre data de 1 octombrie 2015 si 31 martie 2016, inclusiv;
e) contribuabilul sa aiba depuse toate declaratiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, pana la data depunerii cererii de anulare a penalitatilor de intarziere. Aceasta conditie se considera indeplinita si in cazul in care, pentru perioadele in care nu s-au depus declaratii fiscale, obligatiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de catre organul fiscal central;
f) contribuabilul depune cererea de anulare a penalitatilor de intarziere pana la data de 30 iunie 2016, inclusiv, sub sanctiunea decaderii.
2. Anularea penalitatilor de intarziere aferente diferentelor de obligatii de plata declarate suplimentar de contribuabili prin declaratie rectificativa prin care se corecteaza obligatiile de plata principale cu scadente anterioare datei de 30 septembrie 2015, inclusiv, administrate de organul fiscal central, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) declaratia rectificativa este depusa pana la data de 31 martie 2016, inclusiv;
b) toate obligatiile de plata principale individualizate in declaratia rectificativa se sting prin orice modalitate prevazuta de lege pana la 31 martie 2016, inclusiv;
c) sunt indeplinite conditiile prevazute la pct. 1 lit. b) - f).
3. Anularea penalitatilor de intarziere datorate si nestinse la data de 30 septembrie 2015, inclusiv, aferente obligatiilor de plata principale cu termene de plata pana la aceasta data si stinse pana la 30 septembrie 2015, inclusiv, administrate de organul fiscal central, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) dobanzile aferente obligatiilor de plata principale cu termene de plata anterioare datei de 30 septembrie 2015 si stinse pana la aceasta data, se sting prin orice modalitate prevazuta de lege pana la data de 31 martie 2016, inclusiv;
b) contribuabilul depune cererea de anulare a penalitatilor de intarziere pana la data de 30 iunie 2016, inclusiv, sub sanctiunea decaderii.
Aceste facilitati nu sunt prevazute a se aplica:
a) pentru obligatiile de plata rezultate din raporturi juridice contractuale si nu reprezinta conditie pentru acordarea anularii penalitatilor de intarziere cu exceptia redeventelor miniere, a redeventelor petroliere si a redeventelor rezultate din contracte de concesiune, arenda si alte contracte de exploatare eficienta a terenurilor cu destinatie agricola, incheiate de Agentia Domeniilor Statului prevazute la art. 1 alin. (4) din Codul de procedura fiscala;
b) pentru contribuabilii aflati in procedura insolventei potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa.
In cazul obligatiilor de plata datorate bugetelor locale proiectul prevede ca aceste facilitati fiscale se vor aplica daca consiliul local stabileste, prin hotarare, aplicarea acestor prevederi. In acest caz, anularea vizeaza o cota de 50% din majorarile de intarziere, reprezentand componenta de penalitate de intarziere. Prin hotararea consiliului local acesta poate aproba si procedura de acordare a anularii cotei de 50% din majorarile de intarziere reprezentand componenta de penalitate de intarziere.
Conform proiectului, contribuabilii care intentioneaza sa beneficieze de anularea penalitatilor de intarziere pot notifica oricand, pana la depunerea cererii de anulare a penalitatilor de intarziere, organul fiscal competent.
Pentru contribuabilii care au notificat organul fiscal:
a) penalitatile de intarziere care pot face obiectul anularii se amana la plata in vederea anularii. In acest caz, organul fiscal emite decizie de amanare la plata a penalitatilor de intarziere;
b) procedura de executare silita nu incepe sau se suspenda, dupa caz, pentru penalitatile de intarziere amanate la plata;
c) penalitatile de intarziere amanate la plata nu se sting pana la data solutionarii cererii de anulare a penalitatilor de intarziere sau pana la data de 30 iunie 2016 inclusiv, in cazul in care contribuabilul nu depune cerere de anulare a penalitatilor de intarziere.
Decizia de amanare a penalitatilor de intarziere isi pierde valabilitatea in oricare din urmatoarele situatii:
a) la data emiterii decizie de anulare a penalitatilor de intarziere sau a deciziei de respingere a cererii de anulare, dupa caz;
b) la data de 30 iunie 2016, in cazul in care contribuabilul nu depune cerere de anulare a penalitatilor de intarziere.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!
Intrebari similare din categoria Legislatie
09Feb2015
O.U.G. nr. 91/23.12.2014 - Modificarea si completarea O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale
de
Portal Codul Fiscal
09 Feb 2015
Prin O.U.G. nr. 91/23.12.2014 publicata in Monitorul Oficial nr. 966/30.12.2014 au fost aduse modificari Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare.
Iata care sunt principalele modificari:
- Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar ...