Proiect imobiliar neinceput. Recuperare taxa prelungire autorizatie. Abandonare proiect. Tratament fiscal cheltuieli si TVA
Raspuns oferit deConstanta Popa
Consultant fiscal
valabil la 17 Nov 2022
Intrebare: Societatea noastra a obtinut o autorizatie de construire pentru o constructie noua pentru care s-a platit taxa de 100.000 lei. Inainte de expirarea termenului de valabilitate, aceasta a fost prelungita. De la obtinerea autorizatiei si pana in prezent nu s-au efectuat lucrari de constructie si nici nu s-a declarat inceperea lucrarilor. Pana in prezent pentru investitia de mai sus s-au acumulat costuri in suma de 1.500.000 lei, constand in servicii de proiectare, studii geotehnice, taxe si avize. Mentionam ca in prezent societatea nu doreste sa renunte la proiectul de investitie, ci doreste doar sa amane realizarea acestuia pana la un moment mai favorabil din punct de vedere al costurilor. In conditiile de mai sus, societatea noastra are dreptul de a recupera taxa platita pentru eliberarea autorizatiei de construire (a fost prelungita, nu s-a declarat inceperea lucrarilor si suma de regularizat este zero)? Daca da... care este baza legala? Care este tratamentul contabil si fiscal al taxei in situatia in care aceasta nu se recupereaza (in prezent este inregistrata pe contul 235)? Trebuie scoasa din evidenta sau ramane in investii in curs pana la finalizarea investitiei, cumulandu-se in viitor cu urmatoarea taxa platita pentru eliberearea unei noi autorizatii de construire? Care este tratamentul contabil si fiscal al costurilor inregistrate si al tva-ului dedus pana acum cu proiectul de investitie, in situatia in care se decide renuntarea la realizarea acestuia? Cum influenteaza modul in care se justifica renuntarea la proiect, tratamentul fiscal al cheltuielilor si al TVA-ului dedus?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro
Login utilizator
De ce sa te inregistrezi?
- 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
- Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"!
Intrebari similare din categoria Impozitele si taxele locale
Mar132024
Facturare inchiriere imobile ONG
de
Vera Constantin
valabil la 13 Mar 2024
Intrebare: O fundatie cu activitate economica si platitoare de TVA incheie un contract de comodat cu o alta Fundatie (B), neplatitoare de TVA, avand ca obiect darea in comodat a unui imobil, proprietatea Fundatiei (A). In contract se stipuleaza faptul ca plata utilitatilor si a impozitului pe cladire cade in sarcina comodatarului (fundatia B). Va rog sa-mi spuneti cum trebuie sa factureze aceste cheltuieli ...
Feb032024
Refacturare taxa de salubrizare
de
Profeanu Laura
valabil la 03 Feb 2024
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu inregistrarile contabile pentru taxa de salubrizare refacturata de un locator, persoana juridica, societatii noastre in conditiile in care o refactureaza pentru tot anul 2024. Se refactureaza cu TVA? Care sunt inregistrarile contabile daca o platim, de asemenea pentru tot anul, in baza deciziei de impunere, unui locator persoana fizica?
Ian242024
Modificari ulterioare la acoperisul halei de productie
de
Elena Ionescu
valabil la 24 Ian 2024
Intrebare: In luna decembrie 2023 societatea a efectuat in regie proprie reparatii la acoperisul halei de productie in valoare totala de 7000 lei, hala avand valoarea contabila de 489.000 lei. Am dori sa inregistram lucrarea ca o investitie prin 722. In acest caz trebuie sa raportam la DITL valoarea lucrarilor? Mentionez ca reevaluarea de catre expert s-a depus doar de 4 ani. Din punct de vedere fiscal se ...
Nov212023
Reevaluare imobil in scop fiscal detinut in comodat. Inregistrare in contabilitate
de
Profeanu Laura
valabil la 21 Nov 2023
Intrebare: Avem un imobil proprietatea firmei, dar si un imobil luat cu contract de comodat la societate. Cand trebuie reevaluat acest imobil si ar trebui reevaluat si cel luat cu contract de comodat, deoarece este imobil nerezidential? Totate imobilele - indiferent ca sunt sau nu proprietatea firmei, daca sunt folosite de firma, deci sunt nerezidentiale, este OBLIGATORIU a se reevalua la 3 ani? Rezultatele ...
Apr092022
Restituirea taxei de autorizare a unei investitii
de
Vera Constantin
valabil la 09 Apr 2022
Intrebare: Societatea noastra a obtinut o autorizatie de construire pentru o constructie noua, care inainte de expirare a fost prelungita iar ulterior, in termenul de valabilitate a autorizatiei, s-a declarat la primarie inceperea lucrarilor cu termen de finalizare de 24 de luni, respectiv pana la data de 28.04.2022. Mentionam ca de la obtinerea autorizatiei si pana in prezent nu s-au efectuat lucrari pe ...
Nov242021
Modernizari cladire fara autorizatie constructie. Declarare la DITL. Reevaluare
de
Vera Constantin
valabil la 24 Nov 2021
Intrebare: O societate detine un hotel si o terasa. In ianuarie 2021 a inchiriat de la o persoana fizica, pe o perioada de 10 ani, doua imobile, respectiv doua incaperi (apartamente cu numere cadastrale diferite) ce se afla in continuarea terasei hotelului. In baza acordului dat de Proprietar, Chiriasul a efectuat modernizari si transformari asupra apartamentelor, in sensul edificarii unui restaurant. ...