Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 23 Noiembrie 2024

Propuneri de modificare a Codului fiscal pentru incurajarea tinerilor pe piata muncii din Romania

20 Aug 2024

In ultimii ani, Romania a inregistrat o rata crescuta a somajului in randul tinerilor, precum si o migratie accentuata a acestora catre alte tari. Potrivit informatiilor din Expunerea de motive, in luna mai 2024, rata somajului a fost de 5,4%, in crestere cu 0,1 puncte procentuale fata de cea inregistrata in luna aprilie 2024. Doar ca pe grupe de varsta, rata somajului a atins nivelul cel mai ridicat (20,5%) in randul tinerilor (15-24 ani), pentru luna martie.

Ca raspuns la aceste triste realitati, la data de 14 august 2024, la Senat a fost inregistrata o Propunere legislativa pentru completarea Legii nr.227/2015 privind Codul Fiscal” pentru a incuraja participarea tinerilor pe piata fortei de munca.

Contextul propunerilor de modificari

Migratia tinerilor si rata crescuta a somajului in randul acestora sunt alimentate de mai multe probleme, cum ar fi  accesul limitat la oportunitatile de munca, lipsa experientei profesionale si discrepanta dintre educatia primita si cerintele pietei muncii. Prin modificarile propuse, legiuitorul roman isi propune sa creeze un mediu mai favorabil pentru integrarea tinerilor pe piata muncii, in speranta de a contracara trendurile negative actuale.

Detalii ale propunerii legislative

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
- Cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit (10%):

1. La articolul 60 din Codul fiscal (Scutiri), dupa punctul 7 se adauga 2 noi puncte, punctul 8 si punctul 9, cu urmatorul cuprins:

8. elevii, ucenicii, studentii sau studentii-doctoranzi.

9. persoanele fizice, pentru partea din veniturile brute lunare de pana la valoarea salariului minim brut pe tara garantat in plata realizate din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1) - (3), pentru activitatea desfasurata in Romania, timp de 24 de luni de la prima incheiere a unui raport juridic pentru veniturile prevazute la art. 76 alin. (1) - (3). Prevederile prezentului punct se aplica si beneficiarilor punctului 8, care, dupa finalizarea studiilor, nu obtin venituri din salarii sau asimilate salariilor pentru prima data.

- Cu privire la exceptarea de la plata contributiilor de asigurari sociale (25%):

2. La articolul 141 din Codul fiscal (Exceptii specifice contributiilor de asigurari sociale) dupa litera d) se adauga doua noi litere, litera e) si litera f), cu urmatorul cuprins:

e) pentru jumatate din partea din veniturile brute din salarii si asimilate salariilor lunare de pana la valoarea salariului minim brut pe tara garantat in plata prevazute la art. 76 alin. (1) - (3) pentru o perioada de maxim 24 de luni, pentru norma de lucru cu timp partial, realizate de catre elevi, ucenici, studenti sau studenti-doctoranzi.

f) pentru partea din veniturile brute din salarii si asimilate salariilor lunare de pana la valoarea salariului minim brut pe tara garantat in plata timp de 24 de luni de la prima incheiere a unui raport juridic pentru veniturile prevazute la art. 76 alin. (1) - (3) al persoanei fizice. Aceste prevederi aplica si beneficiarilor literei e) dupa incheierea studiilor sau daca acestia realizeaza venituri pentru norma de lucru intreaga.

- Cu privire la categoriile de persoane fizice exceptate de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate (10%):

3. La articolul 154 din Codul fiscal (Categorii de persoane fizice exceptate de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate, alineatul (1), dupa litera s) se adauga 2 noi litere, litera t) si t), cu urmatorul cuprins:

t) pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor brute lunare de pana la valoarea salariului minim brut pe tara garantat in plata prevazute la art. 76 alin. (1) - (3) timp de maxim 24 de luni, pentru norma de lucm cu timp partial, realizate de catre elevi, ucenici, studenti sau studenti-doctoranzi.

t) pentru partea din veniturile brute din salarii si asimilate salariilor lunare de pana la valoarea salariului minim brut pe tara garantat in plata timp de 24 de luni de la prima incheiere a unui raport juridic pentru veniturile prevazute la art. 76 alin. (1) - (3). Aceste prevederi se aplica si beneficiarilor literei t) dupa incheierea studiilor sau daca acestia realizeaza venituri pentru norma de lucru intreaga.

Impactul asteptat

Tinerii sunt o resursa vitala pentru economia nationala, iar sprijinirea lor este vitala pentru dezvoltarea sustenabila a Romaniei. Se anticipaza ca aceste masuri vor avea un impact pozitiv pe termen lung asupra bugetului statului, prin reducerea costurilor asociate cu somajul, diminuarea muncii la negru si cresterea numarului de contracte de munca active.

Pentru a produce efecte, proiectul de lege trebuie adoptat, semnat de presedintele tarii si publicat in Monitorul Oficial.

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre scutire impozit pe venit

Nov072024

Facilitati fiscale in domeniul constructiilor

de Profeanu Laura valabil la 07 Nov 2024
Intrebare: O societate comerciala din domeniul constructiilor factureaza servicii finalizate de constructii, dar si avans catre diversi parteneri. Facturile de avans se iau in calcul in anexa de la declaratia 112 pe care o completam lunar pentru facilitatile la contributiile salariale?
Oct142024

Certificat de incadrare in grad de handicap accentuat

de Florentina Buzea valabil la 14 Oct 2024
Intrebare: Un angajat incadrat in grad de handicap accentuat prezinta un certificat emis in septembrie 2022. Pe certificat este mentionat termenul de revizuire iulie 2024. Pana la ce luna putem aplica scutirea de impozit pe venit in cazul acestui angajat? Se ia in calcul data la care certificatul de incadrare in grad de handicap a fost emis sau termenul de revizuire?
Oct142024

Conditii scutire impozit pe venit IT

de Mariana Prejbeanu valabil la 14 Oct 2024
Intrebare: Pentru scutirea de impozit pe venit pentru software, societatea este obligata sa aiba cod CAEN principal unul din cele aferente activitatii de IT? Ce conditii mai trebuie indeplinite referitor la codurile CAEN?
Oct082024

Salariat part time si pensie de invaliditate

de Vera Constantin valabil la 08 Oct 2024
Intrebare: Pentru acest salariat, angajat cu 2h/zi, salariu incadrare 1300 lei pe luna, se platesc contributii la salariul minim pe economie de 3700 lei sau la salariul de incadrare de 1300 lei?
Sep182024

Scutire de la plata impozitului pe veniturile din activitati independente pentru persoanele cu handicap

de Dani Cucu valabil la 18 Sep 2024
Intrebare: O persoana fizica ce obtine venituri din profesii liberale din activitatea de psiholog (activitati independente) are incheiat si un contract de subinchiriere pe cabinet din care incaseaza chirie (subinchirierea unei parti din spatiul unde isi desfasoara activitatea inchiriat de la un tert). Conform Codului fiscal aceste venituri "auxiliare" profesiei se impoziteaza tot ca venituri ...
Iul202024

Certificat de handicap. Scutiri de la plata impozitului si a taxelor

de Nicolae Liviu valabil la 20 Iul 2024
Intrebare: De ce scutiri de impozite si taxe salariale sau profesionale/comerciale beneficiaza persoanele cu handicap?
Vezi toate studiile de caz despre scutire impozit pe venit keyboard_double_arrow_right