Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 19 Septembrie 2024

Propuneri de modificare a Codului fiscal pentru incurajarea tinerilor pe piata muncii din Romania

20 Aug 2024

In ultimii ani, Romania a inregistrat o rata crescuta a somajului in randul tinerilor, precum si o migratie accentuata a acestora catre alte tari. Potrivit informatiilor din Expunerea de motive, in luna mai 2024, rata somajului a fost de 5,4%, in crestere cu 0,1 puncte procentuale fata de cea inregistrata in luna aprilie 2024. Doar ca pe grupe de varsta, rata somajului a atins nivelul cel mai ridicat (20,5%) in randul tinerilor (15-24 ani), pentru luna martie.

Ca raspuns la aceste triste realitati, la data de 14 august 2024, la Senat a fost inregistrata o Propunere legislativa pentru completarea Legii nr.227/2015 privind Codul Fiscal” pentru a incuraja participarea tinerilor pe piata fortei de munca.

Contextul propunerilor de modificari

Migratia tinerilor si rata crescuta a somajului in randul acestora sunt alimentate de mai multe probleme, cum ar fi  accesul limitat la oportunitatile de munca, lipsa experientei profesionale si discrepanta dintre educatia primita si cerintele pietei muncii. Prin modificarile propuse, legiuitorul roman isi propune sa creeze un mediu mai favorabil pentru integrarea tinerilor pe piata muncii, in speranta de a contracara trendurile negative actuale.

Detalii ale propunerii legislative

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
- Cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit (10%):

1. La articolul 60 din Codul fiscal (Scutiri), dupa punctul 7 se adauga 2 noi puncte, punctul 8 si punctul 9, cu urmatorul cuprins:

8. elevii, ucenicii, studentii sau studentii-doctoranzi.

9. persoanele fizice, pentru partea din veniturile brute lunare de pana la valoarea salariului minim brut pe tara garantat in plata realizate din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1) - (3), pentru activitatea desfasurata in Romania, timp de 24 de luni de la prima incheiere a unui raport juridic pentru veniturile prevazute la art. 76 alin. (1) - (3). Prevederile prezentului punct se aplica si beneficiarilor punctului 8, care, dupa finalizarea studiilor, nu obtin venituri din salarii sau asimilate salariilor pentru prima data.

- Cu privire la exceptarea de la plata contributiilor de asigurari sociale (25%):

2. La articolul 141 din Codul fiscal (Exceptii specifice contributiilor de asigurari sociale) dupa litera d) se adauga doua noi litere, litera e) si litera f), cu urmatorul cuprins:

e) pentru jumatate din partea din veniturile brute din salarii si asimilate salariilor lunare de pana la valoarea salariului minim brut pe tara garantat in plata prevazute la art. 76 alin. (1) - (3) pentru o perioada de maxim 24 de luni, pentru norma de lucru cu timp partial, realizate de catre elevi, ucenici, studenti sau studenti-doctoranzi.

f) pentru partea din veniturile brute din salarii si asimilate salariilor lunare de pana la valoarea salariului minim brut pe tara garantat in plata timp de 24 de luni de la prima incheiere a unui raport juridic pentru veniturile prevazute la art. 76 alin. (1) - (3) al persoanei fizice. Aceste prevederi aplica si beneficiarilor literei e) dupa incheierea studiilor sau daca acestia realizeaza venituri pentru norma de lucru intreaga.

- Cu privire la categoriile de persoane fizice exceptate de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate (10%):

3. La articolul 154 din Codul fiscal (Categorii de persoane fizice exceptate de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate, alineatul (1), dupa litera s) se adauga 2 noi litere, litera t) si t), cu urmatorul cuprins:

t) pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor brute lunare de pana la valoarea salariului minim brut pe tara garantat in plata prevazute la art. 76 alin. (1) - (3) timp de maxim 24 de luni, pentru norma de lucm cu timp partial, realizate de catre elevi, ucenici, studenti sau studenti-doctoranzi.

t) pentru partea din veniturile brute din salarii si asimilate salariilor lunare de pana la valoarea salariului minim brut pe tara garantat in plata timp de 24 de luni de la prima incheiere a unui raport juridic pentru veniturile prevazute la art. 76 alin. (1) - (3). Aceste prevederi se aplica si beneficiarilor literei t) dupa incheierea studiilor sau daca acestia realizeaza venituri pentru norma de lucru intreaga.

Impactul asteptat

Tinerii sunt o resursa vitala pentru economia nationala, iar sprijinirea lor este vitala pentru dezvoltarea sustenabila a Romaniei. Se anticipaza ca aceste masuri vor avea un impact pozitiv pe termen lung asupra bugetului statului, prin reducerea costurilor asociate cu somajul, diminuarea muncii la negru si cresterea numarului de contracte de munca active.

Pentru a produce efecte, proiectul de lege trebuie adoptat, semnat de presedintele tarii si publicat in Monitorul Oficial.

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre scutire impozit pe venit

Sep182024

Scutire de la plata impozitului pe veniturile din activitati independente pentru persoanele cu handicap

de Dani Cucu valabil la 18 Sep 2024
Intrebare: O persoana fizica ce obtine venituri din profesii liberale din activitatea de psiholog (activitati independente) are incheiat si un contract de subinchiriere pe cabinet din care incaseaza chirie (subinchirierea unei parti din spatiul unde isi desfasoara activitatea inchiriat de la un tert). Conform Codului fiscal aceste venituri "auxiliare" profesiei se impoziteaza tot ca venituri ...
Iul202024

Certificat de handicap. Scutiri de la plata impozitului si a taxelor

de Nicolae Liviu valabil la 20 Iul 2024
Intrebare: De ce scutiri de impozite si taxe salariale sau profesionale/comerciale beneficiaza persoanele cu handicap?
Mai162024

Regimul fiscal al dividendelor platite unui asociat persoana juridica din Liechtenstein

de Alexandru Palaghia valabil la 16 Mai 2024
Intrebare: Societatea X din Romania are asociat unic o societate pe actiuni din Liechtenstein. Detinerea de 100% este pe perioada mai mare de 2 ani. Pentru dividendele platite de societatea X catre asociatul unic se retine impozit pe dividende?
Apr052024

Facilitati IT. Sucursala autohtona a unei firme din UE

de Florentina Buzea valabil la 05 Apr 2024
Intrebare: O sucursala din Romania care presteaza servicii de IT, dar care in Romania nu emite nici o factura de vanzare, are doar cheltuieli (salarii, chirie birouri), pentru salariati acorda facilitatile angajatilor din IT. Pentru a putea beneficia de aceste facilitati sucursala din Romania ar trebui sa aiba venituri in Romania? Daca da, intre societatea mama care este in Germania si sucursala ar trebui ...
Mar302024

Scutiri de la plata impozitului pe venit

de Profeanu Laura valabil la 30 Mar 2024
Intrebare: O societate al carui administrator si asociat unic este o persoana cu handicap este scutita de la impozite sau de ce avantaje impozabile poate beneficia? Exemplu: este scutit de impozit pe dividende si plata CASS aferenta dividendelor?
Feb202024

CIM part time constructii. Calcul contributii

de Florentina Buzea valabil la 20 Feb 2024
Intrebare: Societatea in constructii are un salariat cu norma partiala 2 ore, la salariul minim in constructii. Salariatul are insa functia de baza la alta societate cu 8 ore. In societatea cu 2 ore i se calculeaza contributiile conform legii la norma partiala sau la norma intreaga, chiar daca are doar 2 ore? Multumesc.
Vezi toate studiile de caz despre scutire impozit pe venit keyboard_double_arrow_right