Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 23 Noiembrie 2024

Propuneri de modificare a NORMELOR DE APLICARE a Codului fiscal cu privire la IMPOZITUL PE VENITURILE MICRO

30 Oct 2024

1. In conformitate cu noile conditii de incadrare ca microintreprindere, incepand cu 01.01.2024 s-a redus numarul de persoane juridice romane pentru care un actionar/asociat care detine, in mod direct sau indirect, peste 25% din valoarea/numarul titlurilor de participare sau al drepturilor de vot, poate aplica sistemul de impunere la una singura. In situatia in care persoana este constituita de actionari/asociati care nu detin, in mod direct sau indirect, peste 25%, s-a evidentiat necesitatea clarificarii aplicarii conditiei de limitare la o singura microintreprindere.

Schimbari preconizate: Se clarifica conditiile care trebuie indeplinite, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent, astfel: persoana juridica romana respectiva nu verifica conditia prevazuta de art. 47 alin. (1) lit. h), legata de stabilirea unei singure persoane juridice romane care aplica sistemul de impozitare pe veniturile microintreprinderilor.

2. Referitor la stabilirea detinerii, s-a extins conditia detinerii de peste 25% din valoarea/numarul titlurilor de participare sau al drepturilor de vot si la detinerea indirecta, pentru care este necesara precizarea modului de calcul.

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
Schimbari preconizate: Se propun norme referitoare la calculul detinerii indirecte si sunt prezentate exemple de calcul pentru detinerile directe/indirecte ale unui actionar, in vederea aplicarii prevederilor art. 47 alin. (1) lit. h) si alin. (1^1) din Codul fiscal.

3. Legat de conditia de depunere a situatiilor financiare, pentru verificarea acestei conditii la 31 decembrie a anului precedent, sunt necesare precizari despre anul pentru care acestea trebuie depuse, respectiv daca acestea vizeaza doar persoana juridica romana care nu a depus situatiile financiare corespunzatoare exercitiului financiar al anului N-2 in raport cu anul de aplicare a sistemului de impunere si/sau pe cele corespunzatoare anilor anteriori acestuia, din perioada de existenta a persoanei respective.

Schimbari preconizate: Se propun norme clarificatoare, prin precizarea faptului ca, referirea la situatiile financiare anuale vizeaza doar persoana care nu a depus situatiile financiare corespunzatoare exercitiului financiar al anului N-2 si/sau cele corespunzatoare anilor anteriori anului acestuia, din perioada de existenta a persoanei respective. Se clarifica faptul ca, indeplinirea, in cursul anului fiscal a conditiei prevazute de prevederile art. 52 alin. (2) din Codul fiscal, se aplica prin referinta la situatiile financiare anuale pentru exercitiul financiar N-1 si la termenul de depunere, conform Legii contabilitatii nr. 82/1991.

4. Persoanele juridice romane care nu intra sub incidenta sistemului de impunere pe veniturile microintreprinderilor sunt identificate prin referinte la domeniul de activitate. De exemplu, nu poate aplica acest sistem, persoana care desfasoara activitati in domeniul asigurarilor si reasigurarilor, al pietei de capital, activitati de intermediere/distributie in aceste domenii, cu exceptia intermediarilor secundari de asigurari si/sau reasigurari care au realizat venituri din activitatea de distributie de asigurari/reasigurari in proportie de pana la 15% inclusiv din veniturile totale.

Schimbari preconizate: Se exemplifica persoanele care nu intra sub incidenta sistemului de impunere pe veniturile microintreprinderilor, potrivit art. 47 alin. (3) din Codul fiscal.

5. In prezent, o persoana juridica romana nou-infiintata poate opta sa plateasca impozit pe veniturile microintreprinderilor incepand cu anul infiintarii, daca angajeaza un salariat in termen de 30 de zile inclusiv de la data inregistrarii. Sunt situatii in care aceasta conditie nu a fost indeplinita, iar persoana juridica trebuie sa plateasca impozit pe profit de la data inregistrarii in registrul comertului.

Schimbari preconizate: Se propune clarificarea cazului persoanei juridice nou-infiintate, in sensul ca aceasta persoana nu verifica, la data inregistrarii in registrul comertului, conditia prevazuta la 47 alin. (1) lit. h) si alin. (4) din Codul fiscal, legata de stabilirea unei singure persoane juridice romane care aplica sistemul de impozitare pe veniturile microintreprinderilor.

6.  In prezent, sunt in vigoare anumite norme metodologice care nu mai au valoare juridica,  cum sunt cele privind situatii aplicabile anilor 2016 si 2017, sau persoanelor juridice romane platitoare de impozit specific unor activitati potrivit prevederilor Legii nr. 170/2016, impozit care a fost abrogat incepand cu 2023.

Schimbari preconizate: Se propun norme de clarificare pentru stabilirea bazei impozabile, asupra careia se aplica cotele de impozitare prevazute la art. 51 alin. (1) din Codul fiscal, care include totalul veniturilor trimestriale care sunt inregistrate in creditul conturilor din clasa a 7-a, din care se scad veniturile mentionate la art. 53 alin. (1) si la care se adauga elementele mentionate la art. 53 alin. (2) din Codul fiscal.

7. Avand in vedere modificarile aduse bazei impozabile, cu referinte la elementele mentionate la art. 53 alin. (2) din Codul fiscal, este necesara modificarea normei existente pentru a fi conforma cu textul in vigoare.

Schimbari preconizate: Se abroga/se actualizeaza anumite norme care nu mai corespund actualelor prevederi, in vigoare incepand cu data de 1 ianuarie 2024.

8. Incepand cu 01.01.2024, regimul fiscal al achizitiei aparatelor de marcat electronice fiscale  a fost modificat in sensul in care nu se mai scade valoarea acestora din impozitul pe veniturile microintreprinderilor, in conformitate cu documentul justificativ, in luna punerii in functiune.

Schimbari preconizate: In acest cadru legal se impune abrogarea normei cu referinta la casele de marcat.

 

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre impozit micro

Nov202024

Impozitul specific versus Impozitul pe veniturile microintreprinderii

de Alexandru Palaghia valabil la 20 Nov 2024
Intrebare: Societatea are in proprietate o pensiune, isi desfasoara activitatea conform 5590 - Alte servici de cazare. Incepand cu data de 01.01.2017 conform Legea nr. 170/2016 Ministerul finantelor au introdus obliatia de plata a impozitului specific unor activitati. Societatea in perioada 01.01.2017 - 31.12.2022 nu a depasit niciodata cifra de afaceri 60.000 EUR/ ani, capital al societatii a mentinut ...

Clarificari privind aplicarea sistemului de impozitare pe veniturile microintreprinderilor

de Profeanu Laura 17 Nov 2024
Hotararea Guvernului nr. 1393/2024, in vigoare de la 11 noiembrie 2024, aduce clarificari detaliate privind aplicarea regimului de impozitare pentru microintreprinderi, prevazut la art. 47 din Codul fiscal. Modificarile aduse Normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal (HG 1/2016) includ exemple concrete care explica modul de determinare a conditiilor de incadrare, cum ar fi veniturile ...
Nov152024

Incasare venituri din reclame Youtube Irlanda

de Vera Constantin valabil la 15 Nov 2024
Intrebare: SRL nou infiintat, neplatitor de TVA, micro, 1 salariat, incaseaza venituri din reclame de la YouTube AdSense de la Google Irlanda. Care este tratamentul fiscal in privinta TVA-ului impozitului pe venit nerezidenti aferent veniturilor incasate de la Google Irlanda?
Nov142024

Corectarea declaratiei fiscale 100 privind impozitul pe venit micro

de Profeanu Laura valabil la 14 Nov 2024
Intrebare: In mod eronat am depus si selectat la obligatii bugetare in trimestrul I, II si III impozit micro de 1%, corect fiind impozit micro 3%. Cum corectez aceasta situatie, in momentul care incerc sa depun rectificativa, apare eroare ca nu exista declaratie initiala depusa. In aceasta situatie declaratia apare ca nedepusa?
Nov132024

Reguli de aplicare a sistemului de impunere pe veniturile microintreprinderii

de Profeanu Laura valabil la 13 Nov 2024
Intrebare: Persoana X detine o microintreprindere, cifra de afaceri sub 500.000 euro, asociat unic, doreste sa infiinteze o societate noua in care va fi tot asociat unic, cu acelasi obiect de activitate. Va rog sa-mi spuneti daca prima societate poate sa ramana ca microintreprindere, iar cea de-a doua platitoare de impozit pe profit, chiar daca va avea angajati.
Nov012024

Reguli de aplicare a sistemului de impunere pe veniturile microintreprinderii

de Profeanu Laura valabil la 01 Nov 2024
Intrebare: O societate a devenit platitoare de impozit pe profit in luna ianuarie 2023, deoarece avea un salariat angajat pe perioada nedeterminata cu norma de 2 ore/zi. In anul 2025, poate sa revina la plata impozit pe veniturile microintreprinderilor daca se schimba norma la 8 ore/zi sau ramane platitoare de impozit pe profit?
Vezi toate studiile de caz despre impozit micro keyboard_double_arrow_right