Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 16 Aprilie 2025

Propuneri de modificare a sanctiunilor in Sistemul RO e-Transport

28 Oct 2024

Avand in vedere proiectul de OUG pentru modificarea si completarea OUG nr. 41/2022 privind RO e-Transport, prezentat recent in transparenta decizionala, se propun cateva modificari menite sa ajusteze cerintele sistemului la realitatile operationale ale contribuabililor si sa echilibreze sanctiunile impuse pentru nerespectarea obligatiilor de raportare.

In textul modificat, se observa o incercare de raspuns la preocuparile mediului de afaceri privind proportionalitatea sanctiunilor si complexitatea cerintelor de raportare. Prin introducerea unui sistem gradual de aplicare a sanctiunilor pentru nerespectarea obligatiilor de declarare a transporturilor, se urmareste un echilibru intre necesitatea de combatere a fraudei si operativitatea economica.

Modificarile propuse includ:

    Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
    Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
    Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
  • Integrarea datelor detinute de companiile si societatile nationale cu capital integral de stat in RO e-Transport, facilitand astfel accesul autoritatilor fiscale la o baza de date mult mai vasta, pentru a imbunatati eficienta monitorizarii transporturilor.

In acest sens, art. 4 alin. 1), lit. b) din OUG 41/2022, se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„b) elemente de interconectare cu alte sisteme de monitorizare detinute si/sau utilizate de institutiile sau autoritatile publice, direct sau prin intermediul structurilor sau entitatilor subordonate, coordonate sau prin intermediul companiilor nationale si societatilor nationale cu capital integral de stat: camere de luat vederi, instrumente sau dispozitive pentru determinarea cantitatilor de produse transportate, precum si orice alte dispozitive specifice de monitorizare a traficului rutier;”

Alineatele 2) si 3) ale arti. 4 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

”(2) Sistemul RO e-Transport utilizeaza date si informatii colectate si/sau detinute la nivelul institutiilor sau autoritatilor publice, precum si al structurilor subordonate sau coordonate de catre acestea, sau prin intermediul companiilor nationale si societatilor nationale cu capital integral de stat, care sunt necesare indeplinirii scopului prevazut de prezenta ordonanta de urgenta.

(3) Autoritatile sau institutiile publice care, direct sau prin intermediul structurilor subordonate, coordonate, sau prin intermediul companiilor nationale si societatilor nationale cu capital integral de stat colecteaza si/sau detin orice fel de date sau informatii necesare indeplinirii scopului prevazut la art. 3 au obligatia de a le pune la dispozitie gratuit Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pe baza de protocol incheiat in acest sens.”

  • Introducerea unui registru electronic pentru evidenta sanctiunilor aplicate, gestionat de CNIF, care va asigura o mai buna coordonare si aplicare a sanctiunilor.

Dupa alin. (2) al arti. 14 se introduc doua noi alineate, alin.(3) si (4) cu urmatorul cuprins:

„(3) In aplicarea prevederilor art. 13^1 alin. (2), Centrul National pentru Informatii Financiare pune la dispozitia persoanelor imputernicite prevazute la alin. (1) un registru electronic de evidenta centralizata a sanctiunilor aplicate potrivit dispozitiilor prezentei ordonante de urgenta.

(4) Procedura prin care persoanele imputernicite prevazute la alin (1) acceseaza registrul electronic prevazut la alin.(3) se stabileste prin ordin comun al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, al presedintelui Autoritatii Vamale Romane si al ministrului afacerilor interne.”

  • Stabilirea unui sistem de sanctiuni graduale, care incepe cu o confiscare de 15% din contravaloarea bunurilor nedeclarate la prima abatere, crescand la 50% pentru a doua abatere, si ajungand la 100% pentru a treia abatere.

Alin. (2) al art. 13^1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„Contraventiile prevazute la alin. (1) lit. a) si b) se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 de lei la 50.000 de lei in cazul persoanelor fizice sau cu amenda de la 20.000 de lei la 100.000 de lei in cazul persoanelor juridice, precum si confiscarea a 15% din contravaloarea bunurilor nedeclarate”.

Dupa alineatul (4) al articolul 13^1 se introduc doua noi alineate, alin.(5) si (6) cu urmatorul cuprins:

”(5) Incepand cu savarsirea celei de-a doua contraventii din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. a) si b), pentru care contravenientul a fost sanctionat, sanctiunea complementara a confiscarii se aplica in proportie de 50% din contravaloarea bunurilor nedeclarate.

(6) Incepand cu savarsirea celei de-a treia contraventii din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. a) si b), pentru care contravenientul a fost sanctionat, sanctiunea complementara a confiscarii se aplica in proportie de 100% din contravaloarea bunurilor nedeclarate”.

In plus, suspendarea aplicarii sanctiunilor pana la 31 decembrie 2024 pentru anumite fapte prevazute in OUG, ofera contribuabililor un ragaz necesar pentru a se conforma cerintelor sistemului RO e-Transport.

Contraventiile vizate se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 de lei la 50.000 de lei in cazul persoanelor fizice sau cu amenda de la 20.000 de lei la 100.000 de lei in cazul persoanelor juridice, si se refera la nerespectarea prevederilor art. 8 indice 2 din OUG 41/2022 de catre operatorul de transport rutier:

  • sa asigure transferul datelor curente de pozitionare a vehiculului, pe toata durata traseului de transport al bunurilor care fac obiectul monitorizarii prin Sistemul RO e-Transport.
  • sa echipeze vehiculele cu dispozitive de tip terminal de telecomunicatii care utilizeaza tehnologii de pozitionare si transmisie de date prin satelit;

Propunerile de modificari sugereaza o abordare mai nuantata a sanctiunilor, in incercarea de a descuraja neregulile fara a pune o presiune excesiva pe operatorii economici care intampina dificultati in adaptarea la noile reglementari digitale impuse de stat.

 

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre e-transport

15Apr2025

Cod UIT pentru import marfuri pe cale maritima si transport pe teritoriul national

de Gina Popescu valabil la 15 Apr 2025
Intrebare: Importam din China marfa in containere la sac, nepaletizata. Dupa efectuarea formalitatilor de import in portul Constanta, marfa pleaca in container la un depozit la 15 km de Constanta, unde se paletizeaza si se incarca pe alte camioane pentru a pleca catre depozitul nostru din Bucuresti. Intre momentul iesirii camioanelor din port si expedierea marfii paletizate catre Bucuresti pot trece 4-5 ...
15Apr2025

Achizitii intracomunitare de bunuri, locuri diferite de descarcare, generare cod UIT

de Elena Garofil valabil la 15 Apr 2025
Intrebare: Achizitionam marfa din Tarile de Jos cu un camion complet de 22.500 kg, iar aceasta urmeaza sa fie descarcata in doua locuri: 10.000 kg la un client din Ramnicu Valcea si 12.500 kg in depozitul nostru din Bucuresti. Marfa este insotita de un CMR si o factura pentru toata cantitatea. Intrebare: Facem doua UIT-uri pentru cele doua partitii de marfa, unul pentru 10.000 kg cu destinatie finala ...
14Apr2025

Conditii obligativitate obtinere cod UIT

de Costin A. Istrate valabil la 14 Apr 2025
Intrebare: Societate comerciala cu sediul in Romania, achizitioneaza haine din Polonia, Turcia in scopul revanzarii acestora in Romania, transportul este facut cu masina societatii care are masa maxim autorizata sub 2.5 tone, intrebarea este daca am obligatia obtinerii codului UIT in aceste conditii. Va rog sa specificati care sunt conditiile in care avem obligatia sa obtinem cod UIT. Va multumesc.
12Apr2025

Raspuns Notificare de conformare RO e-TVA

de Profeanu Laura valabil la 12 Apr 2025
Intrebare: Efectuez achizitii intracomunitare pe care le declar in D300, D390 si e-transport in vederea obtinerii codului UIT. La sfarsit de luna inregistrez facturi cu marfa in tranzit, iar codul UIT il obtin in luna urmatoare cand marfa soseste. Astfel am primit notificare la decontul precompletat deoarece se inregistrau diferente intre rapoartele din D300 si e-transport. Am trimis raspuns la ...
10Apr2025

Cod UIT persoane fizice

de Profeanu Laura valabil la 10 Apr 2025
Intrebare: In cazul situatiei in care societatea are activitatea 5320 - alte activitati postale si de curierat si efectueaza servicii de transport international in special pentru persoanele fizice (coletele nu au in general valoarea declarata si contin diverse precum haine, mobilier, pachete cu alimente pentru destinar, biciclete, etc.) si toate coletele sunt transportate intr-un autovehicul cu tonaj mai ...
11Apr2025

Declarare beton in RO e-Transport

de Gina Popescu valabil la 11 Apr 2025
Intrebare: Suntem o societate de constructii care producem si livram beton si asfalt. Exista obligativitatea declararii in Sistemul RO e-Transport pentru betonul proaspat fabricat, in cazul livrarilor catre persoane fizice sau juridice. Dar in cazul transportului pentru asfaltul proaspat fabricat?
Vezi toate studiile de caz despre e-transport keyboard_double_arrow_right