Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 1 Noiembrie 2024

Propuneri de modificare a sanctiunilor in Sistemul RO e-Transport

28 Oct 2024

Avand in vedere proiectul de OUG pentru modificarea si completarea OUG nr. 41/2022 privind RO e-Transport, prezentat recent in transparenta decizionala, se propun cateva modificari menite sa ajusteze cerintele sistemului la realitatile operationale ale contribuabililor si sa echilibreze sanctiunile impuse pentru nerespectarea obligatiilor de raportare.

In textul modificat, se observa o incercare de raspuns la preocuparile mediului de afaceri privind proportionalitatea sanctiunilor si complexitatea cerintelor de raportare. Prin introducerea unui sistem gradual de aplicare a sanctiunilor pentru nerespectarea obligatiilor de declarare a transporturilor, se urmareste un echilibru intre necesitatea de combatere a fraudei si operativitatea economica.

Modificarile propuse includ:

    Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
    Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
    Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
  • Integrarea datelor detinute de companiile si societatile nationale cu capital integral de stat in RO e-Transport, facilitand astfel accesul autoritatilor fiscale la o baza de date mult mai vasta, pentru a imbunatati eficienta monitorizarii transporturilor.

In acest sens, art. 4 alin. 1), lit. b) din OUG 41/2022, se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„b) elemente de interconectare cu alte sisteme de monitorizare detinute si/sau utilizate de institutiile sau autoritatile publice, direct sau prin intermediul structurilor sau entitatilor subordonate, coordonate sau prin intermediul companiilor nationale si societatilor nationale cu capital integral de stat: camere de luat vederi, instrumente sau dispozitive pentru determinarea cantitatilor de produse transportate, precum si orice alte dispozitive specifice de monitorizare a traficului rutier;”

Alineatele 2) si 3) ale arti. 4 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

”(2) Sistemul RO e-Transport utilizeaza date si informatii colectate si/sau detinute la nivelul institutiilor sau autoritatilor publice, precum si al structurilor subordonate sau coordonate de catre acestea, sau prin intermediul companiilor nationale si societatilor nationale cu capital integral de stat, care sunt necesare indeplinirii scopului prevazut de prezenta ordonanta de urgenta.

(3) Autoritatile sau institutiile publice care, direct sau prin intermediul structurilor subordonate, coordonate, sau prin intermediul companiilor nationale si societatilor nationale cu capital integral de stat colecteaza si/sau detin orice fel de date sau informatii necesare indeplinirii scopului prevazut la art. 3 au obligatia de a le pune la dispozitie gratuit Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pe baza de protocol incheiat in acest sens.”

  • Introducerea unui registru electronic pentru evidenta sanctiunilor aplicate, gestionat de CNIF, care va asigura o mai buna coordonare si aplicare a sanctiunilor.

Dupa alin. (2) al arti. 14 se introduc doua noi alineate, alin.(3) si (4) cu urmatorul cuprins:

„(3) In aplicarea prevederilor art. 13^1 alin. (2), Centrul National pentru Informatii Financiare pune la dispozitia persoanelor imputernicite prevazute la alin. (1) un registru electronic de evidenta centralizata a sanctiunilor aplicate potrivit dispozitiilor prezentei ordonante de urgenta.

(4) Procedura prin care persoanele imputernicite prevazute la alin (1) acceseaza registrul electronic prevazut la alin.(3) se stabileste prin ordin comun al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, al presedintelui Autoritatii Vamale Romane si al ministrului afacerilor interne.”

  • Stabilirea unui sistem de sanctiuni graduale, care incepe cu o confiscare de 15% din contravaloarea bunurilor nedeclarate la prima abatere, crescand la 50% pentru a doua abatere, si ajungand la 100% pentru a treia abatere.

Alin. (2) al art. 13^1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„Contraventiile prevazute la alin. (1) lit. a) si b) se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 de lei la 50.000 de lei in cazul persoanelor fizice sau cu amenda de la 20.000 de lei la 100.000 de lei in cazul persoanelor juridice, precum si confiscarea a 15% din contravaloarea bunurilor nedeclarate”.

Dupa alineatul (4) al articolul 13^1 se introduc doua noi alineate, alin.(5) si (6) cu urmatorul cuprins:

”(5) Incepand cu savarsirea celei de-a doua contraventii din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. a) si b), pentru care contravenientul a fost sanctionat, sanctiunea complementara a confiscarii se aplica in proportie de 50% din contravaloarea bunurilor nedeclarate.

(6) Incepand cu savarsirea celei de-a treia contraventii din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. a) si b), pentru care contravenientul a fost sanctionat, sanctiunea complementara a confiscarii se aplica in proportie de 100% din contravaloarea bunurilor nedeclarate”.

In plus, suspendarea aplicarii sanctiunilor pana la 31 decembrie 2024 pentru anumite fapte prevazute in OUG, ofera contribuabililor un ragaz necesar pentru a se conforma cerintelor sistemului RO e-Transport.

Contraventiile vizate se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 de lei la 50.000 de lei in cazul persoanelor fizice sau cu amenda de la 20.000 de lei la 100.000 de lei in cazul persoanelor juridice, si se refera la nerespectarea prevederilor art. 8 indice 2 din OUG 41/2022 de catre operatorul de transport rutier:

  • sa asigure transferul datelor curente de pozitionare a vehiculului, pe toata durata traseului de transport al bunurilor care fac obiectul monitorizarii prin Sistemul RO e-Transport.
  • sa echipeze vehiculele cu dispozitive de tip terminal de telecomunicatii care utilizeaza tehnologii de pozitionare si transmisie de date prin satelit;

Propunerile de modificari sugereaza o abordare mai nuantata a sanctiunilor, in incercarea de a descuraja neregulile fara a pune o presiune excesiva pe operatorii economici care intampina dificultati in adaptarea la noile reglementari digitale impuse de stat.

 

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre e-transport

Oct312024

Declarare transport bunuri, in sistemul lohn

de Elena Garofil valabil la 31 Oct 2024
Intrebare: Incepem o colaborare cu un partener din Austria pentru confectionarea unor "carpe" (care se folosesc pentru absorbtia transpiratiei pentru cei care fac drumetii - nu este produs cu risc fiscal). Partenerul din Austria trimite partile croite prin firma de curierat (greutatea momentan este pana in 30 kg) iar noi dupa confectionarea acestui produs il trimitem inapoi in Austria tot prin ...
Oct292024

Leasing operational TIR, generare cod UIT

de Elena Garofil valabil la 29 Oct 2024
Intrebare: Firma achizitioneaza un tir din AUSTRIA, prin leasing operational, de la o firma de leasing, din Austria. Il ia cu leasing operational, nu e el proprietar deocamdata. Trebuie sa ia cod UIT pentru a-l aduce in Romania?
Oct242024

Avansuri incasate in legatura cu o livrare intracomunitara de bunuri

de Profeanu Laura valabil la 24 Oct 2024
Intrebare: Societatea noastra lucreaza pe baza de comenzi ferme (produce mic mobilieri pentru copii); Clientul este din Elvetia, cu reprezentant fiscal in Italia, comunicand codul de TVA din Italia dar livrarea bunurilor se faca atat in Italia cat si catre alti clienti din UE; 1. De regula se incaseaza avans pentru fiecare comanda, factura se raporteaza in 390 dar in e_transport si intrastat- nu. E ...
Oct222024

Achizitii intracomunitare de bunuri

de Profeanu Laura valabil la 22 Oct 2024
Intrebare: In cazul in care o firma (A) inregistrata in scopuri de TVA in Romania vinde marfa catre un alt client (B) roman, de asemenea inregistrat in scopuri de TVA, iar marfa este transportata direct din Austria catre clientul final al firmei din Romania, care este tratamentul TVA aplicat? Firma A nu are un depozit in Romania, stocul de marfa se afla in AT, intr-un depozit al unei entitati afiliate ...
Oct182024

Generare cod UIT, transport din Bulgaria in Olanda

de Elena Garofil valabil la 18 Oct 2024
Intrebare: Avem un client extern intracomunitar din Olanda caruia i-am facturat si livrat marfa dar pana in Bulgaria, asa cum ne-a comunicat info pentru generare cod UIT. I-am livrat marfa in Bulgaria si i-am generat COD UIT pentru aceea destinatie. Acest client va strange in Bulgaria toata marfa pentru un proiect. Ulterior, cand toate produsele le va primi, marfa pleaca in Olanda. Noi mai avem obligatia ...
Oct162024

E-Transport. Obligatia generarii codului UIT

de Profeanu Laura valabil la 16 Oct 2024
Intrebare: Societatea produce mostre de mezeluri pentru o alta firma care urmeaza sa le trimita spre testare in Spania, marfa se ridica de la producator, dar livrarea externa se face de catre client. Intrebare: ce obligatii are firma producatoare in acest caz, cine face codul UIT?
Vezi toate studiile de caz despre e-transport keyboard_double_arrow_right