Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 19 Septembrie 2024

Propuneri de schimbari in comunicarea electronica cu Fiscul: O noua obligativitate pentru reprezentantii legali ai contribuabililor

05 Aug 2024

In contextul transformarilor digitale care influenteaza toate sectoarele, inclusiv pe cel fiscal, autoritatile fiscale romanesti pregatesc o schimbare semnificativa destinata sa eficientizeze interactiunea cu contribuabilii. Printr-un proiect recent de Ordonanta de Guvern (OG), se propune o noua regula care va viza toate entitatile, fie ele nou-infiintate sau deja existente: desemnarea unui reprezentant legal sau desemnat care sa primeasca periodic informatii fiscale de la autoritati.

Detalii despre proiectul de Ordonanta de Guvern

Pana acum, majoritatea interactiunilor online dintre Fisc si contribuabili au fost gestionate prin intermediul contabililor, dar noua prevedere doreste sa aduca in scena un nou nivel de comunicare. Proiectul de OG prevede ca, pe langa contabil, fiecare companie va trebui sa numeasca un reprezentant care sa fie punctul de legatura cu autoritatile fiscale, care va fi responsabil de primirea si gestionarea informatiilor fiscale, facilitand astfel o comunicare directa si mai responsabila in cadrul procesului de conformare fiscal. 

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
In acest sens, dupa articolul 80 din Codul de procedura fiscal, se va introduce un nou articol, art. 80 indice 1, cu urmatorul cuprins:

”(1) In relatia cu organul fiscal central, contribuabilii/platitorii prevazuti la art. 79 alin. (11) inrolati in sistemul de comunicare electronica dezvoltat de Ministerul Finantelor/A.N.A.F., in termen de 30 de zile de la data inrolarii, sunt obligati sa transmita, prin acest sistem, o declaratie pe propria raspundere a reprezentantilor legali/desemnati ai acestora, semnata cu certificat calificat de catre reprezentantii legali/desemnati, prin care declara datele de contactat proprii si isi aleg modalitatea de comunicare electronica cu organul fiscal central pentru primirea informatiilor cu privire la situatia fiscala a contribuabilului/platitorului pe care-l reprezinta. 

(2) Periodic sau ori de cate ori se constata necesar, se transmit reprezentantului legal/desemnat, prin modalitatea aleasa de acesta prin declaratia prevazuta la alin. (1), informatii referitoare la situatia fiscala a contribuabilului/platitorului. 

(3) Ori de cate ori se modifica informatiile cuprinse in declaratia prevazuta la alin. (1), se procedeaza astfel:

a) se transmite o declaratie pe propria raspundere intocmita de catre noul reprezentant legal/desemnat, in cazul in care reprezentantul se schimba;  

b) se transmite o declaratie pe propria raspundere de actualizare a informatiilor declarate de catre reprezentantul legal/desemnat, in cazul in care informatiile se modifica.

(4) Declaratia prevazuta la alin. (3) se intocmeste de catre reprezentantii legali/desemnati si se transmite de catre contribuabil/platitor, in termen de cel mult 5 zile de la data la care a luat nastere faptul generator al modificarii declaratiei, in caz contrar acesta isi asuma transmiterea de informatii care intra sub incidenta secretului fiscal, catre terte persoane.

(5) Persoanele fizice inrolate in sistemul de comunicare electronica dezvoltat de Ministerul Finantelor/A.N.A.F   pot  opta pentru transmitrea declaratiei pe propria raspundere pentru a primi informatii privind situatia fiscala, aplicandu-se in mod corespunzator prevederile prezentului articol.”

Masura vine ca un raspuns la necesitatea unui control mai bun asupra procesului de declarare si plata a obligatiilor fiscale, inclusiv esalonarile la plata. Prin aceasta schimbare, reprezentantii legali sau desemnati vor avea acces la informatii actualizate despre situatia fiscala, ceea ce ar trebui sa conduca la decizii mai informate si mai rapide in ceea ce priveste obligatiile fiscale ale entitatilor pe care le reprezinta.

Cum se va implementa aceasta masura?

Toti contribuabilii vor fi obligati sa depuna o declaratie prin SPV, indicand cine va fi reprezentantul desemnat. Declaratia va trebui sa fie semnata electronic de catre reprezentant si depusa in termene diferite, in functie de marimea contribuabilului:

- Contribuabilii mari: pana la 30 septembrie 2024

- Contribuabilii mijlocii: pana la 31 octombrie 2024

- Celelalte categorii de contribuabili: pana la 31 decembrie 2024

Contribuabilii nou-infiintati au la dispozitie 30 de zile de la data inrolarii in SPV pentru a depune declaratia.

Perspective

Initiativa poate fi vazuta ca un pas pozitiv spre modernizarea si digitalizarea interactiunilor fiscale, dar vine cu provocarile sale, in special in ceea ce priveste implementarea in timp util si adaptarea contribuabililor la noile cerinte. Pe langa simplificarea proceselor, aceasta masura ar putea sa creasca gradul de conformare fiscala si sa reduca cazurile de neconformitate.

Prin aceste masuri, Fiscul isi propune sa creeze un cadru mai structurat si eficient pentru administrarea fiscala, accentuand responsabilitatea directa a reprezentantilor desemnati in gestionarea obligatiilor fiscale.

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre declararea si plata obligatiilor fiscale

Sep212023

Inregistrare in contabilitate arenda datorata si neachitata

de Ela Dumitra valabil la 21 Sep 2023
Intrebare: In cazul contractelor de arenda, daca nu se mai poate lua legatura cu arendasii, cum putem inregistra in contabilitate obligatia de plata, fara a fi nevoiti sa retinem si sa platim impozitul pe venituri din arenda? Obligatia platii impozitului pe venituri din arenda intervine in momentul platii.
Aug312023

Impozit dividende, Declaratie 100 completata cu zero

de Elena Garofil valabil la 31 Aug 2023
Intrebare: Declaratia 100 se depune cu sume datorate 0 si pentru lunile in care nu datorez impozit pe dividende? Multumesc!
Mar102016

Tichete de masa. Impozit pe venit. Declaratia 112

de Irina Dumitrescu valabil la 10 Mar 2016
Intrebare: O persoana fizica, angajata cu contract de munca la un spital, avand un salariu net de 2.000 lei + bonuri de masa lunar, solicita credit imobiliar de la banca si nu primeste intreaga suma, deoarece reprezentantii bancari "nu vad la intertogarea bancara" bonurile de masa. Mentionam ca aceste bonuri de masa nu sunt incluse in net, ci sunt tichete valorice. Cum putem dovedi ca sunt platite aceste ...
Mar142016

Conditii deosebite declarate conditii normale de munca. Rectificare

de Rodica Mantescu valabil la 14 Mar 2016
Intrebare: Cu ocazia depunerii dosarului pentru pensionarea unui salariat, in cursul anului 2015, care a lucrat la un loc de munca incadrat la conditii deosebite de munca s-a constatat ca dintr-o eroare, in Declaratiile nominale lunare privind obligatiile de plata a contributiilor de asigurari sociale, pentru perioada aprilie 2001 - decembrie 2009, salariatul respectiv figura ca a lucrat in conditii ...
Vezi toate studiile de caz despre declararea si plata obligatiilor fiscale keyboard_double_arrow_right