Punct de lucru gradinita
valabil la 13 Apr 2017
Intrebare: Gradinita infiintata de catre un SRL
Subiectul care ma intereseaza este legat de tot ceea ce inseamna infiintarea, functionarea, contabilitatea si fiscalitatea unei gradinite infiintate de catre un SRL in baza Ordinului Ministrului Invatamantului, care prevede urmatoarele:
Art. 1. Se acorda acreditarea pentru unitatea de invatamant preuniversitar particular Gradinita X, pentru nivelul de invatamant prescolar, limba de predare romana, program normal si prelungit.
Art. 2. Unitatea de invatamant preuniversitar particular Gradinita X, este persoana juridica de drept privat si de interes public, parte a sistemului national de invatamant, si beneficiaza de toate drepturile si obligatiile prevazute de lege, incepand cu anul scolar 2014-2015.
Art. 3. -(1) Unitatea de invatamant preuniversitar particular Gradinita X , dispune de patrimoniu propriu, care nu poate fi instrainat sau diminuat si va fi utilizat numai in interesul invatamantului.
(2) In cazul desfiintarii, dizolvarii sau lichidarii, patrimoniul unitatii de invatamant preuniversitar particular Gradinita X revine fondatorilor.
Fac precizarea ca pana la aparitia acestui ordin gradinita a functionat ca si SRL iar dupa aparitia ordinului gradinita a primit de la ANAF cod fiscal separat.
In data de 10.03.2016 aveti un raspuns in ceea ce priveste acest aspect insa nu ne sunt clare urmatoarele aspecte:
- Cum se comporta noua entitate ce a primit cod fiscal in baza Ordinului Ministrului Invatamantului, ca si SRL, ca un ONG?
- Suntem obligati sa ne inregistram la registrul comertului?
- Cum tratam si pe care entitate inregistram (pe SRL sau pe noua entitate care a primit cod fiscal), veniturile lunare provenite din subventia primita de la bugetul de stat pentru nr. de copii inscrisi la gradinita si veniturile din taxele incasate de la parinti pentru masa servita si pentru pregatirea educationala?
- Cum tratam si pe care entitate inregistram (pe SRL sau pe noua entitate care a primit cod fiscal), cheltuielile cu salariile, chiria, masa servita copiilor, transportul copiilor?
- Ce rol are SRL in aceasta situatie?
- Tinand cont ca gradinita este particulara si a fost infiintata inainte de 2014 ca si afacere, respectiv obtinerea de profit si apoi repartizarea acestuia ca si dividende, in acest caz dupa 2014 unde mai este regasit scopul propus?
- Ce alte aspecte sunt necesare pentru buna functionare a gradinitei atat din punct de vedere juridic, fiscal si contabil?
Subiectul care ma intereseaza este legat de tot ceea ce inseamna infiintarea, functionarea, contabilitatea si fiscalitatea unei gradinite infiintate de catre un SRL in baza Ordinului Ministrului Invatamantului, care prevede urmatoarele:
Art. 1. Se acorda acreditarea pentru unitatea de invatamant preuniversitar particular Gradinita X, pentru nivelul de invatamant prescolar, limba de predare romana, program normal si prelungit.
Art. 2. Unitatea de invatamant preuniversitar particular Gradinita X, este persoana juridica de drept privat si de interes public, parte a sistemului national de invatamant, si beneficiaza de toate drepturile si obligatiile prevazute de lege, incepand cu anul scolar 2014-2015.
Art. 3. -(1) Unitatea de invatamant preuniversitar particular Gradinita X , dispune de patrimoniu propriu, care nu poate fi instrainat sau diminuat si va fi utilizat numai in interesul invatamantului.
(2) In cazul desfiintarii, dizolvarii sau lichidarii, patrimoniul unitatii de invatamant preuniversitar particular Gradinita X revine fondatorilor.
Fac precizarea ca pana la aparitia acestui ordin gradinita a functionat ca si SRL iar dupa aparitia ordinului gradinita a primit de la ANAF cod fiscal separat.
In data de 10.03.2016 aveti un raspuns in ceea ce priveste acest aspect insa nu ne sunt clare urmatoarele aspecte:
- Cum se comporta noua entitate ce a primit cod fiscal in baza Ordinului Ministrului Invatamantului, ca si SRL, ca un ONG?
- Suntem obligati sa ne inregistram la registrul comertului?
- Cum tratam si pe care entitate inregistram (pe SRL sau pe noua entitate care a primit cod fiscal), veniturile lunare provenite din subventia primita de la bugetul de stat pentru nr. de copii inscrisi la gradinita si veniturile din taxele incasate de la parinti pentru masa servita si pentru pregatirea educationala?
- Cum tratam si pe care entitate inregistram (pe SRL sau pe noua entitate care a primit cod fiscal), cheltuielile cu salariile, chiria, masa servita copiilor, transportul copiilor?
- Ce rol are SRL in aceasta situatie?
- Tinand cont ca gradinita este particulara si a fost infiintata inainte de 2014 ca si afacere, respectiv obtinerea de profit si apoi repartizarea acestuia ca si dividende, in acest caz dupa 2014 unde mai este regasit scopul propus?
- Ce alte aspecte sunt necesare pentru buna functionare a gradinitei atat din punct de vedere juridic, fiscal si contabil?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro
Login utilizator
De ce sa te inregistrezi?
- 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
- Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!
Intrebari similare din categoria Tratament fiscal operatiuni economice
Nov222024
AIC de bunuri de la furnizor cu cod invalid de TVA
de
Alexandru Palaghia
valabil la 22 Nov 2024
Intrebare:
Societate platitoare de tva a efectuat in luna septembrie o achizitie intracomunitara de bunuri de la un furnizor din Lituania, fara cod valid de tva in VIES. Factura are data de septembrie, dar am primit-o si inregistrat-o in luna octombrie. Furnizorul din Lituania fara cod valid de tva a emis factura cu tva 21%. Cum inregistrez aceasta factura? Aplic taxare inversa la valoarea integrala cu ...
Aug282024
Corectarea erorilor contabile
de
Profeanu Laura
valabil la 28 Aug 2024
Intrebare:
In anul 2021 s-a semnat un contract de finantare nerambursabila pentru un proiect ce presupunea achizitionarea mai multor echipamente: servere, aplicatii soft (procent finantare 60% din valoarea de achizitie).
La data semnarii contractului s-a facut nota contabila 445 = 475, ulterior in cursul anului 2021 si 2022 s-au achizitionat si serverele si aplicatiile. Notele contabile au fost ...
Iul262024
Livrare taxabila in Romania, cumparator din stat tert
de
Amelia Dumitras
valabil la 26 Iul 2024
Intrebare:
O companie cu sediul in Romania (A), vinde bunuri catre o companie din Japonia (B). Compania din Japonia (B) va factura bunurile catre o alta companie din Romania (C).
Fizic bunurile nu vor parasi teritoriul national, fiind livrate de la compania A catre compania C.
Cum tratam aceasta operatiune din punct de vedere al TVA, factura catre compania C din Romania fiind emisa de catre compania ...
Iun202024
Declararea importurilor in D394
de
Alexandru Palaghia
valabil la 20 Iun 2024
Intrebare: Va rog o informare, in vederea unui achizitii de marfa din China pentru care s-a platit tva-ul trebuie trecut in D394, deoarece am vazut ca nu este trecut in D394 si nu are corelatie cu D300 la achizitii. Multumesc.
Iun072024
Tratamentul fiscal al prestarilor adiacente efectuate de catre medicii stomatologi
de
Alexandru Palaghia
valabil la 07 Iun 2024
Intrebare: Un SRL care are ca obiect de activitate - servicii de asistenta stomatologica - poate obtine venituri din alte activitati - respectiv din inchiriere spatiu, refacturare utilitati, comisioane facturate (pacientii sunt indrumati catre anumite firme pentru radiografii)? Avand in vedere legislatia privind unicitatea obiectului de activitate specific domeniului medical si cele cateva secundare ...
Apr112024
Refacturare pliante partener UE. Regim TVA
de
Constanta Popa
valabil la 11 Apr 2024
Intrebare: Suntem o societate din Romania care vindem utilaje achizitionate de la o societate din UE. Pentru promovarea acestor utilaje societatea din Romania foloseste diverse pliante, brosuri, tiparite in Romania de un furnizor local. Societatea din UE, furnizorul utilajelor, vrea sa suporte contravaloarea acestor pliante. Cum se pot recupera aceste costuri de la societatea din UE? Se vor refactura cu tva ...