Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 23 Noiembrie 2024

Raportarea informatiilor referitoare la finantarile primite de persoanele juridice fara scop patrimonial

05 Apr 2024

Pe fondul schimbarilor continue in domeniul fiscal si contabil, Ministerul Finantelor a emis Ordinul nr. 470/2024, o reglementare cheie care aduce in prim-plan necesitatea raportarii amanuntite a finantarilor primite de catre entitatile juridice fara scop patrimonial. Acest ordin reprezinta un pas important in directia transparentizarii si responsabilizarii gestionarii fondurilor, oferind o structura clara pentru declaratia privind situatia de trezorerie.

In vigoare din 20 martie 2024, Ordinul 470/2024 impune persoanelor juridice fara scop patrimonial obligatia de a intocmi si depune o DECLARATIE privind situatia de trezorerie la data de 31 decembrie 2023 (Anexa 1 la ordin). Aceasta obligativitate vine in completarea dispozitiilor art. 34 alin. (3^1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, referitoare la raportarea sumelor primite sub forma de subventii, sponsorizari, sume redirectionate din impozitul pe profit, impozitul pe venitul microintreprinderilor, respectiv din impozitul pe venitul datorat de persoanele fizice, precum si alte forme similare de finantare, indiferent de valoarea cumulata a acestora. 

Entitatile juridice fara scop patrimonial, organizatii nonprofit, asociatii, fundatii si alte entitati similare care au beneficiat de aceste finantari, in cadrul exercitiului financiar de raportare, sunt acum obligate sa intocmeasca aceasta declaratie privind situatia de trezorerie, care trebuie sa cuprinda atat informatii despre incasarile realizate (subventii, sponsorizari, donatii etc.), cat si despre platile efectuate (salarii, taxe, achizitii de stocuri, servicii externe etc.). Mai mult, declaratia trebuie sa reflecte soldul de trezorerie la inceputul si sfarsitul perioadei raportate, oferind o imagine completa asupra fluxurilor financiare ale entitatii.

Persoanele juridice fara scop patrimonial care, in cursul exercitiului financiar al anului 2023, au primit astfel de sume in valoare cumulata de maximum 100.000 lei, pot folosi pentru intocmirea Declaratiei privind situatia de trezorerie formatul prevazut in anexa nr. 2 la ordin, in care se inscriu atat operatiunile derulate prin cont bancar, cat si prin casierie:
Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.

       
      - lei -
  Nr.
rd.
Explicatii Sume
  0 A B
    Trezorerie - sold la 1 ianuarie  
    Cap. I - Incasari  
    Subventii  
    Sponsorizari  
    Sume redirectionate din impozitul pe profit/impozitul pe venitul microintreprinderilor  
    Sume redirectionate din impozitul pe venitul datorat de persoanele fizice  
    Alte sume incasate  
    Total incasari  
    Cap. II - Plati  
    Salarii platite personalului  
    Impozite, taxe si contributii platite  
    Chirii platite  
    Plati pentru servicii executate de terti  
    Plati cu titlu gratuit2: sponsorizari, donatii, mecenat, alte plati de natura similara  
    Avansuri de trezorerie acordate si nedecontate la data de 31 decembrie  
    Alte sume platite  
    Total plati  
    Trezorerie - sold la 31 decembrie  
 
Declaratia trebuie depusa odata cu situatiile financiare anuale, utilizand un program de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor, disponibil pe site-ul ANAF. Fisierele generate (PDF, XML si ZIP) trebuie sa contina toate informatiile relevante, respectand limitele de dimensiune si format specificate in ordin, respective toate sa fie scanate, alb-negru, lizibil si cu o rezolutie care sa permita incadrarea in limita a 9,5 MB a fisierului PDF la care sa fie atasat fisierul zip. Fisierele zip atasate situatiilor financiare anuale nu vor contine parola.

Potrivit art. 5 din ordin, persoanele juridice fara scop patrimonial care, la data intrarii in vigoare a ordinului, au depus deja situatiile financiare anuale aferente exercitiului financiar al anului 2023 si au primit in cursul anului 2023 sume de natura celor prevazute de art. 34 alin. 3^1 din legea contabilitatii, vor depune declaratia privind situatia de trezorerie in termen de 60 de zile de la incheierea termenului de depunere a situatiilor financiare anuale.

Declaratia se va intocmi si semna de catre persoanele abilitate sa intocmeasca si sa semneze situatiile financiare anuale si de catre administratorul sau persoana care are obligatia gestionarii persoanelor juridice fara scop patrimonial.

Aceasta reglementare subliniaza importanta transparentei si a responsabilitatii financiare in randul organizatiilor fara scop patrimonial. Prin obligatia de raportare detaliata, Ministerul Finantelor isi propune sa asigure o mai buna monitorizare a modului in care sunt folosite fondurile publice si donatiile, contribuind la prevenirea abuzurilor si la imbunatatirea eficientei alocatiei resurselor.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre raportare

Modificari in Sistemul RO e-Transport privind sanctiunile si raportarea

de Profeanu Laura 12 Nov 2024
Recenta Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 129/2024, in vigoare din 11 noiembrie 2024, introduce, printre altele, modificari la regimul de sanctionare si la procedura de raportare in cadrul RO e-Transport. Aplicarea graduala a sanctiunilor Ordonanta stabileste un cadru de aplicare graduala a confiscarii contravalorii bunurilor nedeclarate, in scopul de a penaliza nerespectarea ...
Nov062024

Raport de sustenabilitate

de Gina Popescu valabil la 06 Nov 2024
Intrebare: O societate prezinta urmatorii indicatori: La 31.12.2023 Cifra de afaceri 240.000.000 Total active: 230.000.000 Nr.mediu salariati: 560 La 30.06.2024 Cifra de afaceri 120.000.000 Total active: 226.000.000 Nr.mediu salariati: 570 In conformitate cu prevederile Directivei UE 2464/2022 privind raportarea corporativa de sustenabilitate (CSRD) incepand cu exercitiu financiar ...
Oct282024

Obligativitate SAF-T pentru sindicate

de Gina Popescu valabil la 28 Oct 2024
Intrebare: Pentru organizatiile sindicale SAF-T se depune incepand cu ianuarie 2025?

Noi reglementari privind monitorizarea si raportarea platilor transfrontaliere de catre prestatorii de servicii de plata care nu au rezidenta fiscala in Romania

de Profeanu Laura 28 Oct 2024
Incepand cu anul 2024, institutiile financiare care opereaza in Romania, inclusiv bancile, emitentii de moneda electronica si institutiile de virament postal, sunt obligate sa monitorizeze si sa raporteze autoritatilor fiscale detalii despre platile transfrontaliere si destinatarii acestora, conform sistemului european CESOP (Central Electronic System of Payment information). Cerinta provine ...
Sep022024

Data transmitere in SAF-T lunar

de Gina Popescu valabil la 02 Sep 2024
Intrebare: Va rugam sa ne ajutati cu transpunerea in Saf-T a doua situatii: 1. Plata catre un furnizor nerezident pentru care s-a constitutit impozit cu suta majorata. Notele contabile sunt: Data plata furnizor 01.07.2024 401 = 5121 1000 lei Data inregistrare impozit nerezidenti cu suta majorata 01.07.2024 635 = 446 191 lei Data plata impozit 25.08.2024 446 = 5121 191 lei Impozitul este ...

Mecanismul de ajustare a carbonului la frontiera (Carbon Border Adjustment Mechanism-CBAM)

de Profeanu Laura 30 Aug 2024
CBAM este o initiativa implementata de Uniunea Europeana pentru a gestiona emisiile de carbon ale bunurilor importate cu un consum intens de carbon, care vizeaza sa stimuleze o productie industriala mai curata la nivel global, fiind parte integranta a angajamentului UE de a decarboniza economia si de a atinge neutralitatea climatica pana in 2050. Adoptat prin Regulamentul (UE) 2023/956 in mai ...
Vezi toate studiile de caz despre raportare keyboard_double_arrow_right
Pe fondul schimbarilor continue in domeniul fiscal si contabil, Ministerul Finantelor a emis Ordinul nr. 470/2024, o reglementare cheie care aduce in prim-plan necesitatea raportarii amanuntite a finantarilor primite de catre entitatile juridice fara scop patrimonial. Acest ordin reprezinta un pas important in directia transparentizarii si responsabilizarii gestionarii fondurilor, oferind o structura clara pentru declaratia privind situatia de trezorerie.