Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 23 Noiembrie 2024

Recunoasterea veniturilor si cheltuielilor

Raspuns oferit de
Profeanu Laura

Profeanu Laura
Consultant fiscal
valabil la 08 Iul 2024

Intrebare:


O societate a incheiat un acord cadru cu o regie de transport pe o perioada de 48 de luni, la care se vor incheia 4 contracte subsecvente a cate 12 luni perioada.



Cateva detalii din continutul acordului cadru:

Acord cadru are ca scop stabilirea elementelor ce vor guverna cele 4 contracte subsecvente aferente acestui acord cadru, fiecare contract subsecvent avend o perioada de 12 luni.

Obiectul contractelor subsecvente ce urmeaza a fi atribuite consta in furnizarea unui numar de 60 echipamente telecom si a 15 routere.

Dupa terminarea perioadei de valabilitate a acordului cadru si a contractelor subsecvente echipamentele care fac obiectul prezentului acord vor intra in proprietatea regiei.

Obligatiile furnizorului: in baza contractelor subsecvente sa furnizeze obiectul acordului cadru, sa nu transfere total sau partial obligatiile asumate prin acord.

Obligatiile regiei: se obliga sa achizitioneze si sa plateasca produsele





Cateva detalii din primul contract subsecvent incheiat pe termen de 12 luni:

Obiectul contractului: furnizorul se obliga sa puna la dispozitia achizitorului un numar de 60 echipamente si 15 routere; furnizorul se obliga sa ofere servicii de integrare a echipamentelor, respectiv servicii de configurare, instalare si punere in functiune, suport tehnic pe intreaga perioada contractuala.

Pretul contractului: achizitorul va plati furnizorului un pret lunar de 3000lei/luna.

Valoarea contractului este de 36000lei.

Durata contractului 12 luni

Perioada de garantie: pe intreaga perioada contractuala furnizorul se obliga sa asigure functionalitatea obiectului contractului.

Obligatii furnizor: furnizorul va asigura instalarea si punerea in functiune a echipamentelor si serviciilor, furnizorul va emite factura fiscala aferenta echipamentelor furnizate.

Produse si servicii facturate: echipamente, routere, servicii de configurare, servicii de instalare si punere in functiune, servicii suport tehnic sub forma de abonament lunar.

Pentru primul contract s-a semnat proces verbal de acceptanta finala - instalare si punere in functiune.



In primul contract subsecvent (si in urmatoarele este agreata aceeasi forma) s-a stabilit facturarea lunara a ce este enumerat mai sus la linia Produse si servicii facturate, timp de 12 luni, cu o valoarea proportionala. In speta,v aloarea celor 4 contracte subsecvente reflecta in fapt valoarea care trebuie facturata pentru a acoperii costurile (produse si servicii de instalare, punere in functiune, configurare). Clientul a cerut facturare lunara pe 12 luni din valoarea totala, urmand ca ulterior in fiecare an sa se incheie cate un contract subsecvent.



Intrebare: Rog opinie facturare si monografie contabila



In opinia mea, sunt anumite elemente contradictorii.

Fie produsele instalate si serviciile aferente ar trebui facturate o singura data la intreaga lor valoare( valoarea acestora a fost gandita sa fie impartita pe 4 ani), dupa semnarea PV ului de acceptanta iar suportul tehnic sa fie facturat lunar, in conditiile in care in momentul de fata echipamentele sunt evidentiate in contabilitate in clasa 3, serviciile sunt prestate (de instalare, punere in functiune, configurare) exceptie facand suportul cu care sunt de acord cu facturarea lunara.



Sau o posibila solutie ar fi reincadrarea echipamentelor in clasa 2 si amortizate si considerata o inchiriere a acestora,putand astfel fi valabila o facturare lunara de inchiriere a echipamentelor iar serviciile care sunt prestate facturate one shot pe intreaga valoare (nu doar cat revine pe 12 luni).

Astfel la sfarsitul celor 48 de luni sa putem vinde, la o valoare reziduala, echipamentele conform cerintei din acordul cadru de a intra in proprietatea achizitorului.

Sau o vanzare cu plata in rate, incheiat custodie cu clientul pentru a evidentia in gestiune miscarea produselor.



Dar este de mentionat ca dreptul de proprietate asupra produselor furnizate intervine la sfarsitul acordului cadru, dupa 48 de luni. De asemenea, furnizorul doreste sa fie pastrat dreptul de proprietate asupra produselor (aspect subliniat consider si de obligatia garantiei privind functionalitatea acestora), este stipulat in contractul subsecvent ca furnizorul - pune la dispozitia clientului - produsele dar in acelasi timp in acordul cadrul se face referire la termenul de "furnizare" si in plus mentiune privind facturarea echipamentelor din contractul subsecvent.





Multumesc

 


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 50-249 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 6201

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Facturare

Nov112024

Factura emisa pentru livrare intracomunitara

de Mariana Prejbeanu valabil la 11 Nov 2024
Intrebare: Ce se specifica la TVA in cazul emiterii facturilor reprezentand livrari de bunuri catre clientii UE, cu cod de TVA valabil pentru tranzactii intracomunitare. Fiind vorba de o livrari intracomunitara, facturile au fost fara TVA, insa vreau sa stiu daca trebuie sa specific in mod explicit baza legala (NEIMPOZABILA conform art X.....)
Oct032024

Livrare marfa comenzi telefonice

de Gina Popescu valabil la 03 Oct 2024
Intrebare: Livrarea de bunurilor catre client persoana fizica, cu floata auto proprie, de ce documente trebuie insotita? Factura fiscala, in acest caz, se poate emite inaintea bonului fiscal, ca document de insotire sau trebuie initial emis bonul iar ulterior factura? Comenzile nu sunt de natura on-line (caz in care se putea emite factura fiscala pe persoana fizica inaintea bonului), ci sunt telefonice. ...
Oct012024

Prestare servicii catre persoane fizice prin intermediul unei platforme online

de Gina Popescu valabil la 01 Oct 2024
Intrebare: Sunt o societate platitoare de tva din Romania cu activitate in domeniul servicii online psihologice cu platforma pusa la dispozitie de o firma din Cehia. Clientii finali sunt persoane fizice din Romania (98%). Fiindca accesez aceasta platforma informatica si imi pune la dispozitie clientii din Romania, firma din Cehia imi emite o factura cu mentiunea "VAT IS A MATTER OF REVFERSE ...
Sep162024

Prestare servicii online prin intermediul unei platforme

de Alexandru Palaghia valabil la 16 Sep 2024
Intrebare: Avem o societate care a achizitionat un abonament anual la ThinkiFIT, thinkifit este o platforma online de creare de cursuri prin care societatea A din Ro, platitoare de impozit pe profit si neplatitoare de Tva vinde cursuri prin intermenidul acestei platforme. Aceasta platforma are incorporat si un procesator de plati. Am atasat factura de abonat anual. Am atasat un extras de cont unde ...
Aug022024

Facturarea in valuta pentru livrarile in Romania

de Alexandru Palaghia valabil la 02 Aug 2024
Intrebare: Am un client din Romania care imi solicita sa emit factura spre el in EUR, eu ii vand lui produse finite, care nu parasesc teritoriul Romaniei. Conform carei legi sau ce documente trebuie sa solicit de la partenerul meu pentru a-i emite factura intr-o alta moneda? Trebuie sa ii cer un document de la BNR ca are derogare pe teritoriul Romaniei pentru a primi facturi in alta moneda decat ...
Iul172024

Ambalaje care circula intre furnizori si clienti, prin schimb, fara facturare

de Profeanu Laura valabil la 17 Iul 2024
Intrebare: Un client doreste sa-si trimita propriile lazi pentru livrarea marfurilor de la noi furnizor - la el - client, avand in vedere ca ambalajele circula insotite de avize de expeditie in ambele sensuri- primire -restituire: cu valoare zero. Ce formula contabila este corecta?