Recunoasterea veniturilor si cheltuielilor
Raspuns oferit deProfeanu Laura
Consultant fiscal
O societate a incheiat un acord cadru cu o regie de transport pe o perioada de 48 de luni, la care se vor incheia 4 contracte subsecvente a cate 12 luni perioada.
Cateva detalii din continutul acordului cadru:
Acord cadru are ca scop stabilirea elementelor ce vor guverna cele 4 contracte subsecvente aferente acestui acord cadru, fiecare contract subsecvent avend o perioada de 12 luni.
Obiectul contractelor subsecvente ce urmeaza a fi atribuite consta in furnizarea unui numar de 60 echipamente telecom si a 15 routere.
Dupa terminarea perioadei de valabilitate a acordului cadru si a contractelor subsecvente echipamentele care fac obiectul prezentului acord vor intra in proprietatea regiei.
Obligatiile furnizorului: in baza contractelor subsecvente sa furnizeze obiectul acordului cadru, sa nu transfere total sau partial obligatiile asumate prin acord.
Obligatiile regiei: se obliga sa achizitioneze si sa plateasca produsele
Cateva detalii din primul contract subsecvent incheiat pe termen de 12 luni:
Obiectul contractului: furnizorul se obliga sa puna la dispozitia achizitorului un numar de 60 echipamente si 15 routere; furnizorul se obliga sa ofere servicii de integrare a echipamentelor, respectiv servicii de configurare, instalare si punere in functiune, suport tehnic pe intreaga perioada contractuala.
Pretul contractului: achizitorul va plati furnizorului un pret lunar de 3000lei/luna.
Valoarea contractului este de 36000lei.
Durata contractului 12 luni
Perioada de garantie: pe intreaga perioada contractuala furnizorul se obliga sa asigure functionalitatea obiectului contractului.
Obligatii furnizor: furnizorul va asigura instalarea si punerea in functiune a echipamentelor si serviciilor, furnizorul va emite factura fiscala aferenta echipamentelor furnizate.
Produse si servicii facturate: echipamente, routere, servicii de configurare, servicii de instalare si punere in functiune, servicii suport tehnic sub forma de abonament lunar.
Pentru primul contract s-a semnat proces verbal de acceptanta finala - instalare si punere in functiune.
In primul contract subsecvent (si in urmatoarele este agreata aceeasi forma) s-a stabilit facturarea lunara a ce este enumerat mai sus la linia Produse si servicii facturate, timp de 12 luni, cu o valoarea proportionala. In speta,v aloarea celor 4 contracte subsecvente reflecta in fapt valoarea care trebuie facturata pentru a acoperii costurile (produse si servicii de instalare, punere in functiune, configurare). Clientul a cerut facturare lunara pe 12 luni din valoarea totala, urmand ca ulterior in fiecare an sa se incheie cate un contract subsecvent.
Intrebare: Rog opinie facturare si monografie contabila
In opinia mea, sunt anumite elemente contradictorii.
Fie produsele instalate si serviciile aferente ar trebui facturate o singura data la intreaga lor valoare( valoarea acestora a fost gandita sa fie impartita pe 4 ani), dupa semnarea PV ului de acceptanta iar suportul tehnic sa fie facturat lunar, in conditiile in care in momentul de fata echipamentele sunt evidentiate in contabilitate in clasa 3, serviciile sunt prestate (de instalare, punere in functiune, configurare) exceptie facand suportul cu care sunt de acord cu facturarea lunara.
Sau o posibila solutie ar fi reincadrarea echipamentelor in clasa 2 si amortizate si considerata o inchiriere a acestora,putand astfel fi valabila o facturare lunara de inchiriere a echipamentelor iar serviciile care sunt prestate facturate one shot pe intreaga valoare (nu doar cat revine pe 12 luni).
Astfel la sfarsitul celor 48 de luni sa putem vinde, la o valoare reziduala, echipamentele conform cerintei din acordul cadru de a intra in proprietatea achizitorului.
Sau o vanzare cu plata in rate, incheiat custodie cu clientul pentru a evidentia in gestiune miscarea produselor.
Dar este de mentionat ca dreptul de proprietate asupra produselor furnizate intervine la sfarsitul acordului cadru, dupa 48 de luni. De asemenea, furnizorul doreste sa fie pastrat dreptul de proprietate asupra produselor (aspect subliniat consider si de obligatia garantiei privind functionalitatea acestora), este stipulat in contractul subsecvent ca furnizorul - pune la dispozitia clientului - produsele dar in acelasi timp in acordul cadrul se face referire la termenul de "furnizare" si in plus mentiune privind facturarea echipamentelor din contractul subsecvent.
Multumesc
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro
Login utilizator
De ce sa te inregistrezi?
- 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
- Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"!