Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 16 Aprilie 2025

Regimul contabil si tratamentul fiscal al lipsurilor la inventariere

Intrebare:

La inventarul din anul 2024 a fost constatata lipsa unui laptop (mijloc fix) cu data PIF=06/07/2011, complet amortizat, avand valoarea de inventar de 3098 lei.

Salariatul, care il avea in gestiune, a fost de acord cu plata sumei de 800 lei, reprezentand valoarea de inlocuire estimata de comisia de inventar. A justificat lipsa laptopului prin faptul ca i-a fost furat.

Pe acest laptop a fost instalata si o licenta de Autocad, cu valoarea de 6000 lei (complet amortizata), care nu mai poate fi instalata pe alt calculator, o data ce a fost instalata pe laptopul lipsa.

Ce inregistrari contabile necesita scoaterea din evidenta a celor doua si care ar fi implicatiile fiscale?

Multumesc!


Tip societate: S.A.
Numar de angajati: 50-249 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 3530

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Mijloace fixe

14Feb2025

Casare mijloace fixe neamortizate integral

de Gina Popescu valabil la 14 Feb 2025
Intrebare: O societate comerciala beneficiara unui proiect POCU (2018), a achizitionat diverse bunuri, care pana la 31.12.2024 nu au fost amortizate integral. Bunurile sunt casate, la inventarul din luna dec 2024, fiind uzate fizic si moral. Intrebare: - care este tratamentul fiscal pentru valoarea neamortizata, a bunurilor achizitionate in proiect?
17Ian2025

Relocare rafturi industriale. Incadrare mijloace fixe

de Vera Constantin valabil la 17 Ian 2025
Intrebare: Societatea a demontat rafturile dintr-o locatie (depozit Bucuresti) si le-a mutat la o alta locatie (depozit Brasov). Rafturile sunt deja amortizate. Costul pentru montarea acestora in noua locatie, este in valoare de 5645 euro. 1. In locatia din Brasov societatea avea deja montate rafturi (pe 2 niveluri), dar acestea vor fi inlocuite cu cele transferate de la depozitul din Bucuresti, ...
28Oct2024

Vanzare autoturism neamortizat complet

de Gina Popescu valabil la 28 Oct 2024
Intrebare: Avem un autoturism din care a ramas de amortizat valoarea de 50.000 lei. Autoturismul se vinde cu 10.000 lei. Societatea este platitoare de impozit pe profit. Diferenta de 40.000 lei (intre valoarea autoturismului ramasa neamortizata si valoarea de vanzare) este cheltuiala deductibila sau nedeductibila la calculul impozitului pe profit? Multumesc!
24Oct2024

Achizitie mijloc fix cu montaj ulterior

de Gina Popescu valabil la 24 Oct 2024
Intrebare: Societatea noastra a achizitionat o macara pentru inlesnirea procesului de productie. Furnizorul a emis factura de achizitie dar macaraua nu poate fi data in folosinta imediat, ci dupa montaj si dupa primirea autorizatiilor de functionare. Mentionez ca procesul de autorizare/ iscirizare este de durata. Cum trebuie sa tratam din punct de vedere fiscal aceasta achizitie, din momentul ...
19Apr2024

Demolare cladire. Aspecte fiscale

de Mariana Prejbeanu valabil la 19 Apr 2024
Intrebare: In 01.07.2007 am achizitionat un teren pe care era o cladire. TVA taxare inversa. In 09.11.2023 am demolat cladire-proces verbal (am avut autorizatie de la primarie si o societate care s-a ocupat de demolare si eliberare teren). Societatea a achizitionat terenul si cladirea, impreuna cu alte terenuri si cladiri, cu scopul de a dezvolta o activitate profitabila in zona respectiva, chiar ...
13Apr2024

Vanzare utilaj in rate catre o persoana fizica

de Mariana Prejbeanu valabil la 13 Apr 2024
Intrebare: O societate comerciala, doreste sa vanda un mijloc fix (utilaj) catre o persoana fizica. Este posibila aceasta vanzare cu plata in rate lunare, in numerar? Daca da, care sunt documentele justificative de intocmit si cum se emite factura - pentru valoarea totala sau cate o factura pentru fiecare rata platita? Multumesc!