Regimul TVA la vanzarea voucherelor si cartelelor preplatite

25 Mar 2016
Normele Codului fiscal au fost recent modificate prin HG 159/2016. Printre alte modificari au fost aduse clarificari suplimentare cu privire la vanzarea voucherelor.
Astfel, la vanzarea voucherelor cu scop multiplu se aplica urmatorul tratament:
- in cazul in care persoana care vinde voucherul cu scop multiplu este cea care realizeaza si livrarea de bunuri/prestarea de servicii in schimbul acestuia, sumele incasate din vanzarea voucherului nu sunt considerate avansuri pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii care pot fi obtinute in schimbul acestora, exigibilitatea TVA intervenind la livrarea bunurilor/prestarea serviciilor.
-
Aceste prevederi nu se aplica in cazul voucherelor care confera dreptul de a beneficia de livrari de bunuri si/sau prestari de servicii pentru care se aplica regimul special pentru agentiile de turism.
Si in cazul cartelelor telefonice preplatite se disting doua situatii:
1. Vanzarea unei cartele telefonice preplatite sau reincarcarea cu credit a unei cartele care poate fi utilizata numai pentru servicii de telecomunicatii reprezinta o prestare de servicii de telecomunicatii cu titlu oneros pentru care faptul generator si exigibilitatea TVA intervin la momentul vanzarii cartelei.
Un operator de servicii de telecomunicatii constand in servicii de telefonie care vinde catre un distribuitor cartele telefonice care contin toate informatiile necesare pentru a efectua apeluri telefonice prin infrastructura pusa la dispozitie de operatorul respectiv si care sunt revandute de distribuitor, in nume propriu, unor utilizatori finali, fie in mod direct, fie prin intermediul altor persoane impozabile, furnizeaza o prestare de servicii de telecomunicatii cu titlu oneros catre distribuitor.
Distribuitorul, precum si orice alta persoana impozabila care intervine in nume propriu in vanzarea cartelei telefonice realizeaza o prestare de servicii de telecomunicatii cu titlu oneros, pentru care faptul generator si exigibilitatea taxei intervin la data vanzarii cartelei.
Operatorul de telefonie nu realizeaza o a doua prestare de servicii cu titlu oneros catre utilizatorul final atunci cand acesta, dupa ce a achizitionat cartela telefonica, isi exercita dreptul de a efectua apeluri telefonice folosind informatiile inscrise pe aceasta cartela.
Aceste prevederi se aplica si in situatia in care cartelele telefonice preplatite pot fi utilizate pentru mai multe scopuri, iar persoana impozabila care comercializeaza cartela telefonica/reincarca cu credit cartela si distribuitorii care intervin pe lantul de comercializare nu au posibilitatea de a asigura colectarea corecta a taxei, de a determina momentul utilizarii creditului si destinatia acestuia, respectiv operatiunile pentru care a fost utilizat.
2. Cartelele telefonice preplatite care pot fi utilizate pentru mai multe scopuri, respectiv pentru servicii de telefonie si pentru alte diverse operatiuni, cum ar fi achizitionarea unor jocuri, melodii, donatii, sunt considerate vouchere cu scop multiplu.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!
Studii de caz si articole despre vouchere
Voucherele de vacanta in 2025: un nou mecanism pentru angajatii din sectorul public cu venituri sub 8.000 lei net
de
Profeanu Laura
18 Apr 2025
Guvernul a aprobat, in sedinta din 16 aprilie 2025, un nou mecanism pentru acordarea voucherelor de vacanta destinate exclusiv angajatilor din sectorul bugetar, cu salarii nete de pana la 8.000 de lei. Masura are un dublu rol – social si economic – urmarind stimularea turismului intern, dar si sprijinirea angajatilor cu venituri mai reduse din administratia publica.
Cine ...
04Apr2025
Tichete de vacanta. Valabilitate din 2027
de
Vera Constantin
valabil la 04 Apr 2025
Intrebare:
Deductibilitate tichete vacanta administrator
Va rog sa ne spuneti daca in cazul adminstratorului care are contract de mandat, se pot acorda tichete de vacanta si in ce conditii. Sunt deductibile tichetele de vacanta acordate administratorului la calculul impozitului pe profit? Multumesc.
21Iun2024
Tichete de vacanta si tichete culturale. Tratament fiscal 2024
de
Nicolae Liviu
valabil la 21 Iun 2024
Intrebare: Ce conditii de acordare si impozitare sunt la tichetele/voucherele de vacanta si cele culturale? Multumesc!
14Iun2024
Tratament fiscal vouchere valorice salariati
de
Florentina Buzea
valabil la 14 Iun 2024
Intrebare:
Pentru stimularea vanzarilor, unii furnizori acorda vouchere valorice pentru indeplinirea anumitor obiective. Acestea se emit catre firma care la randul ei le acorda salariatilor care contribuie la indeplinirea acestor obiective. Va rugam sa ne comunicati care este tratamentul fiscal al acestor vouchere in ceea ce priveste firma angajatoare, cat si angajatul. Va multumim!
24Apr2024
Restituire impozit pe venit si CASS vouchere neutilizate
de
Florentina Buzea
valabil la 24 Apr 2024
Intrebare: Incepand cu luna ianuarie 2024 cuantumul voucherelor de vacanta acordate salariatilor intra in baza de calcul a contributiei de asigurari sociale de sanatate. In cazul in care salariatul nu consuma vocherul de vacanta sau nu are dreptul la acesta, cuantumul acestuia se restituie societatii sau se imputa salariatului. Pana in luna ianuarie 2024 in aceste cazuri regularizam impozitul pe venit din ...
15Nov2023
Aplicarea Legii 293/2023. Limita de 1600 lei
de
Rodica Mantescu
valabil la 15 Nov 2023
Intrebare: Suntem o societate cu capital de stat al UAT iar conform art. XL din legea 296/2023 incepand din data de 01.01.2024, cheltuielile privind voucherele de vacanta sau alte drepturi conform reglementarilor in vigoare sau contractelor colective de munca nu pot depasi 1600 lei/salariat/an. In aceasta categorie intra si ajutoarele sociale: ajutoare de inmormantare, boli incurabile, cadouri de 8 Martie? ...
Vezi toate studiile de caz despre vouchere keyboard_double_arrow_right