Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 27 Aprilie 2025

Regimul TVA la vanzarea voucherelor si cartelelor preplatite


Normele Codului fiscal au fost recent modificate prin HG 159/2016. Printre alte modificari au fost aduse clarificari suplimentare cu privire la vanzarea voucherelor.

Astfel, la vanzarea voucherelor cu scop multiplu se aplica urmatorul tratament:
  • in cazul in care persoana care vinde voucherul cu scop multiplu este cea care realizeaza si livrarea de bunuri/prestarea de servicii in schimbul acestuia, sumele incasate din vanzarea voucherului nu sunt considerate avansuri pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii care pot fi obtinute in schimbul acestora, exigibilitatea TVA intervenind la livrarea bunurilor/prestarea serviciilor.
  • Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
    Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
    Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
    in cazul in care persoana care vinde voucherul cu scop multiplu nu realizeaza si livrarea de bunuri/prestarea de servicii in schimbul acestuia, se considera ca sumele incasate din vanzarea voucherului nu reprezinta contravaloarea unor operatiuni in sfera de aplicare a taxei pe valoare aduagata.
In acest sens, un voucher cu scop multiplu reprezinta un voucher, altul decat cel cu scop unic, respectiv un voucher pentru care la momentul vanzarii nu sunt cunoscute toate informatiile relevante privind regimul TVA aplicabil operatiunii la care acesta se refera si/sau bunurile si serviciile nu sunt identificate.

Aceste prevederi nu se aplica in cazul voucherelor care confera dreptul de a beneficia de livrari de bunuri si/sau prestari de servicii pentru care se aplica regimul special pentru agentiile de turism.

Si in cazul cartelelor telefonice preplatite se disting doua situatii:

1. Vanzarea unei cartele telefonice preplatite sau reincarcarea cu credit a unei cartele care poate fi utilizata numai pentru servicii de telecomunicatii reprezinta o prestare de servicii de telecomunicatii cu titlu oneros pentru care faptul generator si exigibilitatea TVA intervin la momentul vanzarii cartelei.

Un operator de servicii de telecomunicatii constand in servicii de telefonie care vinde catre un distribuitor cartele telefonice care contin toate informatiile necesare pentru a efectua apeluri telefonice prin infrastructura pusa la dispozitie de operatorul respectiv si care sunt revandute de distribuitor, in nume propriu, unor utilizatori finali, fie in mod direct, fie prin intermediul altor persoane impozabile, furnizeaza o prestare de servicii de telecomunicatii cu titlu oneros catre distribuitor.

Distribuitorul, precum si orice alta persoana impozabila care intervine in nume propriu in vanzarea cartelei telefonice realizeaza o prestare de servicii de telecomunicatii cu titlu oneros, pentru care faptul generator si exigibilitatea taxei intervin la data vanzarii cartelei.

Operatorul de telefonie nu realizeaza o a doua prestare de servicii cu titlu oneros catre utilizatorul final atunci cand acesta, dupa ce a achizitionat cartela telefonica, isi exercita dreptul de a efectua apeluri telefonice folosind informatiile inscrise pe aceasta cartela.

Aceste prevederi se aplica si in situatia in care cartelele telefonice preplatite pot fi utilizate pentru mai multe scopuri, iar persoana impozabila care comercializeaza cartela telefonica/reincarca cu credit cartela si distribuitorii care intervin pe lantul de comercializare nu au posibilitatea de a asigura colectarea corecta a taxei, de a determina momentul utilizarii creditului si destinatia acestuia, respectiv operatiunile pentru care a fost utilizat.

2. Cartelele telefonice preplatite care pot fi utilizate pentru mai multe scopuri, respectiv pentru servicii de telefonie si pentru alte diverse operatiuni, cum ar fi achizitionarea unor jocuri, melodii, donatii, sunt considerate vouchere cu scop multiplu.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre vouchere

Voucherele de vacanta in 2025: un nou mecanism pentru angajatii din sectorul public cu venituri sub 8.000 lei net

de Profeanu Laura 18 Apr 2025
Guvernul a aprobat, in sedinta din 16 aprilie 2025, un nou mecanism pentru acordarea voucherelor de vacanta destinate exclusiv angajatilor din sectorul bugetar, cu salarii nete de pana la 8.000 de lei. Masura are un dublu rol – social si economic – urmarind stimularea turismului intern, dar si sprijinirea angajatilor cu venituri mai reduse din administratia publica. Cine ...
04Apr2025

Tichete de vacanta. Valabilitate din 2027

de Vera Constantin valabil la 04 Apr 2025
Intrebare: Deductibilitate tichete vacanta administrator Va rog sa ne spuneti daca in cazul adminstratorului care are contract de mandat, se pot acorda tichete de vacanta si in ce conditii. Sunt deductibile tichetele de vacanta acordate administratorului la calculul impozitului pe profit? Multumesc.
21Iun2024

Tichete de vacanta si tichete culturale. Tratament fiscal 2024

de Nicolae Liviu valabil la 21 Iun 2024
Intrebare: Ce conditii de acordare si impozitare sunt la tichetele/voucherele de vacanta si cele culturale? Multumesc!
14Iun2024

Tratament fiscal vouchere valorice salariati

de Florentina Buzea valabil la 14 Iun 2024
Intrebare: Pentru stimularea vanzarilor, unii furnizori acorda vouchere valorice pentru indeplinirea anumitor obiective. Acestea se emit catre firma care la randul ei le acorda salariatilor care contribuie la indeplinirea acestor obiective. Va rugam sa ne comunicati care este tratamentul fiscal al acestor vouchere in ceea ce priveste firma angajatoare, cat si angajatul. Va multumim!
24Apr2024

Restituire impozit pe venit si CASS vouchere neutilizate

de Florentina Buzea valabil la 24 Apr 2024
Intrebare: Incepand cu luna ianuarie 2024 cuantumul voucherelor de vacanta acordate salariatilor intra in baza de calcul a contributiei de asigurari sociale de sanatate. In cazul in care salariatul nu consuma vocherul de vacanta sau nu are dreptul la acesta, cuantumul acestuia se restituie societatii sau se imputa salariatului. Pana in luna ianuarie 2024 in aceste cazuri regularizam impozitul pe venit din ...
15Nov2023

Aplicarea Legii 293/2023. Limita de 1600 lei

de Rodica Mantescu valabil la 15 Nov 2023
Intrebare: Suntem o societate cu capital de stat al UAT iar conform art. XL din legea 296/2023 incepand din data de 01.01.2024, cheltuielile privind voucherele de vacanta sau alte drepturi conform reglementarilor in vigoare sau contractelor colective de munca nu pot depasi 1600 lei/salariat/an. In aceasta categorie intra si ajutoarele sociale: ajutoare de inmormantare, boli incurabile, cadouri de 8 Martie? ...
Vezi toate studiile de caz despre vouchere keyboard_double_arrow_right
Normele Codului fiscal au fost recent modificate prin HG 159/2016. Printre alte modificari au fost aduse clarificari suplimentare cu privire la vanzarea voucherelor.