Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont



Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 23 Noiembrie 2024

Regulament UE privind comertul european al produselor provenite din defrisari

22 Sep 2024

Uniunea Europeana a facut un pas important impotriva defrisarilor globale prin adoptarea Regulamentului (UE) 2023/1115, care va intra in vigoare la sfarsitul anului 2024. Regulamentul  interzice comercializarea in spatiul comunitar si exportul catre alte piete, a produselor provenite din zone defrisate dupa 31 decembrie 2020. Masurile stricte sunt raspunsul necesar la alarmanta rata de pierdere a padurilor, care afecteaza biodiversitatea si accelereaza schimbarile climatice.

Detaliile regulamentului

Regulamentul UE (European Union Deforestation Regulation – EUDR) stabileste la art. 1, norme privind introducerea si punerea la dispozitie pe piata Uniunii si exportul din Uniune al produselor relevante, astfel cum sunt enumerate in anexa I, care contin, au fost hranite sau au fost fabricate folosind produse de baza relevante, si anume bovine, cacao, cafea, palmier pentru ulei, cauciuc, soia si lemn, avand ca scop:

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
(a)reducerea la minimum a contributiei Uniunii la fenomenul defrisarilor si al degradarii padurilor la nivel mondial, contribuind astfel la reducerea defrisarilor la nivel mondial;

(b) reducerea contributiei Uniunii la emisiile de gaze cu efect de sera si la declinul biodiversitatii la nivel mondial

Conform art. 3 din Regulament, produsele de baza relevante si produsele relevante, nu se introduc, nu se pun la dispozitie pe piata si nu se exporta decat daca sunt indeplinite toate conditiile urmatoare:

(a) nu implica defrisari;

(b) au fost obtinute in conformitate cu legislatia relevanta a tarii de productie si

(c) fac obiectul unei declaratii privind diligenta necesara.

Declaratia de diligenta

Potrivit art. 33 din Regulament, pana la 30 decembrie 2024, Comisia va institui si mentine un sistem de informatii care va contine declaratiile privind diligenta necesara, puse la dispozitie in temeiul art. 4 alin. (2). Prin urmare, operatorii economici vor fi obligati sa depuna o declaratie de diligenta prin portalul Comisiei Europene (pentru o verificare riguroasa a lantului de aprovizionare) oferind detalii precum:

- cantitatea, denumirea si tipul produselor relevante, iar in cazul produselor care contin lemn sau au fost fabricate utilizand lemn, denumirea comuna si denumirea stiintifica;

- tara de productie;

- geolocalizarea parcelelor de teren de pe care au fost obtinute produsele de baza pe care le contine produsul relevant sau care au servit la fabricarea produsului relevant, precum si data sau intervalul de timp corespunzator productiei;

- numele, adresa postala si de e-mail a persoanei de la care s-au aprovizionat cu produse relevante, precum si datele persoanei careia i-au fost furnizate produsele relevante;

- informatii concludente si verificabile conform carora produsele relevante, produsele de baza relevante, au fost obtinute in conformitate cu legislatia tarii de productie, inclusiv orice acord care confera dreptul de utilizare a zonei respective in vederea obtinerii produsului de baza relevant si  nu implica defrisari.

Aceste cerinte in materie de informare, sunt prevazute in art. 9 din Regulament, care prevede ca operatorul economic colecteaza, organizeaza si pastreaza aceste informatii, timp de cinci ani de la data introducerii pe piata sau a exportului produselor relevante, insotite de dovezi, referitoare la fiecare produs relevant.

Sistemul de monitorizare si sanctiuni

Nerespectarea regulamentului atrage sanctiunile severe prevazute la art. 25, respectiv amenzi de pana la 4% din cifra de afaceri anuala a companiei, confiscarea produselor  si a veniturilor  obtinute din  aceste tranzactii, excluderea temporara, pentru o perioada de 12 luni, de la procedurile de achizitii publice si de la accesul la finantare publica, inclusiv de la procedurile de licitatii publice, granturi si concesiuni, etc.

UE planuieste de asemenea dezvoltarea unui sistem electronic pentru monitorizarea si verificarea declaratiilor de diligenta, pentru a asigura conformitatea efectiva a operatorilor si comerciantilor.

Conform art. 22 al Regulamentului, procesul de raportare este vital in monitorizarea aplicarii regulamentului. Statele membre sunt obligate sa publice pana la data de 30 aprilie a fiecarui an un raport detaliat despre aplicarea regulamentului in anul anterior. Aceste rapoarte includ:

- Planurile de control si criteriile de risc utilizate;

- Numarul si rezultatele controalelor efectuate, tipurile de neconformitate identificate, si masurile corective luate;

- Cantitatea de produse relevante controlate, exprimata in kilograme sau alte unitati masura, in raport cu totalul produselor relevante pe piata sau exportate, si tarile de productie;

- Procentul de controale efectuate cu instiintare prealabila si justificarea utilizarii acestora.

In plus, pana la 30 octombrie, Comisia Europeana va compila si publica o situatie generala la nivelul Uniunii, pe baza datelor furnizate de statele membre, oferind o imagine clara asupra eficacitatii si uniformitatii aplicarii regulamentului in intreaga UE.

Impactul asupra afacerilor europene

Intrarea in vigoare a regulamentului va avea un impact asupra modului in care companiile europene opereaza si isi gestioneaza lanturile de aprovizionare. Intreprinderile mari si mijlocii vor fi primele vizate, urmand ca de la 30 iunie 2025, reglementarile sa fie aplicabile si microintreprinderilor si companiilor mici.

Concluzie

Adoptarea Regulamentului UE privind produsele provenite din defrisari subliniaza angajamentul Europei fata de protectia mediului si gestionarea sustenabila a resurselor naturale. Companiile trebuie sa isi reevalueze si sa adapteze lanturile de aprovizionare, astfel incat produsele sa respecte noile cerinte, contribuind astfel la combaterea defrisarilor globale si la protectia ecosistemelor.

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre comert

Nov202024

Obligatia inregistrarii in scopuri de TVA pentru comert online si achizitie metale pretioase din afara UE

de Gina Popescu valabil la 20 Nov 2024
Intrebare: 1. Pentru comert online - UE si nonUE - poate obtine cod intracomunitar fara a fi platitor de TVA? 2. Este obligatoriu sa se inregistreze ca platitor de TVA? *___________________________________ Produse vandute - bijuterii argint (achizitionate din Armenia) In comertul cu Ag este nevoie de avizul ANPC?
Nov192024

Fond de comert amortizare si deductibilitate

de Anastasia Bogaciuc valabil la 19 Nov 2024
Intrebare: La achizitia unei ramuri, fondul de comert pe ce perioada se amortizeaza? Cheltuiala cu amortizarea fondului de comert este deductibila?
Nov142024

Legislatie comert online

de Vera Constantin valabil la 14 Nov 2024
Intrebare: Solicitam punerea la dispozitie a legislatiei aferente comertului online in Romania. Pentru situatia depasirii plafonului livrarilor UE, care sunt normele legale pentru functionarea platformei de vanzari online?
Nov152024

Spital privat. Activitati secundare

de Profeanu Laura valabil la 15 Nov 2024
Intrebare: Spital privat doreste sa inchirieze catre un SRL sala de operatie pentru 2-3 ore /sapt/luna (in functie de cererea societatii care vrea sa faca operatiile). Spitalul pune la dispozitia clinicii care doreste sa inchirieze personalul medical si auxiliar, mai putin medicul operator. 1. Trebuie incheiat un contract de inchiriere intre aceste 2 societati? (se va inchiria sala doar la cerere, nu ...
Nov132024

Inregistrare plusuri si minusuri constate la inventar

de Elena Garofil valabil la 13 Nov 2024
Intrebare: O societate comerciala, platitoare de impozit pe profit si inregistrata in scopuri de TVA, are obiect de activitate comert cu amanuntul al suplimentelor nutritive. Evidenta se tine cantitativ valoric, la pret de achizitie. Cu ocazia inventarierii la unele produse se constata plus de inventar, la altele minus. Va rog sa imi spuneti cum se inregistreaza in contabilitate rezultatul inventarierii ...
Nov072024

Cota redusa de TVA pentru produsele proteice destinate sportivilor

de Profeanu Laura valabil la 07 Nov 2024
Intrebare: O societate care practica comertul online, va incepe sa factureze produse pe baza de proteine pentru sportivi. Societatea va factura cu procentul de 9% sau 19% aceste produse? Produsele au un procentaj scazut de zahar 4g/100g, insa au alte ingrediente, cum ar fi pudra proteica, soia, lactoza, lapte praf etc...
Vezi toate studiile de caz despre comert keyboard_double_arrow_right