Reguli noi pentru a putea contesta actele administrative emise de FISC
10 Apr 2013
Contribuabilii au posibilitatea sa conteste actele administrative fiscale, cerand Fiscului sa revina asupra masurilor impuse. Procedura este reglementata printr-un ordin emis de ANAF in 2011, insa autoritatile fiscale au modificat marti cateva dintre regulile importante care o vizeaza, noile reglementari intrand deja in vigoare.
Contestatia actelor fiscale este o procedura de reanalizare administrativa prin care se da posibilitatea organelor fiscale de a reveni asupra masurilor luate. Contestatia se depune la organul fiscal al carui act administrativ este atacat si nu este supusa taxelor de timbru.
Printre altele, prevederile publicate marti completeaza cu un nou document dosarul contestatiei pe care contribuabilii trebuie sa il depuna la autoritatile fiscale.
Astfel, pana acum, dosarul trebuia sa contina:
- contestatia in original, care trebuie sa aiba semnatura persoanei indreptatita si amprenta stampilei, in cazul in care contestatorul este persoana juridica,
- imputernicirea avocatiala in original sau copie legalizata, dupa caz,
- actul prin care se desemneaza administratorul special/administratorul judiciar/lichidatorul,
- actul administrativ fiscal atacat, in copie, precum si anexele acestuia,
- copii ale documentelor care au legatura cu cauza supusa solutionarii,
- documentele depuse de contestator si
- sesizarea penala in copie, daca este cazul.
Pe langa aceste documente, contribuabilii trebuie sa depuna la dosar, incepand din 9 aprilie, cand noile reguli au intrat in vigoare, si:
- dovada comunicarii actului administrativ fiscal atacat din care sa reiasa data la care acesta a fost comunicat.
Ordinul publicat marti de ANAF clarifica si termenul in care contribuabilul are dreptul sa depuna o contestatie impotriva unui act administrativ fiscal, in cazul in care documentul nu contine nicio mentiune referitoare la posibilitatea de a fi contestat, termenul de depunere a contestatiei si organul fiscal la care se depune contestatia.
Pana acum, normele legale stabileau doar un termen de 3 luni in care se putea depune contestatia, insa regulile aplicabile de marti precizeaza ca termenul este 3 luni " de la data comunicarii actului administrativ".
Noi acte administrative care pot fi contestate
Ordinul ANAF nr. 378/2013 extinde numarul documentelor administrative fiscale care pot fi contestate. Vechile reglementari stabileau ca pot fi contestate, printre altele, deciziile de impunere, actele administrative fiscale asimilate deciziilor de impunere, deciziile pentru regularizarea situatiei emise in conformitate cu legislatia in materie vamala, precum si dispozitia de masuri, decizia privind stabilirea raspunderii, notele de compensare, instiintari de plata, procesul-verbal privind calculul dobanzilor cuvenite contribuabilului sau declaratiile vamale de punere in libera circulatie.
La acestea s-au adaugat si:
- procesul-verbal incheiat ca urmare a unui control incrucisat/inopinat,
- proces-verbal/nota de restituire intocmit/intocmita ca urmare a cererii de restituire accize,
Articol preluat de pe www.avocatnet.ro
Puteti citi restul articolului aici!
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"!