Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 22 Noiembrie 2024

Reguli pentru monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri prin Sistemul RO e-Transport

15 Iul 2024

ANAF si Autoritatea Vamala Romana au stabilit reguli noi pentru monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri, implementate prin sistemul RO e-Transport. Aceste masuri, detaliate in OUG 41/2022 si in Procedura aprobata prin Ordinul nr. 1.337/1.268/2024 (in vigoare din 27 iunie 2024) sunt parte a eforturilor continue de a asigura transparenta si securitatea in transporturile de bunuri prin utilizarea tehnologiei GPS. De asemenea, este disponibila si o aplicatie mobila e-Transport, care faciliteaza monitorizarea traseelor vehiculelor in timp real.

Obligatiile operatorului de transport

Conform art. 8 indice 3 din OUG 41/2022, operatorul de transport rutier este obligat sa asigure transferul datelor curente de pozitionare a vehiculului de transport pe toata durata traseului de transport al bunurilor (care fac obiectul monitorizarii prin Sistemul RO e-Transport) avand obligatia sa echipeze vehiculele de transport cu dispozitive de tip terminal de telecomunicatii, care utilizeaza tehnologii de pozitionare si transmisie de date prin satelit (cu exceptia cazurilor in care datele de pozitionare ale vehiculului de transport sunt transferate de dispozitivele acestuia).

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
Potrivit alin. 1) - 3) ale art. 8) din Procedura aprobata prin Ordinul 1.337/1.268/2024:

- In situatia in care vehiculul de transport este echipat cu dispozitive de transmitere automata a datelor de pozitionare, operatorul de transport rutier este obligat sa asigure buna functionare a respectivelor dispozitive, pentru a indeplini cerinta transferului datelor curente de pozitionare a vehiculului de transport, pe toata durata traseului de transport. Inaintea pornirii pe traseu a unui transport monitorizat, sunt obligatorii introducerea codurilor UIT si atribuirea acestora dispozitivelor de transmitere automata a datelor de pozitionare cu care este echipat vehiculul de transport, in vederea transmiterii catre serverele ANAF. Dupa terminarea transportului, dispozitivele de transmitere automata a datelor de pozitionare nu vor avea alocate coduri UIT.

- In situatia in care vehiculul de transport nu este echipat cu dispozitive de transmitere automata a datelor de pozitionare, operatorul de transport rutier este obligat sa echipeze vehiculele de transport cu dispozitive de tip terminal de telecomunicatii care utilizeaza tehnologii de pozitionare si transmisie de date prin satelit (dispozitive de tip telefon mobil functionale) pe care au fost instalate modulele informatice puse la dispozitie de catre Centrul National pentru Informatii Financiare. Operatorul de transport rutier este obligat sa puna la dispozitia conducatorului auto codul UIT primit de la utilizatorii Sistemului RO e-Transport, sub orice forma inteligibila de prezentare.

Obligatiile conducatorului vehiculului de transport (prevazute la art. 9 din procedura aprobata prin Ordinul 1.337/1.268/2024) prevad:

 - In cazul unui transport de bunuri supus monitorizarii, efectuat cu un vehicul de transport dotat cu dispozitive de tip terminal de telecomunicatii, conducatorul vehiculului de transport are obligatia sa porneasca dispozitivul de pozitionare si sa introduca codurile UIT aferente transportului, inainte de inceperea transportului pe teritoriul national, respectiv sa opreasca dispozitivul de pozitionare dupa livrarea bunurilor la locul de livrare declarat pe teritoriul national sau dupa parasirea teritoriului national.

- Conducatorul vehiculului este obligat sa prezinte (la solicitarea organelor competente) documentele care insotesc transportul de bunuri monitorizate, impreuna cu codul UIT, care poate fi prezentat sub orice forma inteligibila.

Important:

Art. 1 alin. 4 din Ordinul 1.337/1.268/2024, prevede:

Categoriile de vehicule rutiere care fac obiectul monitorizarii in Sistemul RO e-Transport sunt cele care au o masa maxima tehnic admisibila de minimum 2,5 tone, incarcate cu bunuri cu o masa bruta totala mai mare de 500 kg, sau o valoare totala mai mare de 10.000 de lei, aferente cel putin unei partide de bunuri care face obiectul transportului.

Art. 3 alin. 14 din Procedura aprobata prin Ordinul 1.337/1.268/2024, prevede:

In cazul in care bunurile pentru care exista obligatia declararii in Sistemul RO e-Transport sunt transportate la nivel national cu mijloace de transport apartinand mai multor categorii de transport: naval, feroviar, aerian, rutier etc., in Sistemul RO e-Transport se va declara numai componenta de transport rutier, situatie in care locul de incarcare, respectiv descarcare, va fi considerat locul in care vehiculul de transport rutier va prelua sau preda, dupa caz, bunurile transportate.

Exemplu

- Bunurile sunt importate in Romania pe cale navala si ajung in portul Constanta;

- Din port, bunurile sunt preluate de un camion cu o masa maxima tehnic admisibila de 3 tone pentru a fi transportate rutier pana la depozitul din Bucuresti. Acest camion este incarcat cu bunuri avand o masa bruta totala de 600 kg si o valoare totala de 12.000 de lei.

In acest caz, transportul rutier incepe la portul Constanta (locul de incarcare) si se termina la depozitul din Bucuresti (locul de descarcare).

Asadar, se va declara doar componenta rutiera a transportului, respectiv din portul Constanta pana la depozitul din Bucuresti. In plus, acest transport indeplineste si conditiile de masa si  valoare.

Concluzie

Noile reguli pentru monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri prin sistemul RO e-Transport, subliniaza angajamentul autoritatilor pentru transparenta si securitate in transporturi. Prin utilizarea tehnologiei GPS si a aplicatiei mobile e-Transport, autoritatile pot monitoriza in timp real traseele vehiculelor, asigurand astfel conformitatea cu reglementarile in vigoare.

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre e-transport

Noi termene pentru amenzile privind monitorizarea GPS a transporturilor: aplicabile din 1 aprilie 2025

de Profeanu Laura 22 Nov 2024
Odata cu intrarea in vigoare a OUG 129/2024 (de la 11 noiembrie 2024) sistemul RO e-Transport primeste un nou termen pentru aplicarea sanctiunilor, respectiv 1 aprilie 2025. Decizie reflecta eforturile Guvernului de a sprijini operatorii economici in procesul de adaptare la cerintele legale complexe, avand in vedere impactul considerabil pe care monitorizarea transporturilor il are asupra ...
Nov212024

Declarare in RO e-Transport

de Gina Popescu valabil la 21 Nov 2024
Intrebare: 1. Returnam ambalaje (europaleti) firmei furnizoare de marfa din Ungaria cu aviz de insotire a marfurilor si CMR. Nu emitem factura pentru livrare intracomunitara, deoarece furnizorul emite factura cu semnul minus. Ce "tip operatiune" trebuie selectat pentru obtinerea codului UIT la returnarea ambalajelor pe baza de aviz? In cazul nostru, europaleti. 2. Emitem factura pentru ...
Nov182024

Obtinere cod UIT pentru achizitie intracomunitara

de Gina Popescu valabil la 18 Nov 2024
Intrebare: In luna octombrie am receptionat o comanda (teava) din Italia - factura a fost emisa catre noi SC X SRL dar livrarea s-a efectuat din Italia direct catre clientul nostru SC Y SRL din Romania. SC X SRL a emis cod UIT si l-a comunicat furnizorului din Italia. La receptie s-a constatat ca marfa nu corespundea cu dimensiunile facturate - a fost facturat teava 160 insa s-a receptionat teava 190. ...
Nov162024

Tratament contabil si fiscal pentru achizitie autoturism din stat tert importat intr-un stat membru

de Amelia Dumitras valabil la 16 Nov 2024
Intrebare: Se achizitioneaza o masina din SUA. Primim factura de la Copart SUA cu pretul masinii si alte taxe (pentru licitare, poarta, depozitare, etc.), pe care firma le plateste la data primirii facturii, in luna X. Se primeste factura de la AUTOBIDMASTER SUA pentru transport SUA - Germania (Transport maritim, terestru plus asigurare), care se plateste in luna X. Masina ajunge in Germania in luna X 2 ...
Nov142024

Sponsorizare in bunuri. Manastire din Grecia

de Vera Constantin valabil la 14 Nov 2024
Intrebare: O societate producatoare de tamplarie incheie un contract de sponsorizare (ferestre si usi din productia proprie) cu o Manastire din Grecia. Avand in vedere ca Manastirea nu este inscrisa in Registrul entitatilor de cult din Romania, cheltuiala este deductibila fiscal? Fiind o sponsorizare intracomunitara (in produse din productia proprie) care este regimul TVA? Este necesara obtinerea ...
Nov142024

Stocuri la dispozitia clientului, declarare transport

de Elena Garofil valabil la 14 Nov 2024
Intrebare: Achizitionam materie prima de la un furnizor din Germania. Contractul incheiat cu acest furnizor prevede achizitia materiilor prime in sistem call-off-stocks (respectiv, furnizorul livreaza stocuri la dispozitia clientului, care se factureaza de catre acesta la momentul transferului din gestiunea de custodie in gestiunea noastra - pentru consum). Sunt aplicabile prevederile art. 270 indice 1 ...
Vezi toate studiile de caz despre e-transport keyboard_double_arrow_right