Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 8 Septembrie 2024

Reguli pentru monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri prin Sistemul RO e-Transport

15 Iul 2024

ANAF si Autoritatea Vamala Romana au stabilit reguli noi pentru monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri, implementate prin sistemul RO e-Transport. Aceste masuri, detaliate in OUG 41/2022 si in Procedura aprobata prin Ordinul nr. 1.337/1.268/2024 (in vigoare din 27 iunie 2024) sunt parte a eforturilor continue de a asigura transparenta si securitatea in transporturile de bunuri prin utilizarea tehnologiei GPS. De asemenea, este disponibila si o aplicatie mobila e-Transport, care faciliteaza monitorizarea traseelor vehiculelor in timp real.

Obligatiile operatorului de transport

Conform art. 8 indice 3 din OUG 41/2022, operatorul de transport rutier este obligat sa asigure transferul datelor curente de pozitionare a vehiculului de transport pe toata durata traseului de transport al bunurilor (care fac obiectul monitorizarii prin Sistemul RO e-Transport) avand obligatia sa echipeze vehiculele de transport cu dispozitive de tip terminal de telecomunicatii, care utilizeaza tehnologii de pozitionare si transmisie de date prin satelit (cu exceptia cazurilor in care datele de pozitionare ale vehiculului de transport sunt transferate de dispozitivele acestuia).

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
Potrivit alin. 1) - 3) ale art. 8) din Procedura aprobata prin Ordinul 1.337/1.268/2024:

- In situatia in care vehiculul de transport este echipat cu dispozitive de transmitere automata a datelor de pozitionare, operatorul de transport rutier este obligat sa asigure buna functionare a respectivelor dispozitive, pentru a indeplini cerinta transferului datelor curente de pozitionare a vehiculului de transport, pe toata durata traseului de transport. Inaintea pornirii pe traseu a unui transport monitorizat, sunt obligatorii introducerea codurilor UIT si atribuirea acestora dispozitivelor de transmitere automata a datelor de pozitionare cu care este echipat vehiculul de transport, in vederea transmiterii catre serverele ANAF. Dupa terminarea transportului, dispozitivele de transmitere automata a datelor de pozitionare nu vor avea alocate coduri UIT.

- In situatia in care vehiculul de transport nu este echipat cu dispozitive de transmitere automata a datelor de pozitionare, operatorul de transport rutier este obligat sa echipeze vehiculele de transport cu dispozitive de tip terminal de telecomunicatii care utilizeaza tehnologii de pozitionare si transmisie de date prin satelit (dispozitive de tip telefon mobil functionale) pe care au fost instalate modulele informatice puse la dispozitie de catre Centrul National pentru Informatii Financiare. Operatorul de transport rutier este obligat sa puna la dispozitia conducatorului auto codul UIT primit de la utilizatorii Sistemului RO e-Transport, sub orice forma inteligibila de prezentare.

Obligatiile conducatorului vehiculului de transport (prevazute la art. 9 din procedura aprobata prin Ordinul 1.337/1.268/2024) prevad:

 - In cazul unui transport de bunuri supus monitorizarii, efectuat cu un vehicul de transport dotat cu dispozitive de tip terminal de telecomunicatii, conducatorul vehiculului de transport are obligatia sa porneasca dispozitivul de pozitionare si sa introduca codurile UIT aferente transportului, inainte de inceperea transportului pe teritoriul national, respectiv sa opreasca dispozitivul de pozitionare dupa livrarea bunurilor la locul de livrare declarat pe teritoriul national sau dupa parasirea teritoriului national.

- Conducatorul vehiculului este obligat sa prezinte (la solicitarea organelor competente) documentele care insotesc transportul de bunuri monitorizate, impreuna cu codul UIT, care poate fi prezentat sub orice forma inteligibila.

Important:

Art. 1 alin. 4 din Ordinul 1.337/1.268/2024, prevede:

Categoriile de vehicule rutiere care fac obiectul monitorizarii in Sistemul RO e-Transport sunt cele care au o masa maxima tehnic admisibila de minimum 2,5 tone, incarcate cu bunuri cu o masa bruta totala mai mare de 500 kg, sau o valoare totala mai mare de 10.000 de lei, aferente cel putin unei partide de bunuri care face obiectul transportului.

Art. 3 alin. 14 din Procedura aprobata prin Ordinul 1.337/1.268/2024, prevede:

In cazul in care bunurile pentru care exista obligatia declararii in Sistemul RO e-Transport sunt transportate la nivel national cu mijloace de transport apartinand mai multor categorii de transport: naval, feroviar, aerian, rutier etc., in Sistemul RO e-Transport se va declara numai componenta de transport rutier, situatie in care locul de incarcare, respectiv descarcare, va fi considerat locul in care vehiculul de transport rutier va prelua sau preda, dupa caz, bunurile transportate.

Exemplu

- Bunurile sunt importate in Romania pe cale navala si ajung in portul Constanta;

- Din port, bunurile sunt preluate de un camion cu o masa maxima tehnic admisibila de 3 tone pentru a fi transportate rutier pana la depozitul din Bucuresti. Acest camion este incarcat cu bunuri avand o masa bruta totala de 600 kg si o valoare totala de 12.000 de lei.

In acest caz, transportul rutier incepe la portul Constanta (locul de incarcare) si se termina la depozitul din Bucuresti (locul de descarcare).

Asadar, se va declara doar componenta rutiera a transportului, respectiv din portul Constanta pana la depozitul din Bucuresti. In plus, acest transport indeplineste si conditiile de masa si  valoare.

Concluzie

Noile reguli pentru monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri prin sistemul RO e-Transport, subliniaza angajamentul autoritatilor pentru transparenta si securitate in transporturi. Prin utilizarea tehnologiei GPS si a aplicatiei mobile e-Transport, autoritatile pot monitoriza in timp real traseele vehiculelor, asigurand astfel conformitatea cu reglementarile in vigoare.

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre e-transport

Sep032024

Prorogare termen aplicare sanctiuni e-Transport

de Elena Garofil valabil la 03 Sep 2024
Intrebare: Avand in vedere comunicatul ANAF publicat in data de 01.09.2024 legat de sanctiunile e-Transport, va rugam sa ne clarificati daca sanctiunile aplicate unei societati pentru lipsa COD UIT pentru o achizitie intracomunitara efectuata in luna iulie 2024 mai sunt in vigoare. Mentionam ca societatea a contestat sanctiunea (echivalenta cu contravaloarea marfii), fiind vorba de o necoordonare intre ...
Sep022024

Obligatii conducator auto - e-Transport

de Elena Garofil valabil la 02 Sep 2024
Intrebare: Conform ORDIN NR.1337/1268/2024 care aproba Procedura de utilizare si functionare a sistemului national privind monitorizarea transporturilor de bunuri RO E-TRANSPORT, societatea care are ca obiect de activitate distributia de produse alimentare tigari si bauturi, a implementat acest sistem de monitorizare conform legii. Mentionam ca transportul bunurilor cu risc fiscal se efectueaza cu ...
Aug242024

Livrare si montaj tamplarie PVC in UE (Italia)

de Gina Popescu valabil la 24 Aug 2024
Intrebare: Societatea A din RO presteaza servicii in domeniul constructiilor in strainatate, Italia, si cumpara tamplarie PVC de la o societate B tot din RO care ii si transporta tamplaria in Italia unde-i santierul, la societate C din Italia. Societatea A din RO factureaza societatii C din ITALIA, tamplaria PVC si manopera. Societatea B din RO factureaza tamplaria PVC si transportul, societatii A ...
Aug242024

Transport auto in Bulgaria pentru reparatii. Tratament fiscal. E-Transport

de Profeanu Laura valabil la 24 Aug 2024
Intrebare: Societatea A din Romania, platitoare de impozit pe profit si TVA, cu cod TVA valid UE, detine un autoturism pe care doreste sa-l trimita pe platforma in Bulgaria pentru reparatii. Autoturismul se intoarce pe roti in Romania. Intrebari: 1. Tranzactia reprezinta un nontransfer? Cum se trateaza din punct de vedere al TVA si al declaratiilor 300 si 390? Nu stim inca daca firma de reparatii ...
Aug212024

Transport si valorificare deseuri rezultate din constructii

de Gina Popescu valabil la 21 Aug 2024
Intrebare: Societatea noastra are o lucrare de unde rezulta deseuri din constructii (betoane sparte, moloz, bitum spart din asfalt, etc). Pentru aceste deseuri avem incheiat un contract de preluare a deseurilor cu o firma de salubritate. Firma de salubritate nu are posibilitatea ridicarii lor de pe santierele noastre, ca urmare, intra in sarcina noastra sa transportam acele deseuri de la locul ...
Aug222024

Livrare intracomunitara. Etichetare produse in alta locatie din Romania

de Vera Constantin valabil la 22 Aug 2024
Intrebare: Facem livrari intracomunitare de bunuri pentru care trebuie obtinut cod UIT. Bunurile nu sunt trimise direct la clientul UE ci sunt duse initial intr-un depozit de pe teritoriul Romaniei unde pot sta o zi sau mai mult. In acest depozit uneori bunurile sunt reetichetate de catre un furnizor extern contractat de clientul UE. Exista o singura factura de vanzare de la compania noastra catre ...
Vezi toate studiile de caz despre e-transport keyboard_double_arrow_right