Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 31 Martie 2025

Reparatii sau modernizari la un spatiu inchiriat. Tratament fiscal

valabil la 28 Mar 2025
Intrebare:

Societatea comerciala are sediul social si isi desfasoara activitatea comerciala intr-o cladire aflata in proprietatea unei persoane fizice (cladirea este exclusiv sediu firma, nu proprietate mixta). Astfel, impozitul pe venituri din cedarea folosintei bunurilor este cu retinere la sursa.

As vrea sa lamuresc speta in care societatea are nevoie si doreste sa execute:

1. Lucrari de reparatii

2. Lucrari de modernizare

Care este diferenta si limita dintre aceste doua cheltuieli? Adica cum departajam lucrarile de reparatii de cele considerate a fi modernizari?

Exemplu: schimbare parchet/gresie, faianta, obiecte sanitare stricate refacere tencuiala decorativa, lucrari de hidroizolatie, automatizare poarta de acces. Sistem fotovoltaic.

Cum tratam aceste facturi decontate pe firma din punct de vedere al deductibilitatii si al impozitarii?

Are vreo insemnatate pentru cele mentionate mai sus faptul ca chiriasul se obliga prin contract, ca la sfarsitul perioadei de inchirere sa aduca imobilul la starea initiala?

Multumesc!


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 10-49 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 6311

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Impozit pe profit

Mar292025

Investitii spatiu inchiriat

de Constanta Popa valabil la 29 Mar 2025
Intrebare: Multumesc pentru raspuns! Extra precizare: Chiriasul nu este nou. Are o relatie de inchirere deja de ceva ani si va continua si dupa lucrari, iar lucrarile sunt ulterioare mutarii lui la locatie (care a fost pusa la dispozitie in conformitate). Aceste exemple de lucrari se vor realiza la anumite intervale de timp, pe masura aparitiei necesitatii. Va rog sa imi confirmati daca am inteles ...
Mar192025

Reconstructie cladire. Amortizare contabila si fiscala

de Vera Constantin valabil la 19 Mar 2025
Intrebare: O societate detine o cladire achizitionata in 2024, utilizata pentru inchirierea catre terti. In cursul anului inceteaza activitatea de inchiriere si intra in lucrari de reconstructie, mare parte din cladire urmand a fi demolata (dar nu integral). Din punct de vedere contabil amortizarea a fost inregistrata in continuare si in perioada modernizarilor. Perioada in care cladirea nu este ...
Feb192025

Achizitionare cladire in constructie

de Elena Ionescu valabil la 19 Feb 2025
Intrebare: Noi am solicitat raspunsuri punctuale pentru fiecare speta. Cred ca ati amestecat raspunsurile la cele doua spete. Revin cu clarificari. Punctul 1 face referire la un imobil achizitionat in baza unui contract de vanzare cumparare, compus din cladire si teren. Am inregistrat in contabilitate cladirea in contul 212 si terenul in contul 211. Pana in prezent nu s-au efectuat lucrari de ...
Feb062025

Utilitati la spatii inchiriate

de Profeanu Laura valabil la 06 Feb 2025
Intrebare: Societatea are punct de lucru in spatiu inchiriat de la persoana fizica (unic asociat). Spatiul este utilizat exclusiv pentru dezmembrarea autoturismelor uzate. Intrebare: cheltuielile cu utilitatile - apa, gaz, energie electrica - sunt pe numele proprietarului, persoana fizica. Se pot deconta pe firma, sunt cheltuieli deductibile la calculul impozitului pe profit?
Feb072025

Societate cu activitate intrerupta. Plata impozit cladire

de Mariana Prejbeanu valabil la 07 Feb 2025
Intrebare: O societate cu activitatea intrerupta, detine un hotel. Cheltuielile cu taxele locale (cele pe cladire) sunt deductibile fiscal? Mentionez ca societatea e inactiva, iar hotelul este in conservare.
Oct312024

Lichidare voluntara societate cu cladire

de Vera Constantin valabil la 31 Oct 2024
Intrebare: Societate este platitoare de impozit pe profit si nu are activitate din anul 2021. Soldurile din balanta la data de 31.10.2024 sunt: in credit: contul 1012- 210lei, 1068-11058 lei; 2812 ? 50000lei; 2814- 1994 lei; 378 ? 810lei;4551-116.311 lei;in debit: 117-123794lei; 212- 50000lei; 214-1994lei; 371-3417 lei; 5311-1178lei. Soldul lui 117 nu mai poate fi folosit fiscal. Marfa si mijloacele ...