Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 23 Noiembrie 2024

Achizitie intracomunitara de la persoana fizica din Italia

Raspuns oferit de
Profeanu Laura

Profeanu Laura
Consultant fiscal
Intrebare:


Societatea achizitioneaza de la o persoana fizica din Italia niste cartuse speciale pentru anumite imprimante. Coletul este preluat de o firma de curierat externa si adus in Romania. Aici ei fac un borderou de achizitie si un NIR. Ei mentioneaza ca exista o directiva la nivel european care le permite astfel de achizitii.

Este legala o asemenea operatiune? Daca da, ce obligatii declarative sunt?

Aceste cartuse sunt livrate intracomunitar catre persoane juridice prin firme de curierat. Societatea primeste o factura de la firmele de curierat, dar nu separat pentru fiecare livrare. Atunci cand emite factura, societatea trece si o suma pentru transport, dar nu se poate corela cu factura primita de la curier. Sunt suficiente aceste documente pentru aplicarea scutirii de Tva?

Va multumesc!


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 10-49 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4651

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stocuri

Oct242024

Obligatiile fiscale pentru importul efectuat in alt stat membru

de Alexandru Palaghia valabil la 24 Oct 2024
Intrebare: Un SRL din RO face import din China, dar doreste (din considerente - reducere costuri logistice) ca marfa sa o importe in Grecia, urmand ca aceasta sa fie vanduta pe teritoriul acestei tari. Nu se doreste deschiderea unei entitati juridice acolo, ci doar un punct de lucru. Pentru acest lucru trebuie obtinut VAT de GR? Va rugam sa ne precizati ce taxe trebuie declarate acolo, daca trebuie ...
Oct092024

Monografie contabila amenzi RO e-Transport

de Profeanu Laura valabil la 09 Oct 2024
Intrebare: In urma unui control societatea a primit o amenda in valoare de 20.000 lei de la ANAF - directia Antifrauda pentru negenerarea unui cod UIT pentru o achizitie intracomunitara. Marfa in valoare de 3.000 euro a fost refuzata de societate, fiind trimisa retur furnizorului. Cum se inregistreaza in contabilitate amenda si contravaloarea bunurilor confiscate pentru neprezentarea codului UIT? Pe ...
Aug052024

Tratamentul TVA in cazul retururilor ulterioare inregistrarii in scopuri de TVA

de Alexandru Palaghia valabil la 05 Aug 2024
Intrebare: O societate A devine platitoare de TVA in urma depasirii plafonului cifrei de afaceri incepand cu data de 01.08. Pentru marfurile aflate in stoc la data de 31.07. se ajusteaza TVA, care se inscrie in decontul de TVA al lunii august. In intervalul 01 - 15.08. societatea primeste mai multe cereri de retur marfa din partea clientilor pentru produse vandute inainte de 01.08, cand societatea era ...
Aug022024

Evidenta contabila si fiscala mostre primite din Anglia

de Profeanu Laura valabil la 02 Aug 2024
Intrebare: In cursul lunii iulie 2024 am primit de la un furnizor din Anglia cu factura proforma niste mostre, valoarea pe fiecare mostra este de 1 euro. Ageximco a platit la comisionarul vamal 11 lei. Intrebarea: care este monografia contabila pentru inregistrarea mostrelor, se reporteaza in DECONTUL 300 TVA? Avand in vedere ca din iulie 2024 vom primi DECONTUL Precomplectat. Asteptam raspunsul ...
Mai152024

Lipsuri imputabile la inventar

de Vera Constantin valabil la 15 Mai 2024
Intrebare: Va rugam sa ne precizati, in cazul constatarii la inventar, a unor lipsuri imputabile celor 3 vanzatori-livratori, in ce conditii se pot imputa acestora, care sunt documentele pe care societatea trebuie sa le intocmeasca pentru a putea opera aceste imputatii, cadrul legal de stingere a acestor imputatii (daca se pot opri din salarii, sau altfel?), precum si monografia contabila. Am mai dori sa ne ...
Apr122024

Achizitie intracomunitara cu ambalaje

de Olga Crevelescu valabil la 12 Apr 2024
Intrebare: Am achizitii intracomunitare de echipamente, cu livrare directa la clientul meu din RO. In foarte multe cazuri aceste echipamente vin ambalate pe paleti, paleti care raman la locul livrarii marfii. Paletii sunt specificati pe factura sau pe nota de transport a furnizorului extern cu valoare sau fara (se specifica doar modul de ambalare). Cum ar trebui sa evidentiem acesti paleti?