Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 23 Noiembrie 2024

S-a prelungit termenul pentru vanzarea produselor in ambalaje fara marcaj SGR

11 Iun 2024

Guvernul Romaniei a prelungind termenul limita pentru vanzarea produselor in ambalaje fara marcajul Sistemului de Garantie Returnare (SGR). Initial stabilit pentru data de 30 iunie 2024, termenul a fost extins pana la 31 decembrie 2024. Modificarea, conform H.G. nr. 580/2024, raspunde apelurilor repetate ale operatorilor economici, care au solicitat o adaptare la realitatile economice si la dinamica relatiilor de afaceri.

Contextul modificarii legislatiei

H.G. nr. 1074/2021 privind stabilirea sistemului de garantie-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile, prevede ca este interzisa introducerea pe piata nationala a produselor ambalate in ambalaje vizate de SGR, care nu sunt inscriptionate cu marcajul prevazut de lege, cu exceptia celor din stocurile existente la data de 30 noiembrie 2023.
Initial, s-a prevazut ca aceste stocuri pot fi introduse pe piata si comercializate, doar pana la data de 30 iunie 2024 ulterior (conform H.G. 580/2024) termenul s-a prelungit pana la 31 decembrie 2024.

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
Prin aceasta prelungire, se ofera producatorilor si distribuitorilor posibilitatea de a-si vinde stocurile ramase, evitand astfel pierderile economice semnificative si posibilele perturbari ale lanturilor de aprovizionare. Totodata, decizia prelungirii reflecta intelegerea si flexibilitatea autoritatilor in fata complexitatii adaptarii la un sistem de reglementare ambitios, menit sa promoveze obiectivele de sustenabilitate.

Potrivit art. 10 din HG 1074/2021, incepand cu data de 30 noiembrie 2023, SGR, unic la nivel national, este obligatoriu tuturor producatorilor si comerciantilor, aplicandu-se atat produselor fabricate pe teritoriul national, cat si produselor importate sau achizitionate intracomunitar, in conditii nediscriminatorii, inclusiv in ceea ce priveste posibilitatea participarii efective a operatorilor economici la functionarea sistemului si tarifele impuse acestora de catre administratorul SGR.

In acest sens, s-a interzis introducerea pe piata nationala, respectiv comercializarea produselor ambalate in ambalaje primare nereutilizabile din sticla, plastic sau metal, cu volume cuprinse intre 0,1 l si 3 l inclusiv, utilizate pentru a face disponibile pe piata nationala bere, mixuri de bere, mixuri de bauturi alcoolice, cidru, alte bauturi fermentate, sucuri, nectaruri, bauturi racoritoare, ape minerale si ape de baut de orice fel, vinuri si spirtoase, daca producatorii, respectiv comerciantii nu respecta:
- prevederile art. 3 alin. (1) cu privire la obligatia sa se inregistreze in baza de date gestionata de catre administratorul SGR pana la data de 28 februarie 2023;
-prevederile art. 4 alin. (1) lit. a), respectiv sa incheie contracte cu administratorul SGR, in cel mult 60 de zile de la data inregistrarii;
-prevederile  art. 5 alin. (1) potrivit caruia comerciantii au obligatia sa se inregistreze in baza de date gestionata de catre administratorul SGR pana la data de 28 februarie 2023;
-prevederile art. 6 alin. (1) lit. a) si anume sa incheie contracte cu administratorul SGR in vederea indeplinirii obligatiilor ce decurg din prezenta hotarare, in cel mult 90 de zile de la data inregistrarii.

Totodata, s-a interzis introducerea pe piata nationala a produselor ambalate in ambalajele mentionate mai sus, daca acestea nu sunt inscriptionate cu marcajul specific sistemului de garantie-returnare, cu exceptia produselor care se aflau in stocul producatorilor, distribuitorilor sau comerciantilor la data de 30 noiembrie 2023. Potrivit recentelor modificari, stocurile respective pot fi introduse pe piata, respectiv comercializate, cel tarziu pana la 31 decembrie 2024, data dupa care introducerea acestora pe piata nationala, respectiv comercializarea lor sunt interzise.

Noi prevederi pentru obiectivele anuale de returnare

O alta modificare importanta adusa H.G. nr. 1074/2021 prin H.G. nr. 580/2024 este legata de obiectivele minime anuale de returnare impuse producatorilor. Conform noii reglementari, ambalajele SGR vandute in afara Romaniei nu vor fi incluse in calculul procentelor de returnare pentru perioada 2024 - 2026. Aceste procente sunt stabilite la 65% pentru sticla, plastic si metal in 2024, crescand progresiv pana la 85-90% in 2026, in functie de material.

Impactul asupra sustenabilitatii si economiei circulare

Decizia de a prelungi termenul de comercializare a produselor in ambalaje fara marcaj SGR este un echilibru intre necesitatea de a proteja interesele economice si angajamentul Romaniei fata de obiectivele de mediu ale Uniunii Europene. Prin implementarea eficienta a SGR, Romania isi consolideaza rolul in promovarea economiei circulare si a unui mediu sustenabil.

Concluzie

Aceste modificari legislative demonstreaza adaptabilitatea si responsabilitatea autoritatilor in fata provocarilor economice si ecologice. Operatorii economici sunt incurajati sa continue adaptarea la aceste schimbari, asigurandu-se ca Romania ramane in linie cu angajamentele sale de mediu si cu directivele europene.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre ambalaje

Nov212024

Declarare in RO e-Transport

de Gina Popescu valabil la 21 Nov 2024
Intrebare: 1. Returnam ambalaje (europaleti) firmei furnizoare de marfa din Ungaria cu aviz de insotire a marfurilor si CMR. Nu emitem factura pentru livrare intracomunitara, deoarece furnizorul emite factura cu semnul minus. Ce "tip operatiune" trebuie selectat pentru obtinerea codului UIT la returnarea ambalajelor pe baza de aviz? In cazul nostru, europaleti. 2. Emitem factura pentru ...
Nov122024

Transport ambalaje, e-Transport

de Elena Garofil valabil la 12 Nov 2024
Intrebare: O societate platitoare de TVA si impozit pe profit achizitioneaza intracomunitar din Croatia cutii de polistiren pentru ambalare produse alimentare. Transportatorul nu solicita codul UIT, deoarece considera ca marfurile sunt sub 500 kg si valoare sub 10000 lei, in cazul nostru masa bruta este 200 kg, valoarea 8000 lei, marfurile sunt incarcate in camioane care transporta si marfuri pentru ...
Oct292024

Garantia aferenta produselor in ambalaje SGR

de Profeanu Laura valabil la 29 Oct 2024
Intrebare: In situatia in care se achizitioneaza sucuri pe factura apare pe langa denumirea produsului, de exemplu Fanta de 0.5 l, si garantia Pet SGR. Aceasta garantie Pet SGR cum se inregistreaza in contabilitate, tinand cont, ca ambalajele goale nu se recupereaza spre a fi reciclate de catre institutie? Multumesc!
Oct242024

Inregistrare garantie aferenta apei pentru protocol

de Gina Popescu valabil la 24 Oct 2024
Intrebare: O factura de protocol cu sticle apa ce contine si garantia SGR de 0.5/sticla cum se inregistreaza partea de garanti SGR ca si scutita de tva sau cu taxare inversa de catre cumparator? Multumesc!

Introducerea noilor tarife de administrare si gestionare in Sistemul de Garantie-Returnare pentru ambalaje nereutilizabile

de Profeanu Laura 16 Oct 2024
Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor a publicat Ordinul nr. 2202/2024, care stabileste noile metodologii de calcul pentru tarifele de administrare si gestionare in cadrul sistemului de garantie-returnare (SGR) pentru ambalaje primare nereutilizabile. Schimbarile sunt fundamentale pentru asigurarea unei gestionari eficiente si sustenabile a ambalajelor si vor intra in vigoare incepand cu 1 ...
Oct172024

Tratament contabil si fiscal pentru autofactura emisa de RETURO, primita de comerciant

de Amelia Dumitras valabil la 17 Oct 2024
Intrebare: Inregistrare factuta emisa de RETURO in numele societatii (autofacturare) .
Vezi toate studiile de caz despre ambalaje keyboard_double_arrow_right
Guvernul Romaniei a prelungind termenul limita pentru vanzarea produselor in ambalaje fara marcajul Sistemului de Garantie Returnare (SGR). Initial stabilit pentru data de 30 iunie 2024, termenul a fost extins pana la 31 decembrie 2024. Modificarea, conform H.G. nr. 580/2024, raspunde apelurilor repetate ale operatorilor economici, care au solicitat o adaptare la realitatile economice si la dinamica relatiilor de afaceri.