Scutiri de TVA in cazul navelor destinate navigatiei maritime
28 Sep 2015
In conformitate cu prevederile art. 143 alin. (1) lit. h) din Codul fiscal, in cazul navelor atribuite navigatiei in largul marii si care sunt utilizate pentru transportul de calatori/bunuri cu plata ori pentru activitati comerciale, industriale ori de pescuit, precum si in cazul navelor utilizate pentru salvare sau asistenta pe mare ori pentru pescuitul de coasta, sunt scutite de TVA urmatoarele operatiuni:
1. livrarea, modificarea, repararea, intretinerea, navlosirea, leasingul si inchirierea de nave, precum si livrarea, leasingul, inchirierea, repararea si intretinerea de echipamente incorporate sau utilizate pe nave, inclusiv echipamente de pescuit;
2. livrarea de carburanti si provizii destinate a fi utilizate pe nave, inclusiv pentru navele de razboi incadrate in Nomenclatura Combinata (NC) cod 8906 10 00 care parasesc tara si se indreapta spre porturi straine unde vor fi ancorate, cu exceptia proviziilor in cazul navelor folosite pentru pescuitul de coasta;
3. prestarile de servicii, altele decat cele prevazute la pct. 1, efectuate pentru nevoile directe ale navelor si/sau pentru incarcatura acestora;
Livrarile de bunuri si prestarile de servicii prevazute la pct. 1 si 3 cuprind, printre altele, operatiuni precum:
b) modernizarea, renovarea, revizia si repararea navelor, respectiv orice lucrari necesare pentru utilarea ori reutilarea acestora sau readucerea la starea lor initiala, inclusiv operatiuni precum vopsirea, refacerea instalatiilor, lucrari de tamplarie, instalarea materialelor termoizolatoare si electrice;
c) serviciile necesare pentru mentinerea navelor, a echipamentelor si sistemelor acestora in perfecta stare de functionare, inclusiv intretinerea, masurile de prevenire a incendiilor, decontaminarea;
d) serviciile expertilor, prestate in cadrul lucrarilor de reparatii si al lucrarilor de reparare, renovare si intretinere a navelor si a sistemelor si echipamentelor acestora. Aceste servicii includ si inspectiile pentru constatarea respectarii masurilor de siguranta, inspectia navelor, inspectia tehnica a echipamentelor, investigatiile legate de incendii sau alte calamitati survenite la bord;
e) lucrarile de reparatii si intretinere a bunurilor ce sunt integrate in nave sau direct utilizate pentru exploatarea acestora, cum ar fi containerele utilizate pentru depozitarea bagajelor, alimentelor, in cazul navelor de pasageri;
f) navlosirea, leasingul si inchirierea navelor. Prin navlosire se intelege contractul prin care navlosantul pune la dispozitia navlositorului pentru transport o nava, parti din ea sau o incapere a ei;
g) serviciile necesare pentru exploatarea navelor si a incarcaturii acestora inainte, in timpul si dupa efectuarea unei calatorii, la sosirea in porturi, la stationarea si la plecarea din porturi, inclusiv:
1. serviciile asigurate de piloti pentru facilitarea intrarii si iesirii din porturi, servicii constand in remorcare, impingere, protejare, curatenie;
2. utilizarea porturilor, respectiv utilizarea macaralelor, cheiurilor, debarcaderelor, serviciilor de telecomunicatii si utilizarea instalatiilor radar;
3. serviciile administrative si serviciile de comunicatii;
h) serviciile asigurate pentru nevoile directe ale pasagerilor si echipajului si/sau incarcaturii transportate de nave, incluzand:
1. asistenta necesara pasagerilor si echipajului asigurata in contul armatorului cu ocazia transportului maritim, cum ar fi intocmirea documentelor de calatorie, servicii de cazare si alimentatie asigurate pasagerilor, in cazul in care aceste servicii trebuie asigurate prin contractul de transport;
2. serviciile aferente bunurilor transportate de nave, cum ar fi serviciile necesare pentru manipularea, protejarea si conservarea bunurilor transportate, inclusiv serviciile specialistilor in daune sau pentru protejarea apelor si zonelor inconjuratoare, pentru prevenirea poluarii ori contaminarii acestor ape si zone.
Bunurile pentru aprovizionare si alimentare cu combustibil cuprind, printre altele:
a) aprovizionarea la bord: bunuri care sunt exclusiv utilizate pentru consumul la bord de catre membrii echipajului si pasagerii vasului, cum ar fi mancarea si bauturile;
b) combustibili si lubrifianti, in stare solida, lichida sau gazoasa. Aceste bunuri sunt necesare pentru functionarea corespunzatoare a motoarelor si a altor utilaje si echipamente aflate la bord;
c) consumabilele, aparatele si proviziile de obicei utilizate la bord de echipaj si pasageri, cum ar fi: tacamurile, aparatele de gatit, fetele de masa, instrumentele si produsele de curatare, instrumentele pentru lucrarile de reparatii si intretinere si bunurile consumabile utilizate pentru conservarea, tratarea sau prepararea la bord a marfurilor transportate, cum ar fi, de exemplu, gheata si sarea pentru conservarea pestelui pe un vas de pescuit.
In vederea aplicarii unitare a acestei scutiri, Comisia Centrala Fiscala a emis Decizia nr. 3/2015 prin care a s-au adus precizari cu privire la aplicarea scutirii in perioada 1 ianuarie 2007-31 decembrie 2013 si dupa data de 01 ianuarie 2014.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"!
Studii de caz si articole despre livrare bunuri
Oct242024
Livrari catre sine, autofactura, transmitere in SPV
de
Elena Garofil
valabil la 24 Oct 2024
Intrebare:
Conform CCM se acorda lunar angajatilor gratuit o cantitate de 100 kg dintr-un produs finit. Acest beneficiu il numim TAIN. La momentul ridicarii din magazie se emite o factura pe un client "dummy" cu cantitatea si pretul din luna (pretul cu care se factureaza este pretul pietei). Se colecteaza TVA.
Intrebare: acest tip de factura ar trebui asimilat autofacturilor si ar trebui ...
Oct102024
Ro E-factura intre persoane impozabile stabilite in Romania
de
Profeanu Laura
valabil la 10 Oct 2024
Intrebare:
Va rog sa ma ajutati cu opinia dumneavoastra referitoare la obligatia de transmitere prin e-Factura a facturilor emise in regim de scutire conform art. 294 alin. (1) lit. m) din Codul fiscal.
Bunurile sunt livrate pe teritoriul Romaniei, dar sunt destinate fortelor armate NATO.
Pana la obtinerea Certificatului emis in baza Certificatului 4146/2015, factura este emisa cu TVA, urmand ca ...
Oct032024
Plata in valuta pe teritoriul Romaniei
de
Gina Popescu
valabil la 03 Oct 2024
Intrebare:
Am emis o factura in valuta pentru un client din Finlanda inregistrat in scopuri de tva, livrarea marfii s-a facut in ROMANIA, clientul nu a achitat factura.
Clientul vrea sa ridice marfa de la sediul AGEXIMCO si sa achite cu Card Bancar.
Inrebare: poate achita factura cu cardul bancar? Ageximco are POS.
Sep252024
Berea la draft. Cota TVA
de
Ionut Jinga
valabil la 25 Sep 2024
Intrebare:
Va rog sa ma ajutati cu regimul de tva pentru berea la draft - vanduta in restaurant si la evenimente exterioare (Oktoberfest etc).
Sep242024
Discount 100%. Transmitere facturi pe SPV
de
Ionut Jinga
valabil la 24 Sep 2024
Intrebare:
Va rog sa ma ajutati cu o opinie in legatura cu transmiterea prin E-Factura a unor facturi emise pentru livrari de bunuri la care s-a acordat discount 100%. Deoarece totalul facturii este "0", din punct de vedere tehnic aceste facturi nu pot fi transmise prin E-Factura.
Facturile sunt emise astfel pentru mostre.
Solutie propusa: Nefiind operatiuni cu plata, aceste operatiuni nu ...
Sep112024
Document emis pentru incasari in numerar
de
Amelia Dumitras
valabil la 11 Sep 2024
Intrebare:
Pentru livrari de bunuri cu amanuntul sau prestari de servicii catre populatie, la incasari folosesc casa de marcat. Pentru livrari de bunuri si prestari de servicii catre societati comerciale incasez numerar cu chitantier cu limitele impuse de legislatie. Este corect?
Vezi toate studiile de caz despre livrare bunuri keyboard_double_arrow_right