Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 23 Noiembrie 2024

Se majoreaza suma netaxabila din salariul minim brut pe tara

10 Iun 2024

In contextul cresterii salariului minim brut pe tara de la 3.300 la 3.700 lei, incepand cu iulie 2024, Executivul Romaniei a adoptat un proiect de OUG care prevede majorarea sumei netaxabile din salariul minim brut pe tara, de la 200 la 300 lei.

Beneficiile masurii

Majorarea sumei netaxabile reprezinta un stimulent fiscal care ajuta la mentinerea costurilor angajatorilor la un nivel gestionabil, in timp ce asigura o crestere efectiva a veniturilor nete pentru salariatii platiti la nivelul minim brut. Acest echilibru este important pentru a evita o sarcina financiara excesiva asupra companiilor, in special a celor mici si mijlocii, care reprezinta coloana vertebrala a economiei romanesti.

Motivatia emiterii actului normativ
Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.

1. Cresterea salariului minim si corelarea cu suma netaxabila
Recenta decizie a Guvernului Romaniei de a majora salariul minim brut pe tara la 3.700 lei, incepand cu luna iulie 2024, este o masura destinata sa sprijine cresterea puterii de cumparare a angajatilor platiti la nivelul de baza. Acest pas este insotit de majorarea proportionala a sumei netaxabile de la 200 la 300 lei pe luna. Corelarea este importanta pentru ca beneficiile cresterii salariale sa fie resimtite efectiv de angajati, fara a impune o povara fiscala suplimentara care ar putea neutraliza avantajele salariale.

2. Sustinerea veniturilor nete
Un alt pilon central al acestei initiative legislative este sustinerea obiectivului de crestere a veniturilor nete ale persoanelor cu salarii la nivelul minim. Prin aceasta masura se urmareste asigurarea unui nivel de trai mai bun pentru acest segment al fortei de munca, vital pentru economia interna, dat fiind ca un numar considerabil de angajati beneficiaza de salariul minim pe economie. Imbunatatirea conditiilor lor financiare, va contribui la stimularea consumului intern si, implicit, la dinamizarea economiei.

3. Mentinerea eficacitatii facilitatii fiscale
In lipsa unei reglementari simultane a sumei netaxabile, facilitatile fiscale existente ar putea sa-si piarda din impactul pozitiv anticipat. Ajustarea sumei netaxabile este importanta pentru a pastra eficacitatea masurilor fiscale si pentru a evita situatii in care beneficiile teoretice ale cresterii salariale ar fi erodate de impozitare.

Descrierea situatiei actuale

In prezent este reglementata neimpozitarea si neincluderea in baza de calcul al contributiilor sociale obligatorii a unei sume de 200 lei/luna, beneficiarii acesteia fiind, in anumite conditii, salariatii cu nivelul salariului de baza brut lunar, prevazut in contractul individual de munca/raportul de serviciu, la locul unde se afla functia de baza, egal cu salariul minim brut pe tara garantat in plata stabilit prin hotarare a Guvernului, fara a include sporuri si alte adaosuri.

In lipsa unei reglementari simultane a sumei netaxabile, facilitatile fiscale existente ar putea sa-si piarda din impactul pozitiv anticipat.

Schimbari preconizate:

Se propune majorarea sumei de 200 lei/luna reprezentand venituri din salarii si asimilate salariilor pentru care nu se datoreaza impozit pe venit si care nu se cuprinde in baza lunara de calcul al contributiilor sociale obligatorii la nivelul de 300 lei/luna. Masura se va aplica veniturilor din salarii si asimilate salariilor aferente lunilor iulie - decembrie 2024 inclusiv, cu mentinerea conditiilor reglementate prin OUG nr. 115/2023.

Modificare propusa
ART. II
Incepand cu veniturile din salarii si asimilate salariilor aferente lunii iulie 2024, suma de 200 lei/luna reprezentand venituri din salarii si asimilate salariilor pentru care nu se datoreaza impozit pe venit si care nu se cuprinde in baza lunara de calcul al contributiilor sociale obligatorii, prevazuta la art. LXXIII alin. (1), (4) si (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, cu modificarile si completarile ulterioare, se majoreaza la nivelul de 300 lei/luna.

Concluzie

Adoptarea acestei masuri reflecta nevoia de ajustare fiscala in concordanta cu realitatile economice, precum si un angajament continuu al guvernului de a sprijini nivelul de trai al cetatenilor sai, reprezintand un pas important in directia consolidarii securitatii economice pentru o parte semnificativa a populatiei active din Romania.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre proiect OUG

Modificari ale accizelor la produse alcoolice pentru 2025 - 2026

de Profeanu Laura 17 Nov 2024
Ministerul Finantelor a propus un proiect de Ordonanta de Urgenta care introduce un calendar de crestere graduala a accizelor pentru anumite produse alcoolice, aplicabil in perioada 2025-2026. Scopul principal al acestei initiative este cresterea predictibilitatii fiscale si sprijinirea operatorilor economici din industria alcoolului si bauturilor alcoolice. Accizele si modificarile ...

Notarii publici vor putea solicita inregistrarea fiscala a nerezidentilor in Romania

de Profeanu Laura 17 Nov 2024
Un proiect de Ordonanta de Urgenta (OUG), publicat recent de Ministerul Finantelor pentru dezbatere publica, propune posibilitatea ca notarii publici sa solicite inregistrarea fiscala in Romania a persoanelor nerezidente, in contextul raporturilor juridice fiscale legate de impozitele locale pentru proprietati imobiliare. Procedura de inregistrare fiscala a nerezidentilor Conform ...

Propuneri de modificare a sanctiunilor in Sistemul RO e-Transport

de Profeanu Laura 28 Oct 2024
Avand in vedere proiectul de OUG pentru modificarea si completarea OUG nr. 41/2022 privind RO e-Transport, prezentat recent in transparenta decizionala, se propun cateva modificari menite sa ajusteze cerintele sistemului la realitatile operationale ale contribuabililor si sa echilibreze sanctiunile impuse pentru nerespectarea obligatiilor de raportare. In textul modificat, se observa o ...

Noi masuri propuse in sprijinul operatorilor economici in contextul utilizarii caselor de marcat

de Profeanu Laura 28 Oct 2024
Guvernul Romaniei a publicat un proiect de ordonanta de urgenta care aduce modificari in legislatia privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale. Modificarile vizeaza atat amanarea aplicarii unor sanctiuni, cat si introducerea unor exceptii de la utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale. Aplicarea dispozitiilor art. 10 lit. cc) si art. 11 alin. ...

Proiect de OUG. Bonificatii de 3% acordate de catre organul fiscal

de Profeanu Laura 04 Sep 2024
Un nou proiect de OUG, aflat in dezbatere publica, propune masuri importante pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit si pe veniturile microintreprinderilor. Potrivit proiectului, contribuabilii platitori de impozit pe profit (indiferent de sistemul de declarare si plata prevazut la art. 41 din Codul fiscal) precum si contribuabilii platitori de impozit pe veniturile ...

Proiect de OUG. Anularea partiala a obligatiilor fiscale principale pentru persoanele fizice

de Profeanu Laura 04 Sep 2024
Pe fondul deficitului bugetar crescut si din necesitatea de a imbunatati colectarea veniturilor la bugetul de stat, Guvernul propune o serie de masuri legislative prin intermediul unui proiect de OUG care vizeaza oferirea unor facilitati fiscale pentru stimularea platii datoriilor fiscale si reducerea volumului de creante bugetare neincasate. Nota de fundamentare a proiectului evidentiaza ...
Vezi toate studiile de caz despre proiect OUG keyboard_double_arrow_right
In contextul cresterii salariului minim brut pe tara de la 3.300 la 3.700 lei, incepand cu iulie 2024, Executivul Romaniei a adoptat un proiect de OUG care prevede majorarea sumei netaxabile din salariul minim brut pe tara, de la 200 la 300 lei.