Se modifica tarifele pentru eliberarea de informatii si documente din registrul comertului

21 Feb 2024
Incepand cu 20 martie 2024, se modifica tarifele pentru serviciile oferite de catre Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC) pentru eliberarea de informatii si documente. Publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 136 din 19 februarie 2024, Ordinul nr. 380/C/2024, emis de Ministerul Justitiei, detaliaza noua structura tarifara aplicabila din 20 martie 2024.
Vechile si noile tarife: Ce schimbari aduc?
Vechile tarife sunt reglementate de H.G. nr. 962 din 28 decembrie 2017.
Ordinul 380/C/2024 aproba noile tarife, structurate pe nivele de tarifare, pentru eliberarea de informatii si documente din registrul comertului, dupa cum urmeaza:
Nr. crt. | Denumirea operatiunii |
Tariful - lei - |
1. | Eliberare certificat constatator | 30 |
2. | Eliberare raport istoric despre o firma | 250/firma |
3. | Eliberare date statistice si informatii pentru serii de firme grupate in functie de un criteriu*) | 9/criteriu/firma |
4. | Eliberare de copii certificate |
10 + 1,50/ pagina certificata |
5. | Eliberare de copii | 1,50/pagina copie |
1. Eliberare Certificat Constatator
- Vechiul tarif: 45 lei
- Noul tarif: 30 lei
2. Eliberare Raport Istoric despre o firma
- Vechiul tarif: 250 lei/firma
- Noul tarif: 250 lei/firma
3. Eliberare Date Statistice si informatii pentru serii de firme
- Vechiul tarif: 9 lei/criteriu/firma
- Noul tarif: 9 lei/criteriu/firma
4. Eliberare de copii certificate
- Vechiul tarif: 4 lei + 0,2 lei/pagina certificata
- Noul tarif: 10 lei + 1,5 lei/pagina certificata
5. Eliberare de copii
- Vechiul tarif: 0,2 lei/pagina copie
- Noul tarif: 1,5 lei/pagina copie
In concluzie, noile tarife introduse prin Ordinul nr. 380/C/2024 reflecta o majorare semnificativa pentru anumite servicii, precum eliberarea de copii certificate si necertificate, in timp ce tariful pentru eliberarea certificatului constatator a scazut. Tarifele pentru eliberarea raportului istoric despre o firma si pentru eliberarea datelor statistice si informatiilor pentru serii de firme raman neschimbate.
Aceste modificari vin sa actualizeze tarifele in contextul economic actual, asigurand in acelasi timp finantarea adecvata pentru sustinerea serviciilor digitale in continua imbunatatire oferite de ONRC.
Modalitati de plata diversificate
Pentru a facilita accesul la serviciile sale, ONRC ofera mai multe modalitati de plata a tarifelor, inclusiv in numerar, prin POS, virament bancar in conturile deschise la Trezoreria Statului, sau prin portalul de servicii online. In plus, este disponibila optiunea de achitare a tarifelor prin abonament electronic, o solutie convenabila pentru utilizatorii frecventi.
Concluzii
Adoptarea noilor tarife pentru serviciile ONRC reflecta eforturile Ministerului Justitiei de a raspunde nevoilor actuale ale mediului de afaceri, totodata sustinand digitalizarea si accesibilitatea serviciilor registrale. Prin aceasta actualizare, se anticipeaza o imbunatatire a calitatii serviciilor oferite, contribuind astfel la un cadru de afaceri dinamic si competitiv in Romania.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!
Studii de caz si articole despre registrul comertului
26Feb2025
Actualizare coduri CAEN
de
Mariana Prejbeanu
valabil la 26 Feb 2025
Intrebare:
In ceea ce priveste noul nomenclator cu coduri CAEN modificat din 2025, daca nu s-a modificat nimic la codul CAEN al societatii, am vreo obligatie sa depun ceva la ONRC sau la alte autoritati? Multumesc.
21Feb2025
Declararea sediilor secundare
de
Profeanu Laura
valabil la 21 Feb 2025
Intrebare:
In localitatea X, societatea inchiriaza un teren pentru a monta un container.
Containerul este folosit pentru depozitarea de marfa si functioneaza ca un hub, hub de unde se aprovizioneaza agentii de vanzare (ei tin de un punct de lucru inregistrat la ANAF).
In conditiile in care nu exista activitate economica (nu sunt salariati/bunurile sunt facturate de la un alt punct de lucru), exista ...
15Nov2024
Spital privat. Activitati secundare
de
Profeanu Laura
valabil la 15 Nov 2024
Intrebare:
Spital privat doreste sa inchirieze catre un SRL sala de operatie pentru 2-3 ore /sapt/luna (in functie de cererea societatii care vrea sa faca operatiile).
Spitalul pune la dispozitia clinicii care doreste sa inchirieze personalul medical si auxiliar, mai putin medicul operator.
1. Trebuie incheiat un contract de inchiriere intre aceste 2 societati? (se va inchiria sala doar la cerere, nu ...
22Aug2024
Suspendare activitate la Registrul Comertului
de
Profeanu Laura
valabil la 22 Aug 2024
Intrebare:
SC infiintata in 2023, cu un singur angajat in prezent, care a intampinat diferite situatii cu clientii, contracte incheiate si nerespectate, castiguri extrem de mici fiind necesare aporturile administratorului; in vederea reorganizarii si imbunatatii strategiei dorim sa suspendam activitatea pana la 2.5 ani conform legislatiei.
Va rog sa ne comunicati cum trebuie sa procedam pentru a ...
09Aug2024
Ro e-Factura pentru taxe datorate Registrului Comertului
de
Profeanu Laura
valabil la 09 Aug 2024
Intrebare:
Avem lunar facturi de la Oficiul Registrului Comertului pentru certificatele constatatoare obtinute de la ei, insa acestia nu au incarcat facturile in SPV.
Putem deduce aceste facturi? Explicatia facturii este "certificate constatatoare conform legii 265/2022". Se pot incadra la capitolul taxe de la institutii publice, fara sa existe obligatia raportarii in spv? Multumesc.
19Iul2024
Depunere online D060 inregistrare sediu secundar
de
Ela Dumitra
valabil la 19 Iul 2024
Intrebare:
Suntem o companie din Satu Mare, inregistrata ca Mari Contribuabili, am deschis un sediu secundar la Cluj-Napoca, formalitatile la Registrul Comertului s-au realizat, cum se procedeaza pentru inregistrarea la ANAF, formularul 060 se poate depune online sau este necesara prezenta fizica la Directia Regionala Cluj? Ce documente sunt necesare pentru inregistrarea sediului secundar la ANAF?
Vezi toate studiile de caz despre registrul comertului keyboard_double_arrow_right