Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 23 Noiembrie 2024

Se modifica tarifele pentru informatiile si documentele eliberate din Buletinul procedurilor de insolventa

21 Feb 2024

Pe fondul unei economii dinamice, in care procedurile de insolventa reprezinta un aspect important pentru mediul de afaceri, Ministerul Justitiei a emis Ordinul nr. 381/C/2024. Acest act normativ, publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 136 din 19 februarie 2024, introduce o serie de modificari la tarifele pentru eliberarea de informatii si documente din Buletinul procedurilor de insolventa. Schimbarile vor deveni aplicabile incepand cu data de 20 martie 2024, marcand o etapa importanta in accesibilitatea datelor relevante pentru procedurile de insolventa.

Schimbari principale

Ordinul nr. 381/C/2024 redefineste structura tarifara pentru diverse servicii oferite de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, astfel:

TARIFELE                                     
Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
pentru eliberarea de informatii si documente din Buletinul procedurilor de insolventa de catre Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale


       
  Nr. crt. Denumirea operatiunii Tarif
- lei -
  1. Eliberare certificat constatator - daca un act de procedura este sau nu este inregistrat si publicat in Buletinul procedurilor de insolventa 30
  Eliberare raport istoric despre un debitor (de la deschiderea procedurii de insolventa pana la data solicitarii raportului sau pe anumite perioade)
  2. Eliberare date statistice si informatii pentru serii de debitori grupate in functie de un criteriu*) 3/criteriu/debitor
  3. Eliberare copii de pe Buletinul procedurilor de insolventa 1,50/pagina copie
  4. Eliberare copii certificate de pe actele de procedura publicate 10/debitor + 1,50/ pagina certificata
 
*) Pentru seriile de debitori grupate in functie de un criteriu se vor furniza informatii privind identificarea debitorului (denumire, numar de inregistrare din registrul in care este inmatriculat/inregistrat, cod unic de inregistrare fiscala, sediul social pentru debitorul persoana juridica, nume, prenume si judetul/localitatea in care este stabilit domiciliul pentru debitorul persoana fizica) si informatia utilizata drept criteriu.
Nivelul de tarifare se reduce in functie de numarul de debitori despre care se solicita informatii:
- intre 11 si 100 de debitori/creditori: 30%;
- intre 101 si 1.000 de debitori/creditori: 60%;
- peste 1.000 de debitori/creditori: 80%.
 
Vechile tarife sunt reglementate de Ordinul nr. 1878/2017 (in vigoare de la 14 iulie 2017 pana la 19 martie 2024).

Analiza modificarilor tarifare intre vechea si noua structura tarifara:

1. Eliberare certificat constatator si raport istoric despre un debitor:
- Tarif vechi: 30 lei
- Tarif nou: 30 lei

2. Eliberare date statistice si informatii pentru serii de debitori grupate in functie de un criteriu:
- Tarif vechi: 3 lei/criteriu/debitor
- Tarif nou: 3 lei/criteriu/debitor

3. Eliberare copii de pe Buletinul procedurilor de insolventa:
- Tarif vechi: 0,2 lei/pagina copie
- Tarif nou: 1,50 lei/pagina copie

4. Eliberare copii certificate de pe actele de procedura publicate:
- Tarif vechi: 4 lei/debitor + 0,2 lei/pagina certificata
- Tarif nou: 10 lei/debitor + 1,50 lei/pagina certificata

5. Reduceri in functie de numarul de debitori despre care se solicita informatii:
Reducerile pentru ambele seturi de tarife sunt identice, oferind 30% pentru 11-100 debitori/creditori, 60% pentru 101-1.000 debitori/creditori si 80% pentru peste 1.000 de debitori/creditori. Structura reducerilor ramane neschimbata.

Rezumatul analizei:
Tarifele pentru eliberarea certificatului constatator si raportului istoric, precum si pentru eliberarea datelor statistice si informatii pentru serii de debitori in functie de un criteriu, raman neschimbate.
A avut loc o majorare semnificativa a tarifelor pentru eliberarea copiilor de pe Buletinul procedurilor de insolventa si pentru eliberarea copiilor certificate ale actelor de procedura publicate, iar reducerile oferite in functie de volumul de informatii solicitate nu au suferit modificari.
Aceasta analiza evidentiaza o tendinta generala de crestere a tarifelor pentru serviciile care implica eliberarea de copii si copii certificate, in timp ce tarifele pentru serviciile de informatii raman stabile.

Implicatii si beneficii
Acest ordin vine in sprijinul transparentei si eficientei in domeniul procedurilor de insolventa, oferind autoritatilor, institutiilor publice, misiunilor diplomatice, precum si mass-mediei acces gratuit sau facilitati la informatii importante. De asemenea, simplificarea si ajustarea tarifelor reflecta angajamentul Ministerului Justitiei de a adapta serviciile publice la nevoile societatii si la dinamica economica actuala.

Modalitati de plata diversificate
Ordinul nr. 381/C/2024 faciliteaza plata tarifelor prin mai multe metode, inclusiv in numerar, prin POS, virament bancar, sau prin portalul de servicii online al Oficiului National al Registrului Comertului. Aceasta diversitate de optiuni de plata subliniaza dorinta de a face serviciile mai accesibile pentru toate categoriile de utilizatori.

Concluzie
Implementarea noilor tarife pentru eliberarea de informatii si documente din Buletinul procedurilor de insolventa reprezinta un pas important in directia eficientizarii accesului la date esentiale in domeniul insolventei. Aceste modificari sunt menite sa sprijine mediul de afaceri, autoritatile, precum si publicul larg, asigurand un cadru legal adaptat la cerintele actuale. Prin acest ordin, Ministerul Justitiei reafirma angajamentul sau de a oferi servicii publice transparente, accesibile si la standarde inalte de calitate.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre insolventa

Nov072024

Anulare partiala ajustare TVA facturi clienti in insolventa

de Gina Popescu valabil la 07 Nov 2024
Intrebare: In cadrul procedurilor de insolventa ale unui client, incasam ocazional diferite sume. In cazul acestui partener am efectuat ajustarea bazei de impozitarea la intrarea in insolventa, asadar acum trebuie sa reversam partial aceasta ajustare. Aceasta procedura presupune emiterea unei autofacturi. Se inregistreaza aceasta factura in e-factura? Daca da, care sunt detaliile unei astfel de facturi.
Oct202024

Clienti in insolventa

de Gina Popescu valabil la 20 Oct 2024
Intrebare: Client intrat in insolventa, societatea noastra s-a inscris la masa credala cu suma datorata de clientul intrat in insolventa. Facturile emise erau scadente la 31.07.2024, tinand cont de art. 26 alin. (1) lit. c) ajustarile pentru deprecierea creantelor, inregistrate potrivit reglementarilor contabile aplicabile, reprezentand sume datorate de clientii interni si externi pentru produse, ...
Oct172024

Tratamentul contabil al marfurilor achizitionate de la firma in insolventa

de Alexandru Palaghia valabil la 17 Oct 2024
Intrebare: In luna august am achizitionat de la o societate aflata in insolventa marfa, parte din ea am vandut-o, iar cea care a ramas am vandut-o ca deseuri fier vechi. Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila, documente pe care ar trebui sa le am si o baza legala.
Iul312024

Societate in insolventa. Vanzare active. Declarare si plata trimestriala impozit pe profit

de Constanta Popa valabil la 31 Iul 2024
Intrebare: O scoala de soferi, care este in insolventa, a scos masinile la licitatie si face facturi pentru vanzarea acestora cu data de astazi 29.07.2024. In declaratia 100 pentru trimestrul al treilea al acestui an va fi necesar sa calculez, sa declar si sa platesc impozit pe profit? Va multumesc!
Apr302024

Provizioane pentru litigii - marfa in custodie

de Profeanu Laura valabil la 30 Apr 2024
Intrebare: Avem un client intrat in insolventa, la care am livrat marfa cu factura si aviz. Pentru facturile cu scadenta mai mare de 270 zile, am constituit provizion. Care ar fi abordarea in ceea ce priveste marfa trimisa cu aviz in custodie, cu probabilitate foarte mica de a fi recuperata? Putem constitui provizion pentru litigii (6812 = 1511)?
Apr222024

Ajustarea TVA creante neincasate partial

de Alexandru Palaghia valabil la 22 Apr 2024
Intrebare: Societatea noastra, platitoare de TVA si impozit pe profit, are in portofoliu un client, care anul trecut a intrat in procedura de insolventa, in luna mai 2023. La sfarsit de an, am constituit provizion pentru ajustarea creantei, cu limita de 50% deducere din valoarea totala. Creantele sunt din perioada 2013-2020, iar la intrarea societatii in procedura de insolventa ne-am inscris la masa ...
Vezi toate studiile de caz despre insolventa keyboard_double_arrow_right
Pe fondul unei economii dinamice, in care procedurile de insolventa reprezinta un aspect important pentru mediul de afaceri, Ministerul Justitiei a emis Ordinul nr. 381/C/2024. Acest act normativ, publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 136 din 19 februarie 2024, introduce o serie de modificari la tarifele pentru eliberarea de informatii si documente din Buletinul procedurilor de insolventa. Schimbarile vor deveni aplicabile incepand cu data de 20 martie 2024, marcand o etapa importanta in accesibilitatea datelor relevante pentru procedurile de insolventa.