Sistemul Garantie Returnare (SGR). Obligatiile comerciantilor si consultarea contractelor
27 Sep 2023
In ultima vreme, industria bauturilor din Romania se afla sub lumina reflectoarelor datorita implementarii Sistemului Garantie Returnare (SGR), iar comerciantii din aceasta categorie trebuie sa fie la curent cu obligatiile lor legale. RetuRO Sistem Garantie Returnare S.A., administratorul SGR, a emis un anunt important astazi (26 Septembrie 2023) prin care invita comerciantii sa consulte si sa actioneze in consecinta in legatura cu contractul pe care il vor incheia in cadrul acestui sistem.
SGR a fost creat pentru a gestiona bauturile din categoriile apa imbuteliata, bauturi racoritoare, bere, cidru, vin si bauturi spirtoase in ambalaje primare nereutilizabile din plastic, sticla sau aluminiu, cu dimensiuni cuprinse intre 0,1 litri si 3 litri.
Punctele cheie ale anuntului:
1. Termenul limita pentru inregistrare: Comerciantii din aceasta industrie au avut termen pana la 28 februarie 2023 pentru a se inregistra in baza de date a SGR. Cu toate acestea, inregistrarile inca mai sunt posibile pentru cei care nu au reusit sa respecte termenul limita initial.
2. Consultarea contractului: Comerciantii inregistrati in SGR sunt acum invitati sa consulte contractul pe care il vor incheia cu administratorul SGR. Acest contract poate fi accesat din contul de utilizator al comerciantilor, in sectiunea "Consultare contract."
3. Perioada pentru observatii si recomandari: Un aspect important este faptul ca, timp de 20 de zile de la acest anunt, comerciantii au posibilitatea sa transmita observatii si recomandari cu privire la continutul contractului. Aceste sugestii pot fi trimise pe adresa consultare@returosgr.ro pana pe data de 16 octombrie 2023.
4. Nicio exceptie: RetuRO Sistem Garantie Returnare S.A. subliniaza ca niciun comerciant nu este exceptat de la obligatia de a se inregistra in SGR, indiferent de dimensiunea afacerii sau alte criterii.
5. Procedura de inregistrare: Inregistrarea in SGR implica furnizarea detaliilor societatii si ale persoanei de contact pe platforma www.returosgr.ro. Dupa crearea contului, comerciantii trebuie sa transmita administratorului SGR o notificare care cuprinde informatii esentiale despre structurile de vanzare, produsele comercializate, estimarile de vanzari pentru anul respectiv, modul de preluare a ambalajelor si punctele de returnare disponibile. Dupa transmiterea notificarii, comerciantii au un termen de cel mult 90 de zile pentru a incheia un contract cu administratorul SGR.
In concluzie, comerciantii din industria bauturilor trebuie sa actioneze prompt si sa respecte toate etapele impuse de Sistemul Garantie Returnare. Neglijarea acestor obligatii poate atrage amenzi considerabile. Cu o perioada de consultare si feedback deschisa pentru comercianti, SGR doreste sa creeze un sistem transparent si eficient pentru toti cei implicati in comercializarea acestor produse.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!
Studii de caz si articole despre modificari fiscale
Stabilirea din oficiu a TVA datorata de catre persoanele impozabile care aveau obligatia depunerii D311 si care nu si-au indeplinit aceasta obligatie
de
Profeanu Laura
11 Mai 2024
ANAF se pregateste sa implementeze noi masuri de monitorizare si impunere din oficiu a TVA pentru contribuabilii care nu isi indeplinesc obligatiile legale privind TVA in perioada in care sunt declarati inactivi sau in perioada in care le este anulat codul de TVA, conform art. 11 alin. 6 si 8 din Codul fiscal.
Conform art. 324 alin. 10) lit. a) si b) din Codul fiscal, persoanele impozabile al ...
Modificari importante privind deducerea TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare
de
Profeanu Laura
27 Apr 2024
In contextul adoptarii generalizate a sistemului e-Factura, Ministerul Finantelor propune eliminarea posibilitatii deducerii TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare.
In acest sens, un proiect de Hotarare de Guvern initiat recent de Ministerul Finantelor, propune abrogarea alineatului 7) de la pct. 69 din Normele metodologice, care prevede ca o ...
Modificari privind ajustarea bazei de impozitare, in vigoare cu 08 martie 2024
de
Profeanu Laura
12 Mar 2024
Pe 8 martie 2024, Codul fiscal a fost modificat in privinta ajustarii bazei de impozitare pentru TVA, in contextul reducerilor de pret acordate dupa livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor. Aceste schimbari reflecta o incercare de a alinia legislatia fiscala nationala cu cea a Uniunii Europene si jurisprudenta Curtii de Justitie a UE.
Inainte de aceasta actualizare, ajustarea bazei de ...
Ian202024
Contract de inchiriere spatiu cu doi coproprietari (soti)
de
Mariana Prejbeanu
valabil la 20 Ian 2024
Intrebare: Am inchiriat un spatiu si pe contractul de inchiriere apar ambii soti proprietari, cu cota parte de 50%. Prin prisma modificarilor din 2024 privind impozitul cu retinere la sursa, cum ar trebui sa procedez, sa impozitez suma virata lunar si apoi, sa declar la sfarsitul anului in D205 ambii soti, impartind venitul si impozitul la 2? Virarea venitului din chirie il fac intr-un singur cont comunicat ...
Dec082023
Conditii 2024 pentru aplicarea impozitului pe veniturile microintreprinderii
de
Alexandru Palaghia
valabil la 08 Dec 2023
Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca incepand cu anul 2024, pentru a ramane platitor impozit pe venit microintreprindere mai este conditionat de angajarea unei persoane? Cifra de afaceri la sfarsitul anului 2023 este 50,000 euro.
Dec092023
Compensare intre drepturi si obligatii
de
Profeanu Laura
valabil la 09 Dec 2023
Intrebare: O microintreprindere care aplica sistemul de TVA la incasare doreste sa ofere sub forma de dividende un birou (amenajat ca locuinta) impreuna cu parcarea subterana catre asociatul unic. Biroul a fost achizitionat impreuna cu parcarea subterana in ian. 2022 prin taxare inversa, iar livrarea catre asociat se doreste cu TVA de 5% ca parte a politicii sociale. Pasii pe care dorim sa ii urmam sunt in ...
Vezi toate studiile de caz despre modificari fiscale keyboard_double_arrow_right