Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 31 Martie 2025

Situatii RO e-Factura

valabil la 11 Iul 2024
Intrebare: In contextul introducerii reglementarilor legate de sistemul RO e-Factura, ANAF a dat unele raspunsuri la solicitari de clarificare primite de la contribuabili.

O astfel de clarificare suna astfel:

8. Clarificari necesare cu privire la situatia facturilor emise catre o societate, achitate anterior de angajatii respectivei societatii in contextul RO e-Factura si supuse decontarii: In practica vor aparea dificultati semnificative pentru o societate, odata cu intrarea in vigoare a legislatiei aferente utilizarii sistemului RO e-Factura, in special in procesul de raportare a acestor operatiuni de catre cumparator in baza deconturilor efectuate de angajati. Desi sistemul de facturare electronica va fi obligatoriu incepand cu data de 1 iulie 2024, o societate care are calitatea de cumparator nu poate controla comportamentul fiscal al furnizorilor sai si daca acestia vor transmite sau nu o factura in format electronic.

Posibilitatea care exista acum ca salariatul sa achite facturile de delegatie in numele sau de persoana fizica nu va mai fi permisa.

In format standard efactura exista campuri speciale (i) camp cu ultimele cifre ale cardului cu care s-a facut plata si (ii) camp sold de plata, care permit ca facturile de la delegatii sa poata fi reconciliate cu ce au adus delegatii la decontare si respectiv sa se stie daca anumite facturi au fost platite deja de cei care au fost in delegatie

Se lucreaza la modificari legislative cu privire la interzicerea posibilitatii de a deduce facturi emise catre angajati

In acest context, care este opinia R&S in legatura cu facturile care sunt anexate la deconturi de cheltuieli/delpasare?

Mai concret, astfel de facturi care nu se inregistreaza ca si documente individuale, ci reprezinta anexe la decontul de cheltuieli/deplasari, care se inregistreaza acesta din urma ca si document contabil, sunt documente deductibile fiscal?

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: 50-249 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 3030

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Impozit pe profit

Mar292025

Cheltuieli reclama si publicitate. Regim fiscal

de Mariana Prejbeanu valabil la 29 Mar 2025
Intrebare: Un SRL face reclama pentru produsele sale pe retelele de socializare (tiktoc, facebook etc.) pe baza unui contract de reclama si publicitate incheiat cu o firma cu cod CAEN - activitati ale agentiilor de publicitate. Sunt aceste cheltuieli deductibile integral? Firma intermediara trebuie sa faca anumite rapoarte lunar pentru serviciile de reclama sau este suficient contractul incheiat? ...
Mar262025

Sponsorizare asociatie nonprofit de catre o companie

de Elena Ionescu valabil la 26 Mar 2025
Intrebare: O Companie a sponsorizat o Asociatie nonprofit care are mai multe obiecte de activitate prevazute prin statut, printre care: initierea si derularea de programe si proiecte cu caracter educational, cultural-artistic, spiritual, sportiv si conceperea, realizarea si editarea de materiale educationale in diverse domenii de formare, sub forma tiparita si in format electronic, concretizate in carti, ...
Mar252025

Completare declaratie D101 organizatie nonprofit

de Elena Ionescu valabil la 25 Mar 2025
Intrebare: Un ONG infiintat in 2024 a inregistrat cheltuieli in scopul activitatii de baza in cuantum de 2000 lei si a incasat din donatii si subventii 1550 lei. Cum trebuie completata D101 tinand cont de faptul ca aceasta a incheiat anul pe deficit 450 lei? Mentionam faptul ca Ong-ul nu a avut activitate economica, iar sumele de bani utilizate peste valoarea donatiilor si subventiilor au avut ca sursa ...
Mar222025

Deductibilitate cheltuieli si TVA

de Profeanu Laura valabil la 22 Mar 2025
Intrebare: Societate platitoare de tva si impozit pe profit, face o achizitie intracomunitara de bunuri din Germania, achizitioneaza o usa pentru sediul social in valoarea de 336 eur. Factura se emite fara TVA (deci se face taxare inversa). Cum tratam aceasta cheltuiala si tva-ul, avand in vedere ca sediul social al societatii este stabilit in baza unui contract de comodat? Contractul de comodat este ...
Mar212025

Cheltuieli cu autoturismele care fac obiectul limitarii la 50%

de Olga Crevelescu valabil la 21 Mar 2025
Intrebare: Cheltuielile aferente vehiculelor rutiere motorizate care nu sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice sunt deductibile 50%. Avand in vedere ca suma maxima deductibila cu amortizarea unui autoturism este 1.500 lei pe luna, inseamna ca in acest caz se pot deduce doar 750 lei?
Mar192025

Evidentiere rulaj cont 691. D101

de Vera Constantin valabil la 19 Mar 2025
Intrebare: La declaratia 101, la randul nr. 2 "Cheltuieli de exploatare", se aduna si impozitul pe profit (contul 691)?