Solicitarea numarului unic de identificare a noilor case de marcat - Formularul C801
10 Aug 2018
Intrucat se apropie termenul de la care se vor aplica sanctiuni pentru nedotarea cu aparatele de marcat electronice (1 septembrie pentru contribuabilii mari si mijlocii si 1 noiembrie pentru ceilalti contribuabili) reamintim ca utilizatorii caselor de marcat electronice fiscale trebuie sa solicite directiei generale regionale a finantelor publice/ directiei generale de administrare a marilor contribuabili in a carei raza se va instala aparatul, atribuirea numarului unic de identificare din aplicatia informatica a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pentru fiecare aparat achizitionat, in vederea instalarii si fiscalizarii acestuia.
"Cererea de atribuire a numarului de ordine din Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judet/municipiul Bucuresti sau a numarului unic de identificare din aplicatia informatica a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala" - Formular C 801 se poate depune si prin intermediul Spatiului Privat Virtual.
Cererea va fi insotita de urmatoarele documente:
• copia facturii si a documentului de plata care atesta achizitionarea aparatului de marcat electronic fiscal, copia contractului de vanzare-cumparare cu plata in rate sau, dupa caz, copia contractului de leasing financiar incheiat cu clauza expresa privind asumarea obligatiei partilor ca la expirarea contractului de leasing se transfera utilizatorului dreptul de proprietate asupra aparatului;
• copia procesului-verbal de sigilare a memoriei fiscale si a aparatului de marcat electronic fiscal;
• declaratia pe propria raspundere a utilizatorului privind adresa de la locul unde va fi instalat aparatul de marcat electronic fiscal sau, dupa caz, declaratia privind desfasurarea activitatii in regim ambulant ori in regim de taxi, insotita de certificatul constatator eliberat de oficiul registrului comertului, privind deschiderea punctului de lucru;
• declaratia pe propria raspundere a utilizatorului privind numarul de inmatriculare al autovehiculului pe care se va instala aparatul de marcat electronic fiscal, insotita de copia autorizatiei taxi, in cazul activitatii de taximetrie.
• certificatul de garantie al aparatului de marcat electronic fiscal.
In urma depunerii cererii organul fiscal emite "Certificatul de atribuire a numarului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale".
Numărul unic de identificare alocat fiecărui dispozitiv este comunicat utilizatorului prin ”Certificatul de atribuire a numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale” şi este înscris de către tehnicianul de service în memoria fiscală a aparatului de marcat electronic fiscal la instalarea acestuia.
In cazul cererilor depuse prin intermediul serviciu lui Spatiul Privat Virtual, emiterea certificatului de atribuire a numarului unic de identificare se efectueaza automat si acesta este comunicat solicitantului prin intermediul SPV.
Informatii despre completarea si transmiterea cererii precum si documentele care trebuie atasate, se regasesc in Ghidul publicat pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in cadrul sectiunii Servicii Online/"Aparate de marcat electronice fiscale (case de marcat)"
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"!
Studii de caz si articole despre case de marcat
Noi masuri propuse in sprijinul operatorilor economici in contextul utilizarii caselor de marcat
de
Profeanu Laura
28 Oct 2024
Guvernul Romaniei a publicat un proiect de ordonanta de urgenta care aduce modificari in legislatia privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale. Modificarile vizeaza atat amanarea aplicarii unor sanctiuni, cat si introducerea unor exceptii de la utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale.
Aplicarea dispozitiilor art. 10 lit. cc) si art. 11 alin. ...
Oct072024
Factura si bon fiscal. Neconcordante intre D300 si P300
de
Ionut Jinga
valabil la 07 Oct 2024
Intrebare:
O societate platitoare de tva presteaza servicii - cursuri auto catre persoane fizice. Pentru prestarea serviciilor se emite factura si bon fiscal pentru sumele incasate. Exista situatii in care incasarea are loc in aceeasi zi, dar exista si situatia in care se negociaza o scadenta de 30-60 zile, astfel incat in aceasta situatie nu se stie cum va achita ulterior clientul cash sau prin virament ...
Oct022024
Justificarea neconcordantei intre decontul de TVA cod 300 si decontul precompletat RO e-TVA
de
Amelia Dumitras
valabil la 02 Oct 2024
Intrebare:
La verificarea e-TVA s-a constatat ca la casele de marcat a fost facuta o setare gresita, luand in totalul vanzarii in numerar si suma suportata de Casele de sanatate pentru retetele compensate sau gratuite, pentru care se emite factura, astfel raportarea in RO e-Case de marcat a fost majorata cu aceasta valoare. Mentionez ca in contabilitate vanzarea in numerar a fost inregistrata corect. ...
Iul212024
Atentionare R243.3
de
Profeanu Laura
valabil la 21 Iul 2024
Intrebare:
La declaratia 394 eroare: R243.3
Iun232024
Bonuri fiscale. OUG 692024
de
Ionut Jinga
valabil la 23 Iun 2024
Intrebare: Va rugam sa ne explicati ce modificari trebuie facute la bonurile fiscale emise de casele de marcat in lumina ultimelor reglementari si daca este nevoie sa contactam furnizorii de servicii privind acestea pentru efectuarea modificarilor necesare. Care este termenul de aplicare a acestora.
Mai282024
Registru de casa
de
Alexandru Palaghia
valabil la 28 Mai 2024
Intrebare: Noi intocmim zilnic Registrul de casa si editam Raportul fiscal zilnic (Z). Intrebarea noastra este daca in casa de marcat trebuie sa inregistram si iesirile de numerar sau doar intrarile de numerar (vanzarile). Adica soldul Registrului de casa trebuie sa fie egal cu soldul din Raportul Z?
Vezi toate studiile de caz despre case de marcat keyboard_double_arrow_right