Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 29 Decembrie 2024

Stingerea obligatiei principale prin darea in plata

Intrebare: Va rugam sa ne oferiti o solutie cu privire la tratamentul contabil si fiscal pentru un contract de dare in plata. Ne confruntam pentru prima data cu aceasta situatie si avem perceptii diferite intre departamente (financiar-contabil, juridic, marketing, logistic etc). Pentru o intelegere unitara si corecta avem nevoie de parerea unui specialist, motiv pentru care apelam la ajutorul dvs. Cativa dintre partenerii nostri (avand atat calitate de clienti, cat si calitate de furnizori) ne-au prestat servicii de marketing. Pentru stingerea datoriei s-a agreat in contract/act aditional, darea in plata a produselor comercializate de catre societatea noastra. Mentionam ca produsele care fac obiectul acestui tip de contract, reprezinta livrari suplimentare fata de comenzile efectuate in baza contractului de vanzare-cumparare, incheiat anterior. Va redau mai jos extrase din contract / acte aditional care fac referire la darea in plata. Cazul 1: La articolul privind Pretul contractului se mentioneaza: - partile convin in mod extres ca plata pretului sa se realizeze prin transmiterea proprietatii urmatoarelor produse comercializate de beneficiar, a caror valoare este cel putin egala cu pretul prezentului contract (produs: Metos) Cazul 2: La articolul Obiect (din Actul aditional la contract), se mentioneaza: - in vederea stingerii totale a obligatiei de plata a sumei de X lei rezultat din contractul mai sus mentionat, Beneficiarul da, iar Prestatorul primeste prin dare in plata urmatoarele produse comercializate de beneficiar, in valoare totata de x lei (produs: Los Ovados); Intrebari: 1. Ce documente se intocmesc la livrarea produselor care fac obiectul darii in plata? Aviz de expeditie, factura, etc? 2. In cazul in care se emite factura, valoarea produselor facturate reprezinta venit pentru societatea noastra? 3. Este obligatoriu sa se intocmeasca si proces verbal de compensare pentru stingerea datoriilor reciproce? 4. Exista o varianta in care produsele livrate sa nu fie asimilate unei livrari de bunuri adica sa nu trebuiasca inregistrate venituri in contabilitatea noastra? 5. Orice alte clarificari ne-ar fi utile. Va multumim, toate cele bune! 

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 10-49 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4675

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Inregistrari contabile

Dec222024

Lichidare voluntara societate. Termen situatii financiare

de Mariana Prejbeanu valabil la 22 Dec 2024
Intrebare: Asociatul unic al unei societati cu raspundere limitata, fara activitate de la sfarsitul anului 2019, neplatitoare de TVA, platitoare de impozit pe profit, a hotarat la data de 16.12.2024 lichidarea voluntara a societatii. Soldurile din balanta la data deciziei sunt: C1012 = 600; C1061 = 100; D1171 = 75842; D4482 = 108; D461 (avans nedecontat la data bilanutul) = 4750; C4551 = 80000. Va rog, ...
Dec102024

Achizitia si revanzarea brazilor de Craciun

de Profeanu Laura valabil la 10 Dec 2024
Intrebare: Societatea noastra doreste sa achizitioneze de la o persoana fizica, fara nicio forma de organizare, brazi in vederea revanzarii lor catre alte societati. Care sunt documentele care trebuie sa le folosim? Este suficient borderoul de achizitie pentru intrare in gestiune? Pentru iesirea din gestiune este suficienta factura? In opinia noastra, acesti brazi nu intra in sfera materialului lemnos, ...
Nov292024

Recunoasterea provizioanelor de munca

de Alexandru Palaghia valabil la 29 Nov 2024
Intrebare: Care este pocedura pentru constituire provizioane pentru concediile de odihna neefectuate la final de an? Aceste provizioane sunt obligatorii? Care sunt inregistrarile contabile ce trebuie facute, dar si ce documente se intocmesc? Multumesc!
Nov222024

Acordare cadouri de Craciun clientilor

de Gina Popescu valabil la 22 Nov 2024
Intrebare: De Craciun dorim sa trimitem/dam clientilor nostri pachete cadou. Unor clienti vom trimite pe curier pachetele, iar altora vom duce personal pachetele. Intern am intocmit o lista clara cu clientul si numele persoanei careia ii dam cadoul. Intrebarea este: Care sunt inregistrarile contabile pe care trebuie sa le facem?
Nov202024

Decontare ochelari

de Profeanu Laura valabil la 20 Nov 2024
Intrebare: Referitor la decontarea ochelarilor de vedere, conform recomandarii Directivei Europene. Firma noastra deconteaza in limita a 400 lei/an, contra/valoarea ochelarilor de vedere pentru angajati. In acest scop a fost intocmita o procedura in care sunt precizate categoriile de personal eligibile si documentele justificative necesare a fi prezentate, adica: - recomandarea mediculul de ...
Sep282024

Lichidare societate pe actiuni. Monografie actionar persoana juridica (tituri de participare, clienti incerti)

de Gina Popescu valabil la 28 Sep 2024
Intrebare: O societate comerciala (A) are ca actionar majoritar (99%) o alta societate comerciala (B). Societatea comerciala A a incheiat procesul de lichidare si conform actului de lichidare se transfera catre actionarul majoritar (B), creante, terenuri si cladiri in valoare de 40.000.000 lei. In contabilitatea societatii comerciale B exista titlurile de participare (261) detinute la societate ...