Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 23 Noiembrie 2024

Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate si Taxa pentru serviciile de reclama si publicitate

02 Mar 2024

1. Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate

Utilizarea spatiilor publice pentru afisaj publicitar vine la pachet cu obligatii fiscale, reglementate de Codul fiscal prin art. 478.
Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate este o obligatie fiscala datorata de orice persoana (fizica sau juridica) care utilizeaza panouri, afisaje sau structuri de afisaj in scopuri publicitare, in afara celor reglementate de art. 477 din Codul fiscal. Aceasta taxa este destinata bugetelor locale ale comunelor, oraselor sau municipiilor unde sunt amplasate aceste structuri de afisaj, inclusiv in Bucuresti.

Cum se calculeaza valoarea taxei?
Valoarea taxei se stabileste anual, prin inmultirea suprafetei afisajului (exprimata in metri patrati sau fractiuni de metru patrat) cu o suma determinata de consiliul local. Suma per metru patrat variaza in functie de locatia afisajului, fiind de pana la 32 lei pentru afisaje la locul activitatii economice si de pana la 23 lei pentru celelalte tipuri de afisaje.
Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
Potrivit normelor de aplicare (punctul 152):
(1) Suprafata pentru care se datoreaza taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate, asa cum este prevazuta la art. 478 din Codul fiscal, este determinata de dreptunghiul imaginar in care se inscriu toate elementele ce compun afisul, panoul sau firma, dupa caz.
(2) Firma instalata la locul in care o persoana deruleaza o activitate economica este asimilata afisului.
(3) Exemplu de calcul in cazul expunerii unui afis, panou sau sigla:
Suprafata pentru care se datoreaza taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate se determina prin inmultirea L x l, respectiv 5,73 m x 4,08 m = 23,38 mp.
Taxa se calculeaza pentru un an fiscal, in functie de numarul de luni in care se afiseaza in scop de reclama si publicitate. Fractiunile mai mici de o luna se rotunjesc la luna.

Modalitati de plata si termene
Taxa se plateste anual, in doua rate egale, pana la 31 martie si 30 septembrie. Pentru sume de pana la 50 lei, plata se efectueaza integral la primul termen de plata, in acelasi buget local de catre contribuabili, persoane fizice si juridice.

Obligatii declarative
Persoanele care datoreaza aceasta taxa sunt obligate sa depuna o declaratie la autoritatea administratiei publice locale, in termen de 30 de zile de la data amplasarii structurii de afisaj.

Scutiri de la plata
Exista situatii specifice in care taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate nu se aplica, cum ar fi pentru institutiile publice care nu fac reclama activitatilor economice, afisele amplasate in interiorul cladirilor, sau pentru panourile de identificare si informatii de utilitate publica.

2. Taxa pentru serviciile de reclama si publicitate

Publicitatea este un instrument vital pentru succesul oricarei afaceri. Conform art. 477 din Codul fiscal, orice persoana (fizica sau juridica) care beneficiaza de servicii de reclama si publicitate in Romania, pe baza unui contract sau a unei intelegeri, este obligata sa plateasca o taxa pentru aceste servicii. Aceasta obligatie exclude serviciile de reclama realizate prin mijloace de informare in masa scrise si audiovizuale, cum ar fi ziarele, radioul, televiziunea si internetul, care se aliniaza la activitatile standard ale agentilor de publicitate.

Baza de impunere si cota taxei
Taxa pentru serviciile de reclama si publicitate se calculeaza aplicand o cota procentuala (stabilita de consiliul local intre 1% si 3%) la valoarea serviciilor prestate, excluzand TVA. Serviciile de decorare si intretinere se includ in valoarea serviciului de reclama si publicitate. Aceasta abordare asigura o taxare echitabila, proportionala cu valoarea serviciilor oferite.

Obligatii fiscale si termene
Prestatorii de servicii de reclama si publicitate sunt responsabili pentru declararea si plata acestei taxe la bugetul local al unitatii administrativ-teritoriale unde sunt prestate serviciile. Taxa trebuie declarata si platita lunar, pana la data de 10 a lunii urmatoare celei in care a fost incheiat contractul de prestari servicii.
Potrivit normelor de aplicare (punctul 150):
(1) Prestatorul de servicii de reclama si publicitate evidentiaza in conturi analitice, in mod distinct, taxa de servicii de reclama si publicitate datorata pe fiecare municipiu, oras, comuna, sector in parte, pe raza caruia se realizeaza serviciul de publicitate, situatie pe care o transmite persoanei care beneficiaza de servicii de reclama si publicitate.
(2) Pe baza situatiei primite de la prestatorul de servicii de reclama si publicitate, beneficiarul serviciilor de reclama si publicitate depune declaratia de impunere si varsa taxa pentru servicii de reclama si publicitate la bugetul local al unitatii administrativ-teritoriale in raza careia persoana presteaza serviciile de reclama si publicitate, lunar, pana la data de 10 a lunii urmatoare celei in care a intrat in vigoare contractul de prestari de servicii de reclama si publicitate.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre taxa pentru afisaj

Iun152024

Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate

de Vera Constantin valabil la 15 Iun 2024
Intrebare: Compania noastra, producatoare, colaboreaza cu o serie de distribuitori care la randul lor distribuie catre o serie de magazine din tara. In perioada urmatoare dorim ca in magazinele respective (cu care nu avem o relatie comerciala directa), sa folosim bannere publicitare sau stickere pe geam/ sau panouri atat outdoor cat si indoor de dimensiuni mai mari sau mai mici, variind de 1 mp la 80 mp. As ...
Apr152019

Taxa pentru servicii de reclama si publicitate si taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate. Tratament fiscal

de Nicolae Liviu valabil la 15 Apr 2019
Intrebare: Care este fluxul si obligativitatea declararii taxelor de afisaj si reclama? Care este diferenta dintre cele doua? Firma detine bannere, totemuri, panouri, indicatoare atat in spatii inchise (cladiri sediu showroom, mall), cat si in spatii deschise (curte sediu, panouri in afara curtii - diverse locatii). Care dintre acestea se declara la DITL in baza a ce documente si in ce termen? Scoaterea de ...
Vezi toate studiile de caz despre taxa pentru afisaj keyboard_double_arrow_right
1. Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate