Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 22 Aprilie 2025

Transfer active. Cod TVA anulat. Aspecte contabile si fiscale

Intrebare: Societatea X (SRL), inregistrata in scopuri de TVA, a cumparat, in noiembrie 2013, de la societatea Y (SRL), inregistrata in scopuri de TVA, FONDUL DE COMERT - ATELIER TAMPLARIE alcatuit din: - cladiri (intabulate in Cartea Funciara. Aceste cladiri nu sunt noi); - drumuri si platforme betonate - curte pietruita; - gard imprejmuire ; - put apa; - motostivuitor; - materiale de natura obiectelor de inventar. Mentionam ca cele doua societati la momentul efectuarii tranzactiei erau afiliate, in sensul ca unul din asociatii societatii Y detinea parti sociale in procent de 2% si la societatea X. Societatea Y, in anul 2013, cand a facturat FONDUL DE COMERT - ATELIER TAMPLARIE (alcatuit din bunurile mentionate mai sus) la pretul vanzarii a adaugat T.V.A. 24% {atat asupra cladirilor (care nu sunt noi) cat si asupra celorlalte bunuri}. Pretul vanzarii (fara TVA inclus) s-a stabilit in urma unui raport de evaluare intocmit de catre un expert evaluator - ANEVAR. Societatea X (care a cumparat) a dedus TVA-ul, integral, in anul 2013, iar societatea Y (care a vandut) a platit, integral, TVA-ul catre stat. Societatea X (cumparatoare) a inregistrat in actele contabile, FONDUL DE COMERT - ATELIER TAMPLARIE, astfel: - cladirile au fost inregistrate in contul contabil 212; - drumurile si platformele betonate - curte pietruita, au fost inregistrate in contul contabil 212; - gard imprejmuire a fost inregistrat in contul contabil 212; - put apa a fost inregistrat in contul contabil 212; - motostivuitor a fost inregistrat in contul contabil 2132; - materiale de natura obiectelor de inventar au fost inregistrate in contul contabil 303. In anul 2022, luna ianuarie, societatii X (care a cumparat) i s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform art.316, alin.(11), lit.c) din Legea nr. 227/2015 privind Cod Fiscal. In anul 2022 si anul 2023, in luna decembrie, societatea X a depus la ANAF ajustarea negativa de TVA, prin FORMULARUL 307. In prezent, societatea figureaza ca neinregistrata in scopuri de TVA, ca urmare a anularii din oficiu conform Art.316, alin.(11), lit.c) din Legea nr.227/2015 privind Cod Fiscal. In anul 2024 societatea X vrea sa vanda FONDUL DE COMERT - ATELIER TAMPLARIE (alcatuit din bunurile mentionate mai sus). INTREBARI: 1) Societatea Y, in anul 2013, a facturat corect aplicand TVA asupra cladirilor (care nu sunt noi)? 2) Societatea X a inregistrat corect, in actele contabile, FONDUL DE COMERT - ATELIER TAMPLARIE, conform celor de mai sus? 3) Daca in anul 2024 societatea X vinde FONDUL DE COMERT - ATELIER TAMPLARIE (alcatuit din bunurile mentionate mai sus), la pretul de vanzare asupra cladirilor va fi obligata sa colecteze si sa plateasca TVA catre stat? Sau pentru cladiri nu va colecta si plati TVA ( daca nu sunt noi) acestea fiind scutite de TVA conform Art. 292, alin.(2), lit.f)? 4) Ce se intampla cu TVA-ul ramas de ajustat ca urmare a anularii inregistrarii in scopuri de TVA, daca se vinde fondul de comert in anul 2024? TVA-ul ramas de ajustat, in aceasta situatie, se reflecta tot prin formularul 307? 5) Asupra celorlalte bunuri (ex. drumuri si platforme betonate - curte pietruita, gard imprejmuire, put apa, motostivuitor si materiale de natura obiectelor de inventar) la pretul de vanzare va trebui sa colecteze si sa plateasca TVA? 6) Avand in vedere e-Factura, societatea X cand vinde fondul de comert, in anul 2024, in factura poate sa scrie doar: "Vanzare FOND DE COMERT - ATELIER TAMPLARIE", conform contract de vanzare-cumparare autentificat sub nr....../....... de B.N.P.... si separat sa intocmeasca o Anexa la factura in care vor fi trecute, in detaliu, toate bunurile? In factura sau Anexa trebuie mentionat vreun cod (NC sau CPV)?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-9 angajati
Platitoare TVA: Nu
Cod CAEN: 6810

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Contabilitatea activelor

04Apr2025

Lichidare societate. Transfer imobil catre asociat

de Irina Dumitrescu valabil la 04 Apr 2025
Intrebare: O firma a achizitionat in anul 2021 o vila prin taxare inversa in valoare de 545000 lei + 103550 lei tva. S-a amortizat valoarea de 45000 lei. Asociatul unic care este si administrator doreste sa lichideze societatea si sa-si treaca apartamentul pe numele lui. Va rugam sa ne spuneti cum procedam in situatia in care vrea sa vanda imobilul sau daca exista alta metoda prin lichidarea ...
28Mar2025

Utilaje achizitionate in leasing financiar. Aspecte fiscale

de Ionut Jinga valabil la 28 Mar 2025
Intrebare: Pentru o societate platitoare de TVA si impozit pe profit, va rog sa imi specificati cota de deductibiliate in cazul leasingului financiar pentru utilaje folosite exclusiv in activitatea economica. Ratele de leasing sunt considerate deductibile integral din punct de vedere a TVA-ului si a impozitului pe profit? Multumesc anticipat.
28Mar2025

Amortizare fiscala pentru utilaje

de Mariana Prejbeanu valabil la 28 Mar 2025
Intrebare: Pentru o societatea platitoare de TVA si impozit pe profit, va rog sa imi specificati care este amortizarea fiscala deductibila din punct de vedere fiscal pentru utilaje amortizabile liniar, folosite exclusiv in scopul desfasurarii activitatii. Se aplica amortizarea fiscala de 1500 ron deductibila din amortizarea contabila, sau se poate considera deductibila intreaga amortizare, fiind vorba de ...
18Mar2025

Regimul fiscal al schimbului de bunuri

de Alexandru Palaghia valabil la 18 Mar 2025
Intrebare: O societate are in proprietatea sa un teren pe care doreste sa-l dea la schimb in baza unui contract de schimb conform art.1763 Cod civil. Urmare a acestui contract de schimb societatea intra in posesia unui alt teren in schimbul proprietatii terenului detinut. Intrebare: ce obligatii fiscale si declarative are societatea, din perspectiva impozitului pe profit si TVA?
03Mar2025

Donatie bunuri catre angajati

de Profeanu Laura valabil la 03 Mar 2025
Intrebare: In cazul laptopurilor, telefoane si alte bunuri similare se pot dona angajatilor sau membrilor de familie al acestora? Care este regimul contabil si fiscal pentru acestea?
05Feb2025

Instalatie frigorifica primita gratuit din Olanda

de Vera Constantin valabil la 05 Feb 2025
Intrebare: Societatea noastra platitoare de tva, impozit pe profit, pentru buna colaborare cu un partener din Olanda primeste cadou o instalatie frigorifica pentru depozitarea produselor (cu titlu gratuit). Va rog sa-mi specificati urmatoarele: - ce documente sunt necesare pentru obtinerea codului UIT la intrarea in tara si la ce pozitie se declara? - monografie contabila pentru inregistrarea in ...