Transfer din Romania in Austria si Olanda. Livrari pe teritoriul acestor state. Sediu permanent
Raspuns oferit deIrina Dumitrescu
Consultant fiscal, Expert contabil
valabil la 04 Aug 2019
Intrebare:
Societatea noastra este detinuta de o societatea din Austria. Avem doua tipuri de vanzari:
a) Vanzare directa (asta inseamna ca facturam si livram direct catre clientul final).
b) Vanzare indirecta (facturam catre societatea mama si livram catre client). In cadrul vanzarilor indirecte suntem inregistrati in scop de TVA in Austria si in Olanda. Societatea mama este inregistrata in scopuri de TVA in Romania. In cadrul vanzarilor indirecte avem 3 situatii:
1) Vanzarea se face catre societatea mama inregistrata in scopuri de TVA in Romania. Vanzarea este considerata livrare interna si este cu TVA. Ea facand mai departe livrarea intracomunitara direct catre clientul final.
2) Vanzare catre societatea mama inregistrata si ea in scopuri de TVA in Olanda cu livrare din depozitul inchiriat in Olanda de noi, direct catre clientii finali. Societatea mama emite factura din Olanda catre clientii finali. Aici noi colectam TVA si il declaram si il platim in Olanda
3) Vanzare catre societatea mama inregistrata si ea in scopuri de TVA in Austria cu livrare din depozitul inchiriat in Austria de noi direct catre clientii finali. Societatea mama emite factura din Austria catre clientii finali. Aici noi colectam TVA si il declaram in Austria.
Noi livram in prima faza bunurile din Romania, catre cele doua depozite, cu proforme si le declaram in D300 si D390 ca si livrare intracomunitara. In corespondenta avem declaratiile facute atat in AT cat si NL de catre reprezentantii nostri fiscali. Valoarea marfurilor livrate catre depozitele noastre este mai mica decat valoarea vanzarilor catre societatea mama inregistrata in fiecare tara in parte. Aceasta diferenta de pret se observa in compararea veniturilor de exploatare si baza impozabila declarata prin decontul de TVA.
Pentru fiecare depozit platim o suma care include chiria lunara si manipularea marfurilor de catre personalul care deserveste depozitul. Noi nu avem angajati in cele doua depozite.
Avand in vedere cele mentionate mai sus trebuie sa ne inregistram sediu permanent in cele doua tari?
Este in regula diferenta dintre veniturile din exploatare si baza impozabila din decontul de TVA atata timp cat nu avem inregistrat sediu permanent in cele doua tari?
Ce alte obligatii fiscale ne revin?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro
Login utilizator
De ce sa te inregistrezi?
- 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
- Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"!
Intrebari similare din categoria Inregistrarea contribuabililor
Nov082024
Modificare denumire strada. Inregistrari fiscale
de
Constanta Popa
valabil la 08 Nov 2024
Intrebare:
Societatea are doua puncte de lucru la care s-a schimbat denumirea strazii, fizic nu s-au mutat in alta locatie. Avand in vedere ca sunt declarate la alta adresa in certificatul constatator si ca in declaratia 700 pentru deschiderea unui punct de lucru nu exista rubrica de schimbare a adresei, iar pe imprimanta fiscala F4105, trebuie sa fie inscrisa noua adresa, cum procedam pentru a fi ...
Oct132024
Domiciliu fiscal diferit de sediul social. Sediu secundar. Adresa din facturi
de
Constanta Popa
valabil la 13 Oct 2024
Intrebare:
Societatea noastra are sediul social in sectorul 2 si un punct de lucru in judetul Ilfov. La sediul social lucreaza aproximativ 30 de angajati, iar la punctul de lucru aproximativ 10 angajati. Managementul societatii a decis modificarea domiciliului fiscal din sector 2 in Jud. Ilfov, fara a efectua formalitati si la Registrul Comertului de schimbare a sediului social, care se doreste sa ramana ...
Iul182024
Registre unice de control sucursale
de
Vera Constantin
valabil la 18 Iul 2024
Intrebare:
In urma fuziunii a 2 societatii, societatea absorbanta preia de la societatea absorbita sucursalele acesteia.
La registrul comertului se inregistreaza fuziunea celor 2 societati, iar sucursalele raman cu acelasi numar de inregistrare de la registrul comertului, schimbandu-se doar denumirea sucursalei, in concordanta cu denumirea noua a entitatii.
Trebuie achizitionate alte registre unice ...
Mar052024
Declararea sediilor secundare
de
Profeanu Laura
valabil la 05 Mar 2024
Intrebare: Societatea noastra are sediu social la o anumita adresa, unde este spatiul de productie si un mic spatiu administrativ. Deoarece numarul persoanelor pe administrativ a crescut, am inchiriat un apartament in care vor lucra 3-4 persoane.Trebuie sa declaram acest spatiu inchiriat ca sediu secundar/punct de lucru, pentru a fi deductibila chiria sau nu? De la ONRC ni s-a spus ca acest spatiu unde vor ...
Feb182024
Obligatii fiscale si declarative punct de lucru cu un salariat
de
Amelia Dumitras
valabil la 18 Feb 2024
Intrebare: Societatea noastra are deschis un punct de lucru din anul 2020 in alt judet, fara salariati, este declarat la Registrul Comertului, am depus declaratia 061 la momentul respectiv la administratia fiscala, fara cod de indentificare fiscala. Incepand cu 12 februarie anul curent, avem 1 salariat angajat la acest punct de lucru. Ce obligatii fiscale si declarative vom avea? Multumesc.
Ian062024
Schimbare sediu social. Infiintare punct de lucru
de
Vera Constantin
valabil la 06 Ian 2024
Intrebare: Va rog sa ne comunicati ce demersuri (declaratii, acte) trebuie intocmite pentru: 1. schimbarea sediului social - adresa unde vor lucra 20 persoane; 2. infiintarea unui punct de lucru in judetul Giurgiu unde vor lucra 20 salariati. Suntem contribuabil mare din Bucuresti si ne mutam cu sediul social in acelasi sector (4), dar la alta adresa. Am depus la Registrul Comertului cererea de inregistrare ...