Regim fiscal TVA pentru operatiuni asimilate unor livrari de bunuri pe teritoriul Romaniei
Societatea noastra achizitioneaza echipamente, respectiv laptopuri si telefoane pentru care deduce TVA la momentul achizitiei.
Laptop-urile sunt recunoscute ca mijloace fixe, fiind amortizate pe o perioada de 3 ani, in timp ce telefoanele sunt recunoscute fie ca (i) mijloace fixe (i.e., cele cu o valoare de achizitie mai mare de 2.500 lei), fiind amortizate pe o perioada de 2 ani, fie ca (ii) obiecte de inventar fiind recunoscute pe cheltuiala la momentul achizitiei (fiind date in folosinta la momentul respectiv).
Dupa ce au fost amortizate integral (i.e., adica dupa 3 ani laptop-urile, respectiv 2 ani telefoanele), aceste echipamente sunt acordate angajatilor societatii, in mod gratuit (in functie de vechime lor in companie sau in cadrul unor tombole). Si telefoanele recunoscute ca obiecte de inventar pot fi acordate angajatilor dupa anumite perioade de timp.
Desi valoarea echipamentului nu este incasata de la angajat, din punct de vedere al impozitarii indivizilor, aceasta este introdusa in payroll fiindu-i retinute angajatului impozit pe venit si contributii sociale aferente (valoarea echipamentului la care se calculeaza impozitul pe venit si contributiile sociale este reprezentata de valoarea de piata, obtinuta prin calcularea mediei aritmetice a 3 oferte obiective obtinute din piata).
Avand in vedere situatia descrisa mai sus, va rugam sa ne spuneti care sunt obligatiile fiscale ale societatii din perspectiva TVA la momentul acordarii echipamentelor catre angajati, atat pentru cele recunoscute ca mijloace fixe, cat si ca obiecte de inventar? Ce ajustari de TVA ar fi necesare pentru fiecare caz in parte?
Daca aveti nevoie de informatii suplimentare pentru a ne transmite feedback-ul dumneavoastra, va rugam sa ne spuneti.
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro
Login utilizator
De ce sa te inregistrezi?
- 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
- Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!