Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 29 Aprilie 2025

Tratamentul investitiei executate de tert pe terenul persoanei impozabile

Intrebare:

Suntem un SRL. Exista un Contract de Comodat pentru un teren intre doua parti (A FIRMA SRL SI B TERTUL). Firma B a luat spre folosinta acest teren pe o perioada de 5 ani. In aceasta perioada s-au efectuat amenajari pe teren pentru a se putea depozita materiale. Cheltuielile sunt suportate de firma B dupa cum este stiplulat si in contract, ca orice imbunatatire a terenului o va suporta firma B fara posibilitatea recuperarii cheltuielilor (acestea fiind executate de comun acord intre firma A si B).

Intrebare: dupa expirarea contractului de comodat, firma A are obligatia de a declara valoarea investita de firma B? Si in ce conditii conform legii.


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 10-49 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 2512

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Contabilitatea imobilizarilor corporale

09Apr2025

Monografie contabila vanzare activ corporal

de Alexandru Palaghia valabil la 09 Apr 2025
Intrebare: Care sunt inregistrarile contabile pentru urmatoarea situatie: - mijloc fix 1000; - depreciat 900; - rest nedepreciat 100; - vanzare la valoare de 200; Multumesc!
05Mar2025

Amenajare teren in comodat

de Vera Constantin valabil la 05 Mar 2025
Intrebare: Am primit raspuns la aceasta intrebare in data de 04.03.2025. As dori daca ne puteti ajuta si cu inregistrarile contabile atat in contabilitatea firmei A, cat si in contabilitatea firmei B. Suntem un SRL. Exista un Contract de Comodat pentru un teren intre doua parti (A FIRMA SRL SI B TERTUL). Firma B a luat spre folosinta acest teren pe o perioada de 5 ani. In aceasta perioada s-au efectuat ...
10Ian2025

Evaluarea activelor

de Alexandru Palaghia valabil la 10 Ian 2025
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu o clarificare privind rapoartele de evaluare ale proprietatii. Este corect asa? 1. raport de evaluare in scopuri statutare (inregistrat in contabilitate) - se intocmeste la fiecare 3 ani 2. raport de evaluare pentru taxele locale (neinregistrat in contabilitate, intocmit doar pentru depunere la DITL) - se intocmeste la fiecare 5 ani Poate fi utilizat acelasi ...
19Nov2024

Scoaterea din evidenta a imobilizarilor corporale prin vanzare

de Profeanu Laura valabil la 19 Nov 2024
Intrebare: Societatea are ca obiect de activitate inchirierea si vanzarea de echipamente tehnologice. Sunt situatii dese cand un echipament, incadrat initial ca mijloc fix, este inchiriat si apoi vandut. 1. Care este tratamentul contabil si fiscal pentru reclasificarea in marfuri a unui mijloc fix partial amortizat? 2. Exista o limita legala/ fiscala in ceea ce priveste durata de viata care trebuie ...
15Oct2024

Cheltuieli cu investitiile suportate de catre chirias

de Gina Popescu valabil la 15 Oct 2024
Intrebare: Va rugam opinie referitoare la urmatoarea speta: entitatea noastra are in derulare un contract de inchiriere spatiu (cladire teren) pentru care factureaza lunar chirie. Chiriasul amenajeaza o Copertina metalica (o imbunatatire la constructia noastra) si pentru aceasta cheltuie o suma X. In vederea obtinerii autorizatiilor necesare, entitatea noastra il imputerniceste pe chirias sa obtina ...
06Aug2024

Regimul de amortizare al imobilizarilor second hand

de Alexandru Palaghia valabil la 06 Aug 2024
Intrebare: Se achizitioneaza o linie tehnologica de la o societate neafiliata, aceasta fiind produsa in anul 2020. In Catalogul mijloacelor fixe durata de amortizare este 8-12 ani, dar fiind deja utilizata 4 ani de catre firma care o vinde, exista posibilitatea de a amortiza fiscal aceasta linie tehnologica pe o durata de 4 ani?