Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 23 Noiembrie 2024

Utilizarea Postei Romane pentru facilitarea accesului la noua amnistie fiscala

30 Sep 2024

ANAF a inceput sa colaboreze cu Posta Romana pentru a facilita procesul de informare si incasare a obligatiilor bugetare in contextul noii amnistii fiscale, o miscare strategica destinata persoanelor fizice fara acces la Spatiul Privat Virtual (SPV). Colaborarea este reglementata printr-o ordonanta de urgenta recent publicata, care prevede un set de proceduri pentru a ajuta cetatenii sa beneficieze de facilitatile fiscale oferite.

Ce prevede noua Ordonanta?

Conform OUG nr. 116/2024 (in vigoare de la 26 septembrie 2024) ANAF va incheia o conventie cu Posta Romana, care va prelua rolul de intermediar intre fisc si contribuabili. Printre serviciile oferite de Posta, se numara tiparirea, implicuirea si transmiterea cu confirmare de primire a documentelor necesare accesarii amnistiei. Acestea includ scrisori de informare, modele de notificare privind intentia de a beneficia de amnistie, si cereri pentru anularea obligatiilor bugetare.

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
De asemenea, Posta va prelua si returna notificarile completate de contribuabili si va incasa sumele datorate de acestia, fie la domiciliul fiscal, fie la oficiile postale, prin plati in numerar sau cu cardul, asa cum rezulta din art. 2 al OUG 116/2024:

Companiei Nationale "Posta Romana" - S.A., denumita in continuare Posta Romana, i se incredinteaza, pe baza de conventie incheiata cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prestarea urmatoarelor servicii de utilitate publica:

a) de tiparire, implicuire si comunicare cu confirmare de primire catre contribuabili a documentelor necesare accesarii facilitatilor fiscale prevazute la art. II-V si XVI din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2024, respectiv:

(i) scrisoarea de informare privind beneficiile si conditiile de accesare a facilitatilor fiscale, inclusiv cuantumul total al obligatiilor bugetare restante la data de 31 august 2024 inclusiv, din care, defalcat, valoarea acestora ce trebuie platita si, respectiv, valoarea care poate face obiectul anularii;

(ii) modelul "Notificarii privind intentia de a beneficia de anularea unor obligatii bugetare";

(iii) modelul "Cererii privind anularea unor obligatii bugetare";

b) de preluare a plicului care contine "Notificarea privind intentia de a beneficia de anularea unor obligatii bugetare" si trimiterea acestuia catre organul fiscal central competent in administrarea obligatiilor fiscale datorate de contribuabilul de la care a fost preluat pentru incadrarea in prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 107/2024;

c) de incasare prin mijloacele legale de plata, la domiciliul fiscal al contribuabilului sau la oficiul postal, a sumelor aferente obligatiilor bugetare ce trebuie achitate in vederea accesarii facilitatilor fiscale prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2024, in cazul contribuabililor care opteaza pentru plata acestor obligatii in numerar sau prin intermediul cardurilor bancare”.

Potrivit art. 4 din ordonanta, pentru contribuabilii inrolati in SPV, Notificarea si Cererea se comunica de catre ANAF prin intermediul acestui serviciu, in format electronic. Depunerea "Notificarii privind intentia de a beneficia de anularea unor obligatii bugetare" si/sau a "Cererii de anulare a unor obligatii bugetare" se realizeaza de catre contribuabili prin SPV.

Pentru persoanele fizice care nu sunt inrolate SPV, documentele se comunica prin Posta. In situatia in care contribuabilii intentioneaza sa comunice organului fiscal central competent Notificarea, salariatii postali preiau plicul de la contribuabil, care contine acest document, pentru a fi transmis catre organul fiscal caruia ii este destinat.

In vederea distribuirii si preluarii documentelor, ANAF pune la dispozitia Postei, in format electronic, situatia cu beneficiarii facilitatilor fiscale, conform evidentelor fiscale, odata cu incheierea conventiei, iar Posta Romana este obligata sa faca demersurile, in termen de maximum 20 de zile lucratoare de la data incheierii conventiei.

Sumele incasate de catre postasi se vor vira de catre Posta Romana in contul 50.67.08, codificat cu codurile de identificare fiscala ale contribuabililor, deschis la Trezoreria Operativa Centrala.

Informatiile obligatorii ce trebuie inscrise de Posta Romana in documentele de plata intocmite ca urmare a incasarii sumelor de bani de la contribuabilii carora li s-au comunicat Notificarea si Cererea, la rubricile destinate beneficiarului, sunt urmatoarele:

a) in rubrica "Beneficiar" se inscrie "bugetul general consolidat";

b) in rubrica "Cod de identificare fiscala" se inscrie codul de identificare fiscala al contribuabilului;

c) in rubrica "Cod IBAN beneficiar" se inscrie codul IBAN aferent contului 50.67.08;

d) in rubrica "La" se inscrie "Trezoreria Operativa Centrala".

Beneficii

Initiativa vine in sprijinul persoanelor care nu folosesc mijloacele electronice de comunicare si care pot avea dificultati in a se deplasa la sediile fiscale. Astfel, Posta devine un punct de acces facil pentru acesti contribuabili, astfel incat toate informatiile ajung la ei in mod organizat si sigur, respectand toate normele de confidentialitate si protectie a datelor personale.

Important! Ramane in sarcina contribuabililor doar transmiterea Cererii, care trebuie depusa pana la 25 noiembrie 2024.

Detalii de implementare

Toate costurile asociate acestor servicii vor fi suportate de guvern, pentru a nu impune un efort financiar suplimentar contribuabililor. Posta va avea un tarif fix pentru fiecare tip de serviciu prestat, iar sumele incasate vor fi transferate direct in conturile ANAF.

Colaborarea dintre ANAF si Posta Romana, demonstreaza o abordare inovatoare in administrarea fiscala, orientata spre nevoile cetateanului.

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre amnistie fiscala

Prelungirea termenului de aplicare a amnistiei fiscale pana la 20 decembrie 2024

de Profeanu Laura 18 Nov 2024
Ministrul Finantelor, Marcel Bolos, a anuntat o decizie de impact major pentru contribuabili: termenul pentru aplicarea amnistiei fiscale se prelungeste pana la 20 decembrie 2024, in timp ce data limita pentru depunerea notificarilor privind intentia de a beneficia de amnistie ramane 25 noiembrie 2024. Decizia a fost comunicata printr-un mesaj pe pagina sa de Facebook, subliniind necesitatea ...

Noua procedura de anulare a obligatiilor bugetare administrate de ANOFM

de Profeanu Laura 16 Nov 2024
Odata cu intrarea in vigoare a Ordinului ANOFM nr. 1176/2024, publicat in Monitorul Oficial la 16 octombrie 2024, s-au clarificat detaliile privind implementarea amnistiei fiscale reglementata de OUG nr. 107/2024. Procedura vizeaza anularea unor obligatii bugetare accesorii si principale administrate de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) si structurile subordonate, ...
Nov132024

Aplicabilitate masuri de amnistie conform OUG 1072024

de Alexandru Palaghia valabil la 13 Nov 2024
Intrebare: O Persoana Fizica a ridicat dividende pe anul 2024 pentru anul 2023 de la o societate la care avea actiuni, a depus D212 si are de plata pana la data de 26.05.2025 CASS in valoare de 3960 lei. Poate sa solicite prin depunere formular D11 reducere cu 50% cf. Ordin 5521/2024? Multumesc.

Amnistia fiscala pentru obligatiile bugetare administrate de ANRSC

de Profeanu Laura 12 Nov 2024
Amnistia fiscala reglementata de OUG nr. 107/2024 include si obligatiile bugetare administrate de Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice (ANRSC). Conform dispozitiilor art. XV alin. (2) din OUG nr. 107/2024 si prevederilor Ordinului ANRSC nr. 568/2024, contribuabilii eligibili pot beneficia de anularea anumitor obligatii bugetare, daca respecta ...
Nov082024

Amnistie fiscala.Conditii

de Vera Constantin valabil la 08 Nov 2024
Intrebare: Am depus o cerere pentru anularea penalitatilor conform OUG 107 din 2024, deoarece soldul de la 31.08.2024 era platit. Am depus cerere pe data de 25.10.2024, iar cei de la ANAF au respins cererea pe motiv ca am de plata datoriile curente. Este corect? Eu am inteles ca trebuie sa ai achitat principalul de la 31.08.2024. Mai pot depune o noua cerere?Multumesc

Noutatile privind amnistia fiscala

de Profeanu Laura 04 Nov 2024
Ministerul Finantelor a emis Ordinul nr. 6410/2024 pentru a optimiza si clarifica procedura amnistiei fiscale reglementate de OUG 107/2024. Ordinul, in vigoare din 31.10.2024, introduce reguli si specificatii suplimentare pentru debitorii persoane fizice si juridice, aducand precizari cu privire la aplicabilitatea amnistiei in diverse situatii si extinzand aria beneficiarilor. Referitor la ...
Vezi toate studiile de caz despre amnistie fiscala keyboard_double_arrow_right