Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 23 Noiembrie 2024

Veniturile colectate la bugetul statului in iulie 2015 le-au depasit cu 7,25% pe cele din iulie 2014


Valoarea veniturilor colectate de ANAF in luna iulie a fost cu 7,25%, respectiv 1,32 miliarde lei, mai mare decat cea aferenta veniturilor colectate in iulie 2014 si a depasit cu 3,2% (618,91 milioane lei) sumele din programul de incasari.
 
Totalul veniturilor bugetare realizate de ANAF in luna iulie 2015 a insumat 19,72 miliarde de lei, ceea ce reprezinta un grad de realizare de 103,2% a programului de incasari conform legilor bugetare anuale, prin corelare cu incasarile efective din operatiuni tip "swap" si taxa clawback (19,10 miliarde de lei), dar si o depasire cu 7,2 % — indice nominal—, respectiv cu 1,32 miliarde de lei in cifre absolute a sumelor aferente perioadei similare din anul 2014 (18,39 miliarde de lei).
Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
 
De asemenea, in iulie 2015, ANAF a colectat TVA in suma de 4,73 miliarde de lei, cu 48,46 milioane lei mai mult decat in iulie 2014, iar TVA restituita a fost cu 49,28 milioane lei peste cea consemnata in luna similara a anului trecut.
 
ANAF sustine ca aceasta compensare a impactului negativ al reducerii TVA la alimente care s-a aplicat incepand cu luna iunie 2015 se datoreaza exclusiv diminuarii evaziunii fiscale si intaririi capacitatii de administrare.
 
In structura, pe bugete si in cadrul bugetului de stat pe principalele impozite si taxe, situatia privind realizarea veniturilor bugetare in perioada analizata reflecta faptul ca la bugetul de stat s-au incasat 14,84 miliarde de lei, cu 1,45 miliarde de lei mai mult fata de anul 2014 (13,39 miliarde de lei), ceea ce reprezinta o crestere cu 10,8% — indice nominal, respectiv un grad de realizare a programului de 104,7%.
 
Astfel, la impozitul pe profit s-au incasat 2,65 miliarde de lei, cu 179,75 milioane lei mai mult decat in luna iulie a anului 2014, cand s-au incasat 2,47 miliarde de lei, gradul de realizare a programului la acest impozit fiind de 104,8%.
 
La impozitul pe venit s-au incasat 2,17 miliarde de lei, cu 158,91 milioane lei mai mult decat in 2014 (2,01 miliarde de lei), ceea ce reprezinta o depasire cu 7,9% — indice nominal — si un grad de realizare a programului de 98,5%.
 
Conform documentului, incasarile nete din TVA pentru luna iulie au fost mai mari fata de perioada similara a anului 2014 cu 48,46 milioane lei, respectiv cu 1% indice nominal.
 
In structura, detaliat, sumele colectate din TVA au fost mai mari pentru operatiunile interne cu 1,6% (89,62 milioane lei) si cu 0,7% (4,43 milioane lei) la importul de bunuri.
 
In domeniul accizelor, fata de luna iulie a anului precedent, incasarile au fost mai mici cu 1% (in termeni nominali), respectiv 2,17 miliarde de lei in 2015, fata de 2,19 miliarde de lei in luna iulie 2014.
 
De asemenea, incasarile la capitolul "rest venituri" au fost mai mari cu 1,02 miliarde de lei fata de perioada similara a anului 2014, inregistrandu-se un grad de realizare a programului de 147%.
 
ANAF sustine ca cresterea volumului incasarilor la acest capitol provine din cresterea varsamintelor din dividende ale companiilor cu capital de stat cu 893,22 milioane de lei fata de luna iulie 2014.
 
In ceea ce priveste bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, veniturile incasate au inregistrat o crestere cu 141 milioane lei fata de anul precedent, ceea ce in termeni nominali reprezinta o crestere cu 9,5%, la 1,62 miliarde de lei in 2015, de la 1,48 miliarde de lei in 2014, gradul de realizare a programului fiind de 99,1%.
 
La bugetul asigurarilor sociale de stat veniturile incasate au inregistrat diminuare cu 283,15 milioane lei, fata de anul precedent.
 
ANAF sustine ca incasarile din 2015 la acest buget sunt influentate negativ si de cresterea volumului varsamintelor la Pilonul II de pensii cu 87,26 milioane lei, respectiv cu 27,23% fata de luna iulie 2014, urmare cresterii cotei de contributie de la 4,5% in anul 2014, la 5% in anul 2015, gradul de realizare a programului fiind de 98,6%.
 
La bugetul asigurarilor pentru somaj, veniturile incasate au inregistrat o crestere cu 15,83 milioane lei, fata de anul precedent, ceea ce, in termeni nominali, reprezinta o crestere cu 12,1%, la 146,55 milioane lei in 2015, de la 130,72 milioane lei in 2014. Gradul de realizare a programului este de 104,5%.

Sursa: Agerpres
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre modificari fiscale

Stabilirea din oficiu a TVA datorata de catre persoanele impozabile care aveau obligatia depunerii D311 si care nu si-au indeplinit aceasta obligatie

de Profeanu Laura 11 Mai 2024
ANAF se pregateste sa implementeze noi masuri de monitorizare si impunere din oficiu a TVA pentru contribuabilii care nu isi indeplinesc obligatiile legale privind TVA in perioada in care sunt declarati inactivi sau in perioada in care le este anulat codul de TVA, conform art. 11 alin. 6 si 8 din Codul fiscal. Conform art. 324 alin. 10) lit. a) si b) din Codul fiscal, persoanele impozabile al ...

Modificari importante privind deducerea TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare

de Profeanu Laura 27 Apr 2024
In contextul adoptarii generalizate a sistemului e-Factura, Ministerul Finantelor propune eliminarea posibilitatii deducerii TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare. In acest sens, un proiect de Hotarare de Guvern  initiat recent de Ministerul Finantelor, propune abrogarea  alineatului  7) de la pct. 69 din Normele metodologice, care prevede ca o ...

Modificari privind ajustarea bazei de impozitare, in vigoare cu 08 martie 2024

de Profeanu Laura 12 Mar 2024
Pe 8 martie 2024, Codul fiscal a fost modificat in privinta ajustarii bazei de impozitare pentru TVA, in contextul reducerilor de pret acordate dupa livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor. Aceste schimbari reflecta o incercare de a alinia legislatia fiscala nationala cu cea a Uniunii Europene si jurisprudenta Curtii de Justitie a UE. Inainte de aceasta actualizare, ajustarea bazei de ...
Ian202024

Contract de inchiriere spatiu cu doi coproprietari (soti)

de Mariana Prejbeanu valabil la 20 Ian 2024
Intrebare: Am inchiriat un spatiu si pe contractul de inchiriere apar ambii soti proprietari, cu cota parte de 50%. Prin prisma modificarilor din 2024 privind impozitul cu retinere la sursa, cum ar trebui sa procedez, sa impozitez suma virata lunar si apoi, sa declar la sfarsitul anului in D205 ambii soti, impartind venitul si impozitul la 2? Virarea venitului din chirie il fac intr-un singur cont comunicat ...
Dec082023

Conditii 2024 pentru aplicarea impozitului pe veniturile microintreprinderii

de Alexandru Palaghia valabil la 08 Dec 2023
Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca incepand cu anul 2024, pentru a ramane platitor impozit pe venit microintreprindere mai este conditionat de angajarea unei persoane? Cifra de afaceri la sfarsitul anului 2023 este 50,000 euro.
Dec092023

Compensare intre drepturi si obligatii

de Profeanu Laura valabil la 09 Dec 2023
Intrebare: O microintreprindere care aplica sistemul de TVA la incasare doreste sa ofere sub forma de dividende un birou (amenajat ca locuinta) impreuna cu parcarea subterana catre asociatul unic. Biroul a fost achizitionat impreuna cu parcarea subterana in ian. 2022 prin taxare inversa, iar livrarea catre asociat se doreste cu TVA de 5% ca parte a politicii sociale. Pasii pe care dorim sa ii urmam sunt in ...
Vezi toate studiile de caz despre modificari fiscale keyboard_double_arrow_right